• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO advies voor advocatenkantoren

SEO advies voor advocatenkantoren

SEO Den Haag, SEO advies voor advocatenkantoren
SEO staat voor Search Engine Optimization

Beste SEO advies: kom bovenaan in Google!

Hoe komt een advocatenkantoor  bovenaan in Google?

SEO advies nodig? Ik probeer u te helpen waar ik kan. Het bovenaan in Google komen als SEO advies klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Het is echter wel noodzakelijk om de concurrentie een stap voor te blijven. Ook voor u als advocaat of advocatenkantoor kan een website bovenaan in Google meer omzet opleveren. De trend is, dat advocatenkantoren steeds meer aanvragen online binnen krijgen. SEO en Content Marketing leveren u de laagste kosten per acquisitie (CPA) of kosten per lead op ver voor elke andere vorm van digitale marketing. Zelfs als uw advocatenkantoor het grootste deel van zijn marketingbudget besteedt aan bijvoorbeeld televisie of aan een robuuste pay-per-click-campagne, moet u nog steeds een campagne voor het op de markt brengen van zoekmachines hebben om die begeerde low-cost leads binnen te halen.

Wat levert het op als uw website van uw kantoor bovenaan in Google staat?

Als uw website op de 1e positie van Google staat, dan klikt ruim 30% van de Google gebruikers op uw website. De zoekwoorden combinatie ‘Advocatenkantoren Amsterdam’ heeft een maandelijks zoekvolume van 1200. Op de 1e plek van Google klikken ruim 360 mensen op basis van deze zoekwoorden op uw website. Als u onderaan de pagina staat, hebben we het nog maar over 2%. Dan krijgt uw website op bovenstaande zoekwoorden slechts 25 bezoekers per maand. Op de 2e pagina krijgt uw website nog minder klikken.

Een advocatenbureau heeft te maken met een stevige concurrentie

Advocatenkantoren kunnen meer concurrentie verwachten naarmate meer advocatenkantoren strijden voor de plaatsen bovenaan in Google. Hier zijn acht strategieën ofwel SEO adviezen, die uw advocatenkantoor kan gebruiken om de concurrentie voor te blijven:

SEO advies voor advocatenkantoren
Het Vredespaleis in Den Haag

SEO advies 1: Zie er niet alleen als de beste uit; maar wees de beste!

Een veel voorkomende misvatting over zoekmachineoptimalisatie is, dat het allemaal om trucs en gimmicks gaat om Google te laten denken, dat u de beste content hebt. De zoekmachine weet echter wat er achter de schermen van uw websitemarketing gebeurt. Dus gimmicks zullen de algoritmen niet voor de gek houden.

In plaats van na te denken over de SEO van uw advocatenkantoor als een magische show, beschouw het dan als een conditietest. Richt u op het maken van de beste content. Zoek naar vragen, die uw klanten stellen en zie hoe uw concurrenten misschien tekortschieten bij het beantwoorden van die vragen. Welke content uw concurrenten ook publiceren, zorg ervoor dat u op informatieve wijze, gemakkelijk te begrijpen en snel de vragen van uw bezoekers beantwoordt.

SEO advies 2: Doe een goed Zoekwoorden-onderzoek

Volgens onderzoek zoekt ongeveer 74 procent van de nieuwe cliënten online naar juridische diensten. Bovendien voert meer dan 95 procent van deze klanten zoekopdrachten uit op basis van zowel locatie- als algemene termen. Vergeet niet dat de meeste klanten alleen een relatie willen aangaan met een advocatenkantoor dat hoger scoort op Google. In plaats van simpelweg proberen te rangschikken voor ‘advocaat’, wat zeer uitdagend zou zijn, wilt u rangschikken voor nauwkeurigere termen, die specifiek de diensten beschrijven die u aanbiedt. Met andere woorden, u zult relevante, gerichte zoekwoorden nodig hebben met commerciële bedoelingen. De zoekvolumes van deze zoekwoorden zijn lager. Maar als deze zoekwoorden precies weergeven wat u doet, dan kunnen deze meer gespecialiseerde zoekwoorden van onschatbare waarde zijn.

Zoek ook naar zoekwoorden die vragen stellen die een behoefte aan een bepaalde dienstverlening impliceren, zoals ‘Hoeveel kost een vastgoedadvocaat?’ En voor  uw blogberichten, white papers, casestudy’s, enzovoort, vindt u relevante zoekwoorden met onderzoeksintentie. Deze beginnen vaak met “waarom” of “hoe” of zoals in dit voorbeeld in de praktijk met “doen”.

Gebruik de rechtsgebieden in uw zoekwoordenonderzoek

De meeste advocatenkantoren zijn gespecialiseerd in een bepaald gebied van rechtsbijstand en promoten vervolgens hun algemene rechtspraktijken. Als u een echtscheidings- en familierechtkantoor bent, wilt u niet verschijnen in zoekopdrachten met betrekking tot faillissement, lichamelijk letsel of zoekopdrachten in verzekeringsmaatschappijen. Het juiste gebruik en de juiste plaatsing van zoekwoorden zullen u bijna garanderen dat u hoger scoort in zoekopdrachten boven uw concurrerende advocatenkantoren. 

SEO advies 3: bovenaan in Google komen, kan op vele manieren

In de afgelopen vijf jaar heeft Google pagina content geselecteerd, die een beknopt antwoord of een definitie geeft op een zoekopdracht en deze plaatst in een vak boven aan de pagina met zoekresultaten. Dit vak wordt een ‘aanbevolen fragment’ genoemd. In de SEO gemeenschap wordt dit “positie nul” genoemd. Met goed geschreven content kunt u aanbevolen fragmenten verdienen via Vraag & Antwoord of blog content. Zorg bij het opstellen van vragen, dat u dat doet op een manier, die vergelijkbaar is met hoe uw klanten zoeken.

Q&A op uw website

Niemand is bijvoorbeeld op zoek naar “Kan het aansprakelijkheidsbeleid van een winkel helpen als ik gewond raak?” In plaats daarvan zou je een Q & A titel moeten schrijven als: “Moet ik de supermarkt aanklagen nadat ik op een natte vloer ben uitgegleden?” Door vragen te stellen gevolgd door beknopte antwoorden, kunt u Google aanmoedigen om uw content als een fragment te gebruiken. Niet alleen kan een aanbevolen fragment tot meer verkeer leiden. Maar het kan u ook helpen optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten, wat ons naar SEO advies 4 leidt.

SEO advies 4: Optimaliseren voor Voicesearch

Uit onderzoek blijkt, dat voice first apparaten zoals Alexa en Google Home momenteel in het bezit zijn van 39 miljoen Amerikanen. Maar die apparaten vormen slechts een klein deel van de 2 miljard + geactiveerde smartphones die op het internet zijn aangesloten. Daar stopt het niet. Bijvoorbeeld Windows 10 en nieuwere versies hebben de Cortana persoonlijke assistent; Apple iPhone-, iPad- en MacOS-gebruikers hebben Siri; Android-gebruikers of iedereen die de Google-app heeft gedownload op hun mobiele apparaat hebben een Google assistent. Bovendien wordt elke Chrome browser geleverd met Google Assistent, die kan worden geactiveerd door op het blauwe microfoonpictogram te klikken.

Gesproken zoekopdrachten door fragmenten

Voice wordt alleen maar populairder. Met Google Assistent, wanneer u een vraag stelt, worden die antwoorden mogelijk gemaakt door websites met fragmenten. Als uw advocatenkantoor namelijk beschikt over het aanbevolen fragment, hoort een stemzoeker een antwoord dat begint met: “Volgens [naam advocatenkantoor]” en vervolgens de inhoud van het aanbevolen fragment. Als u wilt optimaliseren voor spraakgestuurd zoeken, schrijft u eerst de content die de vraag beantwoordt en gaat u vervolgens in op de details. Het biedt de lezer veel waardevolle informatie over het onderwerp.

SEO advies 5: Vergeet niet dat linkbuilding een tweerichtingsverkeer is

De waarde van links in zoekmachinemarketing is bekend. Natuurlijk zijn de dagen van het indienen van bulk-directory’s, het kopen van links en het uitwisselen van links achter de rug. Linkbuilding gaat er niet alleen om dat websites gelinkt worden naar de website van uw advocatenkantoor. U kunt de kwaliteit van uw eigen website verbeteren door te linken naar bronnen met een hoge autoriteit.

Backlinks

Uitgaande links geven uw content bevoegdheid door te laten zien, dat uw content goed is onderzocht en wordt ondersteund door legitieme bronnen.

Als u bijvoorbeeld schrijft over ongevallencijfers voor auto’s, kunt u een koppeling maken met een overheidsstudie of een rapport gepubliceerd door de verzekeringssector. Als u bijvoorbeeld schrijft over ‘Estate Planning’, kunt u een link plaatsen naar een nieuwspublicatie met betrekking tot wijzigingen in de wet of misschien een situatie met betrekking tot een beroemdheid. Het doel van een uitgaande link is om zowel zoekmachines als uw lezers te laten zien, dat u niet alleen iets verzint. Uw content is gebaseerd op feiten en de bronnen van die feiten zijn goed gedocumenteerd.

SEO advies 6: Lokale SEO

Wanneer u meer succesvol bent in lokale SEO dan uw concurrenten, betekent dit dat uw advocatenkantoor zal verschijnen in het felbegeerde lokale 3 pack van Google voor uw regio. Laten we zeggen, dat uw hoofdkantoor in Amsterdam is. Als dit het geval is, wilt u dat uw vermelding zichtbaar wordt weergegeven in combinatie met de Google Map die wordt weergegeven wanneer mensen zoeken op ‘Amsterdam, vastgoedadvocaten’.

Met andere woorden, u wilt worden weergegeven in Google’s 3 pack. Met lokale SEO moet u pagina’s optimaliseren voor elk van uw specifieke locaties. U moet ook een nauwkeurige, volledige Google Mijn Bedrijf-vermelding (GMB) maken en deze vervolgens verifiëren volgens deze instructies . Controleer ook of de vermeldingen van uw advocatenkantoor correct zijn in andere online telefoongidsen, met name de naam, het adres en het telefoonnummer van uw bedrijf. En maak het gemakkelijk voor tevreden klanten om u een Google Review te geven, evenals beoordelingen op andere relevante online sites.

SEO advies 7: Update uw website

Als het een tijdje geleden is dat uw website is bijgewerkt, is het misschien tijd voor een nieuwe versie. Er kan een nieuwe website worden gebouwd op basis van de mobiel indexering van Google, inclusief schema-markeringen, waarmee u meer aanbevolen fragmenten kunt verdienen en uw gebruikerservaring in het algemeen kunt verbeteren.

Een geweldige website ervaring is er een die:

  • Snel laadt voor mobiele gebruikers.
  • interactieve elementen biedt, die bezoekers betrokken houden bij uw content.
  • Duidelijk beschrijft wat uw advocatenkantoor doet, uw resultaten weergeeft en bezoekers helpt de advocaten van uw team te leren kennen.
  • een combinatie biedt van diepgaande content en korte vraag-en-antwoord-content.
  • Is ontworpen met een eenvoudige navigatie en duidelijke calls-to-action en maakt het gemakkelijk voor bezoekers om contact op te nemen met uw bedrijf zonder iets uit te hoeven zoeken.

Door u te richten op de gebruiker, content van hoge kwaliteit te leveren en uw website te verfrissen, kan uw advocatenkantoor concurreren op de overvolle pagina’s met zoekresultaten.

SEO Advies 8: Live chat venster

Probeer een Live Chat-venster aan uw site toe te voegen. Zorg er wel voor, dat het duidelijk de openingstijden aangeeft. Veel sites maken een ernstige fout in het hebben van een chatvenster. Als er niemand is om te reageren op vragen, schiet het zijn doel voorbij. Live Chat verhoogt ook de kans dat een potentiële klant uw kantoor bezoekt.

SEO Blogs over Lokale SEO & Linkbuilding

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag.Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert voor ruim 20 jaar. SEO bureau Connect your World neemt opdrachten aan in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wilt u mij inhuren als SEO specialist of als Content Marketing expert? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

Lokale SEO in Marketingfacts

Lokale SEO: Optimaliseer je website voor lokaal zoeken.

connectyourworld

Laat je bericht achter