• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Online Content Marketing: welke formats gebruik je?

Online Content Marketing: welke formats gebruik je?

Online Content Marketing

Bij Online Content Marketing denken de meeste mensen meteen aan blogposts en artikelen. In werkelijkheid is Online Content Marketing veel meer dan alleen artikelen schrijven. Geschreven content is vaak minder duur om te produceren en kan zeer effectief zijn, maar als u andere content formats zoals video’s, podcasts en infographics over het hoofd ziet, haalt u niet het maximale uit uw Contentstrategie.

Bepaalde soorten content lenen zich beter voor bepaalde industrieën dan andere. Sommige segmenten van uw doelgroep kunnen ook gemakkelijker te bereiken zijn met het ene content formaat dan met het andere. Om uw budget voor Online Content Marketing te maximaliseren, is het essentieel om de content formats te identificeren die de hoogste ROI opleveren en overeenkomen met de wensen van uw publiek.

Online Content Marketing: de essentie

  • Bij het ontwikkelen van uw contentstrategie is het essentieel om verschillende content formats te overwegen. Dus niet alleen blogposts en geschreven content.
  • Onderzoek uw publiek om een ​​beter idee te krijgen van de soorten content waarmee ze omgaan en delen.
  • Voor het grootste bereik van de doelgroep en om optimaal van uw budget te profiteren, her integreert u een stuk content in verschillende formats.

Content formats om te overwegen

Waar hebben we het eigenlijk over als we ‘content’ zeggen? Online Content Marketing kan een aantal vormen aannemen, waaronder:

  • Blog berichten
  • Artikelen (gepubliceerd op andere plaatsen dan uw eigen blog)
  • Videos
  • Podcasts
  • Infographics
  • Afbeeldingen
  • Webinars
  • Dia-presentaties
  • E-books
  • White papers
  • E-mail nieuwsbrieven
  • Case studies
  • Persberichten
  • Controle lijsten
  • Interviews
  • Social media-berichten]
  • Interactieve rekenmachines, quizzen en andere hulpmiddelen.

Hoewel verschillende van deze formaten onder de categorie geschreven content zouden vallen, is het bij andere video’s mogelijk helemaal niet geschreven. Andere soorten content kunnen een combinatie van indelingen zijn, bijvoorbeeld een lang artikel of casestudy met infographics en video’s.

Het enorme aantal opties in Online Content Marketing kan overweldigend zijn, vooral als u over beperkte middelen of een beperkt budget beschikt. Dus hoe moet u beslissen welke formaten u moet kiezen voor uw  Content Marketing strategie ?

Welke content formats zijn relevant en wanneer?

Elk type content heeft zijn eigen voor- en nadelen. Video kan bijvoorbeeld heel boeiend en deelbaar zijn, maar het kan tijdrovend en duur zijn om te maken. Er zijn verschillende punten, waar u rekening mee moet houden, voordat u besluit over content formats u gaat bereiken voor elk van uw Content Marketing campagnes. Waaronder:

  • Je beoogde publiek (houden ze ervan om bijvoorbeeld artikelen te lezen of video’s te bekijken?)
  • Het type informatie dat u wilt opnemen (statistieken en figuren werken meestal het beste als u een grafiek of infographic gebruikt. Terwijl een video gemakkelijker kan worden gevolgd dan geschreven geschreven instructies.
  • Uw budget en tijdverplichtingen.
  • Heb je de vaardigheden en apparatuur in huis voor het type content dat je wilt produceren, of zou je moeten uitbesteden?

Content Marketing formats mixen

De meeste bedrijven zullen de beste resultaten behalen door dingen met elkaar te mixen en content in verschillende formaten te produceren. Door op deze manier te experimenteren, blijft uw publiek niet alleen geïnteresseerd, maar kunt u ook bepalen welk type content goed wordt omgezet. Aangezien geschreven content meestal het meest kosten effectief is om te produceren, kiezen veel marketeers ervoor om zich te concentreren op een kern van blogposts en andere geschreven content, met af en toe een infographic en video.

Video

Geschreven content is echter niet de beste keuze voor alle merken. Video is bijvoorbeeld een natuurlijk content format voor actiecameramerk GoPro. De overgrote meerderheid van hun Content Marketing vindt plaats via video. Het opnieuw gebruiken van uw content in verschillende indelingen is ook een effectieve manier om meer ROI uit elk stukje content te halen en een breder publiek te bereiken. Een blogpost kan bijvoorbeeld ook opnieuw worden gemaakt als een podcast, video en mogelijk een infographic.

Hoe u het juiste content format kiest voor uw doelgroep

Veel bedrijven vinden dat het  creëren van content die relevant is voor hun publiek  een van hun grootste uitdagingen is bij Content Marketing. Om uw content effectief te laten zijn, is het van groot belang dat u niet alleen onderwerpen kiest die resoneren met uw publiek, maar ook dat u content publiceert in een indeling die de beste kans heeft om te worden geconsumeerd en gedeeld. De sleutel om dit goed te krijgen, is door diepgaand onderzoek te doen naar uw publiek. Wanneer u de voorkeuren en motivaties van uw publiek, evenals hun online gewoonten, echt begrijpt, kunt u een content plan bedenken dat is geoptimaliseerd voor succes met uw specifieke doelgroep.

Online Content Marketing begint met analyseren

Begin met het beoordelen van uw analysesoftware en andere doelgroep informatie. Identificeer gesegmenteerde groepen om elk van uw Content Marketing campagnes te targeten. U zou moeten overwegen:

  • De leeftijd en demografische gegevens van uw doelgroep. Als u zich voornamelijk op Millennials marketing richt, is  short-form video waarschijnlijk een goede formatkeuze , terwijl oudere demografieën de voorkeur geven aan lange tekst.
  • Met welke content indelingen werken ze samen?
  • Wat delen ze?
  • Waar brengen ze hun tijd online door?
  • Wat zijn hun favoriete sociale netwerken? (een contentstrategie voor een publiek dat voornamelijk op Snapchat staat, ziet er heel anders uit dan voor een publiek op LinkedIn)
  • Denk ook aan de doelen van elk stukje content voor het genereren van leads, content zoals e-boeken, whitepapers en webinars. Is het effectiever dan standaardvideo’s of blogposts? Content die daadwerkelijk tot conversies leidt, kan er heel anders uitzien dan content die veel wordt gedeeld op sociale media.

Hoewel u onderzoek moet doen, is het belangrijk om te experimenteren en te testen om uw Online Content Marketing plan te optimaliseren. Hoewel de statistieken kunnen zeggen dat millennials de voorkeur geven aan korte video’s, kunnen de millennials in uw doelgroep zich mogelijk meer gaan bezighouden met e-boeken of podcasts.

Voor en tegens van populaire formats

Wanneer u besluit welke formats u in elk van uw inhoudscampagnes wilt gebruiken, is het belangrijk om een ​​evenwichtige weergave te maken en na te denken over wat mogelijk en realistisch is om te maken. Geen enkele marketing of communicatie afdeling heeft namelijk onbeperkt budget en bronnen.

Blog berichten

  • Relatief goedkoop en eenvoudig te produceren
  • Effectief bij het stimuleren van SEO
  • Moet op een regelmatig schema worden gepubliceerd voor de beste effectiviteit
  • Zeer flexibel – kan van korte of lange vorm zijn en kan effectief zijn voor veel verschillende doelen, inclusief om waarde toe te voegen aan uw bestaande klanten, nieuwe leads omzetten in klanten of om naamsbekendheid te vergroten
  • Trekt opmerkingen en gastberichten aan

Video

  • Video is  een van de meest aantrekkelijke vormen van online-content  en de populariteit blijft toenemen
  • Moeilijker en duurder om te produceren dan tekstuele content. Hoewel het zeker mogelijk is om eenvoudige video’s te produceren met een klein budget.
  • Tijdrovend en arbeidsintensief.
  • Het kan moeilijk zijn om video’s te maken die echt interessant zijn.
  • YouTube is ’s werelds op een na grootste zoekmachine en toont dagelijks meer dan een miljard uur aan video aan zijn gebruikers.
  • Een deel van de meest gedeelde content op sociale media is video.
  • Zeer effectief voor branding en het stimuleren van autoriteit.

Podcasts

  • Effectief bij het opbouwen van relaties met klanten en goed voor de loyaliteit
  • Mogelijkheid om contact te maken met een vast  publiek
  • Podcasts zijn een groeiende trend. In de US luistert meer dan 30% van de Amerikaanse bevolking minstens één keer per maand naar een podcast.
  • Hogere toetredingsdrempel – apparatuur voor het opnemen van geluid van hoge kwaliteit is essentieel.
  • Consistente productie is essentieel om een ​​publiek te behouden.
  • Moeilijk om ROI te meten.

infographics

  • Geweldig voor het weergeven van gegevens in een gemakkelijk te begrijpen indeling.
  • Populair content format om te delen op social media.
  • Andere blogs die waarschijnlijk zullen worden gebruikt en terug naar uw site linken – ideaal voor naamsbekendheid en SEO.
  • Alleen geschikt voor specifieke onderwerpen.
  • Het verzamelen van gegevens en het produceren van grafische afbeeldingen kan tijdrovend zijn.
  • Weinig betrokkenheidspotentieel.

Meer lezen over Online Content Marketing

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht & Breda. Ook op ons Twitter en of Facebook account vindt u meer informatie over SEO & Content Marketing. Heeft u een vraag? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist of Content Marketing expert? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.


Please follow and like us:
connectyourworld

Laat je bericht achter