• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Lokale SEO Woordenlijst

Lokale SEO Woordenlijst

Lokale SEO Woordenlijst, Lokale SEO, Local SEO, Lokale SEO tips

Geschatte leestijd: 12 minuten

Local Online Marketing

Met deze lokale SEO woordenlijst gaat u lokale online marketing beter begrijpen. Zoekt u trouwens een SEO bureau in de buurt van Den Haag? Informeer eens bij SEO bureau Connect your World. Wij zijn dichtbij en gelegen in de nabijheid van de snelweg via Den Haag Zuid.

Apple map

Het standaard kaartsysteem voor Apple-producten. De op één na populairste kaarttoepassing onder mobiele gebruikers, na Google Maps. Lokale SEO moet zich richten op Apple Maps naast Google Maps via Google Mijn Bedrijf en Bing Maps via Microsoft.

Lokale SEO woordenlijst, Google reviews, Google recensie

Gemiddelde sterbeoordeling

De beoordeling, die wordt weergegeven naast een bedrijfsvermelding in een directory met bedrijfsrecensies, zoals Yelp en Google. De recensiescore wordt berekend op basis van gebruikersbeoordelingen en een aantal andere factoren. Nadat iemand een nieuwe Google recensie of review heeft achtergelaten, kan het tot twee weken duren om een ​​bijgewerkte recensiescore te krijgen.

Bing Places voor bedrijven

Een gratis tool voor bedrijven om te verschijnen in Bing zoekmachine resultaten, evenals in Cortana resultaten. Het is geschikt voor bedrijven met winkelpuien, ketens met meerdere locaties of dienstverleners zonder fysieke winkel.

Zwaartepunt

Een concept in de lokale zoekindustrie dat wordt gebruikt om een ​​centraal punt van geografie of activiteit te definiëren. Waar een gebruiker zich ook fysiek bevindt op het moment dat hij naar iets lokaals zoekt, de resultaten van Google worden aangepast om de bedrijven weer te geven die zich het dichtst bij het apparaat van de gebruiker bevinden. Dit kan worden aangeduid als “nabijheid van het zoekpunt” of het “gebruiker-als-zwaartepunt-fenomeen”.

Citaat

In lokale SEO is een lokale bronvermelding een volledige of gedeeltelijke webgebaseerde verwijzing naar de naam, het adres, het telefoonnummer en andere kerngegevens van een bedrijf. Gestructureerde citaten kunnen voorkomen in de vorm van formele lokale bedrijfsvermeldingen op lokale bedrijfsgegevensplatforms. Ongestructureerde citaten komen voor als eenvoudige vermeldingen van een bedrijf op een blog, nieuwssite, website of andere online publicatie.

Citaatcampagne

De praktijk van het controleren, opschonen en maken van citaten voor een lokaal bedrijf op verschillende lokale bedrijfsgegevensplatforms.

Gegevens aggregator

Een data-aggregator is een bedrijf, dat gegevens over lokale bedrijven verzamelt, zoals hun naam, adres, telefoonnummer, openingstijden, enz. om deze elders online te presenteren. Gegevens worden geverifieerd en vervolgens verkocht (verhuurd) aan andere bedrijven die lokale bedrijfsgegevens nodig hebben. Bedrijven die deze gegevens doorgaans kopen, zijn online directory’s (bijv. YP.com), lokaal-mobiele applicaties en kaarten- en GPS-bedrijven (bijv. TomTom).

Directory

Elke website die bedrijfsnamen en contactgegevens op een georganiseerde manier vermeldt, meestal in alfabetische volgorde of op bedrijfstype. Directory-informatie wordt vaak geassimileerd door lokale zoekmachines.

Dubbele vermelding

Elke keer, dat u meer dan één vermelding op een bepaald platform (zoals Google Mijn Bedrijf) heeft die een enkele entiteit (een bedrijf) vertegenwoordigt, wordt dat als een duplicaat beschouwd. Het is belangrijk om regelmatig dubbele vermeldingen voor hetzelfde bedrijf te controleren en te consolideren.

First-party beoordelingen

Google Gebruikers recensies die worden verzameld en weergegeven op uw eigen website zonder input van de bedrijfseigenaar.

Geo-modifier

Ook bekend als een geografische modifier, locatiemodifier of location qualifier. Dit is het deel van een zoekterm, dat verwijst naar een locatie. Voorbeelden van zoekwoorden met geografische modifiers zijn ‘loodgieter Amsterdam’ of ‘kapper bij mij in de buurt’ in plaats van alleen ‘kapper’.

Geotaggen

Het proces van het toevoegen van geografische identificatiegegevens aan verschillende media zoals een website, afbeelding, video, sms-berichten, QR-code of RSS-feed. Geotagging helpt zoekmachines om het verband te leggen tussen uw inhoud en de locatie van wat het weergeeft.

Google Gegarandeerd

Een label voor Lokale diensten advertenties, dat aangeeft dat een bedrijf het screening- en kwalificatieproces heeft doorlopen en dat Google het werk van het bedrijf zal steunen. Dit is alleen van toepassing op ’thuisservice’-bedrijven, waaronder loodgieters, slotenmakers, elektriciens, enz. Als een klant, die een service heeft geboekt via een Lokale diensten advertentie niet tevreden is met de kwaliteit van het werk, kan Google de klant terugbetalen tot het bedrag dat hij voor de service heeft betaald. (Dit is nog niet overal uitgerold).

Google gescreend

Een label voor Lokale diensten advertenties, dat aangeeft dat een bedrijf het noodzakelijke screening- en kwalificatieproces heeft doorlopen, maar niet wordt ondersteund door enige garantie van Google. Alleen bedrijven die professionele diensten verlenen, waaronder wetgeving, financiële planning en onroerend goed, komen in aanmerking voor de Google Screened-badge.

Google Maps

Een web kaart platform dat straatkaarten, satellietbeelden, 360° interactieve panoramische uitzichten van straten en real time verkeersomstandigheden biedt. Het biedt ook routeplanning voor reizen te voet, met de auto, de fiets, door de lucht en met het openbaar vervoer. Cruciaal voor lokale SEO is, dat gebruikers kunnen zoeken naar plaatsen en bedrijven en hun beschrijvingen, recensies en meer details van Google Mijn Bedrijf kunnen bekijken.

Google Mijn Bedrijf (GMB)

Google Mijn Bedrijf is een gratis SEO tool, waarmee bedrijven een profiel kunnen opzetten om bedrijfsinformatie op Google te promoten, zoals adres, telefoonnummer, e-mail, links naar sociale media en meer. Uw profiel wordt weergegeven in Zoeken en Maps. U kunt het verder gebruiken om foto’s en updates voor uw bedrijfsprofiel te plaatsen en om te zien hoe klanten omgaan met uw bedrijf op Google.

Google Mijn Bedrijf inzichten

Een Google Mijn Bedrijf – tool, die gegevens levert over weergaven van bedrijfsprofielen, zoekopdrachten en acties uit zowel organische zoekresultaten als Google Ads. Het bevat statistieken over zoekopdrachten, routebeschrijvingen, telefoontjes en waar een bedrijf het meest bekend om staat.

Google Mijn Bedrijf-posts

Een Google Mijn Bedrijf-tool waarmee klanten vanuit het bedrijfsprofiel in realtime in contact kunnen komen met een bedrijf.

Google Mijn Bedrijf-Q & A

Q&A is een Google Mijn Bedrijf-tool waarmee zoekers vragen over een bedrijf kunnen stellen en beantwoorden, en die de eigenaar of vertegenwoordiger ook de mogelijkheid biedt om te reageren. Iedereen met een Google-account kan via deze sectie vragen voor het bedrijf achterlaten en alle Q&A’s zijn zichtbaar in de vermelding.

Google Mijn Bedrijf-producten

Een Google Mijn Bedrijf-tool, waarmee bedrijven die geen product feeds kunnen integreren via Google Merchant Center, handmatig product voorraad kunnen toevoegen. Toegang tot Google My Business-producten is afhankelijk van de primaire categorie van een bedrijfsvermelding.

Google Mijn Bedrijf-services

Een Google Mijn Bedrijf-optie waarmee een bedrijf de aangeboden services kan toevoegen, samen met beschrijvingen en prijzen. Wanneer lokale klanten op Google zoeken naar een service die een bedrijf aanbiedt, kan die service als rechtvaardiging worden gemarkeerd in hun GMB-profiel.

Google Mijn Bedrijf-spam

Het onterecht toepassen van spam-tactieken in lokale zoekresultaten om concurrenten voor te blijven. Voorbeelden hiervan zijn keyword stuffing, het hebben van meerdere Google Mijn Bedrijf-vermeldingen, websites voor het genereren van leads en vervalste reviews om lokale zoekresultaten te manipuleren.

Google Mijn Bedrijf-verificatie

Bedrijven die zich hebben geregistreerd bij Google Mijn Bedrijf, kunnen geen wijzigingen aanbrengen in een vermelding, totdat ze zijn geverifieerd. Dit gebeurt meestal via een fysieke briefkaart, die naar het geregistreerde adres van het bedrijf wordt gestuurd. Dit is om ervoor te zorgen, dat alleen geautoriseerde vertegenwoordigers van echte bedrijven vermeldingen kunnen maken en beheren.

Google Places

De oude naam voor de Google Mijn Bedrijf-suite met tools, die in 2014 veranderde toen Google zijn Places-services consolideerde met Google+ Lokaal.

Google-berichten

Een Google Mijn Bedrijf-tool, waarmee bedrijven updates kunnen geven en aanbiedingen kunnen promoten vanuit hun bedrijfsprofielen, die worden weergegeven in het lokale paneel op Google Zoeken en op Google Maps.

Rechtvaardigingen

Een extra tekstfragment dat Google weergeeft in het lokale pakket, de lokale vinder en in Google Maps om zoekers te laten weten, dat een functie van het bedrijf specifiek overeenkomt met hun waargenomen intentie.

Lokale backlinks

Een link van een andere lokale website naar uw eigen website, die de autoriteit van uw domein in de ogen van zoekmachines een boost zal geven. Lokale SEO’s kunnen lokale backlinks verdienen uit verschillende bronnen, waaronder lokale bedrijvengidsen, kranten en blogs.

Lokaal bedrijfsschema

Schema (of gestructureerde gegevens) is een gestandaardiseerd formaat voor het verstrekken van informatie over een webpagina om zoekmachines te helpen relevante resultaten weer te geven. Lokaal bedrijfsschema omvat kantooruren, afdelingssecties, beoordelingen, reserverings- of bestelsystemen, betalingsgebieden en andere acties.

Lokale vinder

Een uitgebreide lijst van lokale bedrijven, die verschijnt wanneer u op de link ‘Meer plaatsen’ onderaan Google’s Local Pack klikt.

Lokale landingspagina

Een landingspagina, is de pagina die een gebruiker voor het eerst bezoekt bij aankomst op uw website. In lokale SEO is een lokale landingspagina er een, die details biedt over een specifieke winkellocatie of filiaal, en die kan worden geoptimaliseerd voor die specifieke locatie. Lokale landingspagina’s zijn vooral belangrijk voor bedrijfswebsites met meerdere locaties, die mogelijk een aparte lokale landingspagina hebben voor elke bedrijfs locatie.

Lokale zoekwoorden

Alle zoekwoorden die locatie specifieke termen bevatten met de bedoeling resultaten te genereren die betrekking hebben op een geografisch gebied. Een continue cyclus van lokale zoekwoordherkenning en -validatie is nodig voor effectieve lokale SEO.

Local pack (ook bekend als 3-pack, Local 3-pack / Google 3-pack / Google map pack)

Het lokale pakket, ook bekend als het 3-pack, Local 3-pack, Google 3-pack of Google map pack, is een Google-functie die een kaart en details van de drie belangrijkste lokale bedrijven van een gebied weergeeft. Als een gebruiker bijvoorbeeld zoekt naar ‘restaurants bij mij in de buurt’, worden er drie restaurants weergegeven in de buurt van de huidige locatie van de gebruiker. Het verdienen van een positie in het lokale pakket kan veel lokaal verkeer en merkzichtbaarheid voor een bedrijf genereren.

Lokale zoekintentie

Elke zoekopdracht waarbij een zoekmachine aanneemt, dat de gebruiker op zoek is naar een lokaal resultaat.

Positiefactoren voor lokale zoekresultaten

De componenten, die bijdragen aan de ranking van een lokaal bedrijf. Deze kunnen in de loop van de tijd veranderen, maar zijn meestal gericht op Google Mijn Bedrijf, on-site SEO, recensies en links.

Lokale SEO

U kunt stellen dat, Lokale zoekmachineoptimalisatie vergelijkbaar is met SEO, omdat het ook een proces is dat de zichtbaarheid van een website in de onbetaalde resultaten van een zoekmachine beïnvloedt. Lokale SEO onderscheidt zich doordat het zich richt op het optimaliseren voor weergave door zoekmachines. Dit speelt wanneer gebruikers lokale zoekopdrachten voor hun producten of diensten invoeren, bijvoorbeeld door de naam van een stad/stad op te nemen of door de zinsnede “bij mij in de buurt” toe te voegen.

Lokale diensten-advertenties

Pay-per-lead-advertenties die bovenaan de lokale zoekresultaten verschijnen, boven organische resultaten en traditionele Google-advertenties. Om Lokale service-advertenties weer te geven, moeten bedrijven eerst slagen voor een screeningproces dat achtergrondcontroles, licentiecontroles en verzekeringscontroles omvat.

Gelokaliseerde organische zoekresultaten

Zoekresultaten geretourneerd voor een specifieke locatie, afhankelijk van de lokale zoekintentie, de fysieke locatie van de gebruiker, enz.

Ludocid / Ludo CID

De Ludocid, ook wel de ‘CID’ genoemd, is een unieke ID die Google toekent aan een specifieke bedrijfslocatie om deze binnen zijn systemen te identificeren. Het kan worden gebruikt binnen de zoek-URL’s van Google om het kennisvenster voor dat specifieke bedrijf te retourneren. Het kan ook binnen Google Maps worden gebruikt om een ​​specifiek bedrijf te bekijken.

Naam spam

Naamspam verwijst specifiek naar elke manipulatie van de bedrijfsnaam in Google Mijn Bedrijf, zoals keyword stuffing.

NAW gegevens consistent in lokale SEO

Lokale zoekmachines gebruiken NAW-informatie (Naam, Adres en Telefoonnummer) om de nauwkeurigheid van de gegevens in hun eigen indexen te beoordelen. Ze doen dit door het web te crawlen om de authenticiteit te beoordelen, of ontvangen het van andere gegevensproviders. Consistente NAW informatie helpt om de positie van zoekmachines te verbeteren en is gunstig voor lokale klantenwerving.

Lokale SEO Woordenlijst, Google Maps

Plaats-ID’s

Plaats-ID’s identificeren een plaats op unieke wijze in de Google Places-database en op Google Maps. Ze zijn beschikbaar voor de meeste locaties en bedrijven. Het is mogelijk, dat dezelfde plaats of locatie meerdere verschillende plaats-ID’s heeft. Plaats-ID’s kunnen in de loop van de tijd veranderen.

Puntig van Google

Een Google Mijn Bedrijf-add-on waarmee fysieke retailers producten online kunnen plaatsen en in zoekresultaten van zoekmachines kunnen worden weergegeven.

Promonentie

Een van de drie pijlers van lokaal zoeken, samen met relevantie en nabijheid. Deze pijlers sturen het lokale algoritme van Google aan en helpen bij het bepalen van het lokale pakket en de ranglijst. Voor de bekendheid vraagt ​​het algoritme: “Welke bedrijven zijn het populairst en het meest gewaardeerd in hun lokale marktgebied?”

Nabijheid

Een van de drie pijlers van lokaal zoeken, samen met relevantie en bekendheid. Deze pijlers sturen het lokale algoritme van Google aan en helpen bij het bepalen van het lokale pakket en de ranglijst. Voor nabijheid vraagt ​​het algoritme: “Is het bedrijf dicht genoeg bij de zoeker om als een goed antwoord op deze vraag te worden beschouwd?”

Relevantie

Een van de drie pijlers van lokaal zoeken, samen met bekendheid en nabijheid. Deze pijlers sturen het lokale algoritme van Google aan en helpen bij het bepalen van het lokale pakket en de ranglijst. Voor relevantie, wat het algoritme vraagt, is: “Doet of verkoopt dit bedrijf of heeft het de kenmerken waarnaar de zoeker op zoek is?”

Reserveren met Google

Een Google Maps-service, die reserveringen en boekingen van restaurants, tickets en afspraken mogelijk maakt.

Google Review / Google recensie

Een tekstsamenvatting van een klant van hun ervaring bij een bepaald bedrijf. Recensies kunnen op zoekmachines, apps of websites worden achtergelaten en krijgen vaak tegelijkertijd sterbeoordelingen. Op Google gebaseerde beoordelingen worden verondersteld van invloed te zijn op de lokale rankings van Google.

Reviews verzamelen

De handeling van het vragen om feedback van een klant en vervolgens beslissen of ze om een ​​Google-review moeten vragen op basis van hun reactie. Dit is strikt in strijd met de beoordelingsrichtlijnen van Google en kan gepaard gaan met zware straffen.

Beoordelingsbeheer

De praktijk van het handmatig of met behulp van software genereren van en reageren op klantbeoordelingen.

Review spam / nep review

Een nep-samenvatting van een klanttekst over een bepaald bedrijf. Dit kan fictieve positieve of negatieve uitspraken zijn die over een bedrijf zijn gedaan met als doel de reputatie of ranglijst te helpen of te schaden.

Servicegebied

Wordt meestal gebruikt om specifieke buurten, dorpen of steden te beschrijven, die worden bediend door het bedrijfsmodel voor servicegebieden, waaronder bedrijven zoals loodgieters, schoonmakers of kappers.

Bedrijf met servicegebied

Een term die vaak wordt gebruikt om go-to-client-bedrijven te beschrijven, die naar de locaties van klanten reizen om diensten te verlenen, zoals bijvoorbeeld loodgieters.

Gestructureerd citaat

Bedrijfsvermeldingsinformatie ingebouwd in de structuur van een reeds bestaand digitaal platform of database, meestal een bedrijvengids.

Beoordelingen van derden

Gebruikersrecensies of Google reviews, die worden verzameld door websites van derden, zoals Google, Facebook en Tripadvisor, die onafhankelijk zijn van het bedrijf.

Niet-geclaimde vermeldingen

Waar een vermelding voor uw bedrijf al bestaat in een bedrijvengids, maar u er geen controle over heeft.

Ongestructureerde bronvermelding

Een niet-directoryvermelding van de volledige of gedeeltelijke contactgegevens van een bedrijf, bijvoorbeeld in een online nieuwsartikel, blog, best-of-lijst, enz.

Yelp

Een uitgever van ‘crowd sourced reviews’ over bedrijven, met momenteel 100 miljoen reviews wereldwijd.

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO en Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Tevens is Herman een ervaren SEO specialist en content marketing expert. SEO bureau Connect your World gevestigd in Den Haag voert onder andere SEO projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Wij hebben onder andere succesvolle projecten succesvol afgerond in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk en Delft. Heeft u een vraag? Of wilt u ons inhuren als Lokale SEO specialist? Neem dan contact op via info@connectyourworld.nl

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.