• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Lokale SEO tips voor kleinere bedrijven

Lokale SEO tips voor kleinere bedrijven

Lokale SEO: de sleutel voor meer omzet

Lokale SEO tips
Kenn is delen is de 2e natuur voor Connect your World

Lokale SEO tips, wat moet u daar nu precies mee als kleine lokale ondernemer of MKB-er? Het lijdt geen twijfel, dat SEO een belangrijke rol speelt, als het gaat om online zakendoen. Een groot aantal mensen bezoekt het internet om lokale bedrijven te vinden. Google verwerkt meer dan 1.000.000.000.000 (één biljoen) zoekopdrachten per jaar. De cijfers zijn voldoende om te bewijzen, dat Google een enorme impact heeft op wat mensen zien wanneer ze iets zoeken. Wilt u tevreden klanten en een goed banksaldo? Dan zal u het spel met Google moeten meespelen. In deze bijdrage bespreek ik met u lokale SEO tips om uw lokale vindbaarheid te vergroten. De belangrijkste lokale SEO check is Google Mijn Bedrijf goed inzetten, maar er zijn meer tips voor lokale SEO.

Wat is lokale SEO?

Lokale SEO gaat over de dingen, die moeten worden gedaan om uw website te optimaliseren en zo een beter breder publiek te bereiken. Dus als u een lokaal bedrijf heeft zoals een kapperszaak of misschien een supermarkt of zelfs een apotheek, moet u eerst het lokale publiek laten weten, dat uw bedrijf werkelijk bestaat en klaar is om mensen in het echte leven te dienen.

Dus zelfs als u geen bezoekers krijgt in uw gebouw waar uw bedrijf zich bevindt, bent u gericht op een menigte, die zich in hetzelfde gebied bevindt als uw bedrijf. Om zoiets te doen, is het noodzakelijk om uw website te optimaliseren voor dat gebied. Dit wordt lokale SEO genoemd. “Om het kort te houden, kunnen we zeggen dat lokale SEO de SEO is, die is gedaan voor een specifieke geografische locatie om mensen uit het beoogde gebied aan te trekken”.

Waarom heeft u een lokale SEO check nodig?

Lokale SEO is van vitaal belang, vooral als u een bedrijf heeft dat service verleent in een bepaalde plaats. Volgens een recente studie van Forbes zijn er meer dan 4 miljard bezitters van mobiele telefoons (en slechts 3,5 miljard mensen gebruiken tandenborstels). Dit voorbeeld volstaat om te bewijzen, dat een mobiele telefoon niet langer een verslaving maar een noodzaak is. Ongeveer 95% van deze smartphonegebruikers voert lokale zoekopdrachten uit en 61% daarvan heeft het bedrijf gebeld of een bezoek aan de winkel gebracht. 

Wat vertellen al deze statistieken u? Deze statistieken zijn het concrete bewijs dat de zoekopdrachten uitgevoerd door het lokale publiek dienst doen, als een belangrijk platform voor potentiële klanten. Deze aantallen groeien elk jaar in hoog tempo en zijn bedoeld om de komende jaren te blijven groeien. Deze resultaten kunnen ook worden aangeduid als relevante en gekwalificeerde leads, omdat het publiek naar een bedrijf heeft gezocht dat hen de producten biedt, die zij nodig hebben. En u toevallig degene bent, die bovenaan de lijst staat omdat u gebruik hebt gemaakt van de lokale SEO services. En het is ook veilig om te veronderstellen dat dit gekwalificeerde leads zijn die zeker ook een hogere conversieratio hebben. Dus hoe beïnvloedt lokale SEO uw bedrijf?

Optimaliseer je website voor lokaal zoeken. / Marketingfacts januari 2019

Deze bijdrage over lokale SEO is gepubliceerd op marketingfacts.

Lokale SEO tips voor uw bedrijf

1. Verstrekt informatie aan klanten

Lokale SEO stelt bezoekers op internet in staat om precies te weten, waarmee ze te maken hebben. Minieme stukjes informatie over kleine dingen, zoals de beschikbaarheid van Wifi, speciale aanbiedingen en nog veel meer zouden gemakkelijk bekend kunnen zijn. Deze punten kunnen er klein uitzien, maar dit zijn voor sommige klanten de belangrijkste verkooppunten.

2. Help mensen met lokale SEO uw bedrijf te ontdekken

Veel zoekopdrachten op internet worden gedaan door mensen, die de producten of services zoeken die ze nodig hebben. En als de lokale optimalisatie is voltooid, is uw bedrijf het eerste bedrijf, dat ze op de zoekpagina zien en kunt u binnenkort een bezoek krijgen. De meeste zoekopdrachten worden zelfs gedaan door mensen die niet bij u in de buurt zijn. Dus u kunt ook aandacht krijgen van mensen uit andere gebieden, die ook aan populariteit winnen en tegelijkertijd snel uw bedrijf laten groeien.

3. Bied kwaliteit

Mensen voeren een zoekopdracht uit wanneer ze iets nodig hebben. Als ze er namelijk achter komen, dat uw bedrijf of organisatie de oplossing voor hun probleem biedt, kunnen ze automatisch uw klant worden. Dus de meeste leads, die via lokale SEO komen, zijn legitiem.

4. Vertrouwen opbouwen bij de doelgroep 

Hoe meer informatie u verstrekt op internet, hoe meer uw bedrijf waarschijnlijk als betrouwbaar wordt beschouwd door de mensen. Zodra deze basis van vertrouwen is opgebouwd, zult u zeker een voordelige relatie met uw klanten hebben. 

De drie belangrijkste lokale SEO tips

5. Maak een melding van uw bedrijf in bedrijfsmappen

Lokale SEO is een locatie gebaseerde zoekopdracht. Dit betekent, dat uw fysieke adres feitelijk nodig is voor de diensten, waarvoor een locatie nodig is. Als het adres van de plaats, waar uw bedrijf gevestigd is niet wordt bijgewerkt in Google Mijn Bedrijf en andere online bedrijfsgidsen, dan is het erg moeilijk voor klanten om uw bedrijf te vinden. Vooral wanneer ze het filteren op ‘dichtbij mij’ zoeken .

6. Plaats uw NAW gegevens consistent en op vele plekken

Nadat u ervoor heeft gezorgd, dat uw locatie bij de mensen bekend is, is het tijd om ervoor te zorgen, dat mensen ook uw naamadres en telefoonnummer weten. Het vermelden van deze drie in verschillende gidsen en sites is erg belangrijk. Verstrek uw NAW gegevens consistent, zodat Google kan afleiden, dat u een betrouwbaar bedrijf bent. Hierdoor kunnen veel mensen kennis van uw bestaan ​​krijgen en kan het aantal mensen contact met u opnemen of u adres bekijken en binnenkort op bezoek komen.

7. De local pack

Als er hier problemen zijn, dan zal Google voorkomen dat uw bedrijf wordt vermeld in het lokale pakket met drie. De Search Engine Ranking-pagina van Google reageert op lokaal uitgevoerde zoekopdrachten door ze de bedrijven te tonen, die het meest relevant zijn in de vorm van een fragment. De genoemde bedrijven zijn drie in aantal, vandaar dat dit drie lokale packs wordt genoemd. Als u naar elke directory gaat, die u hebt ingevoerd, worden uw bedrijfsgegevens om uw fout te corrigeren door onjuiste informatie in te voeren, als een enorme taak beschouwd. Maar er zijn enkele hulpmiddelen waarmee u al uw vermeldingen in één keer kunt beheren voor probleemloze handmatige updates in elke map.  

8. Citaten

Het citaat is niets anders dan een website – listing van een derde partij die uw bedrijf als een referentiepunt gebruikt. Dit citaat zou veel dingen moeten bevatten zoals de naam, de locatie van uw bedrijf of de contactgegevens. Het perfecte voorbeeld is een blog van uw hand op een grote en belangrijke website in uw expertisegebied. Dit kan al dan niet een link bevatten naar uw website. Wat dit doet, is dat Google laat weten dat uw bedrijf betrouwbaar is en dat u wordt gepromoveerd bij het rangschikken. Dit vergroot uw kansen om toegang te krijgen tot het lokale 3-pack waardoor je veel bezoekers krijgt.

Zaken, van welk type dan ook, trekken over het algemeen mensen aan om uw producten of diensten te kopen. Maar in de datum van vandaag is er veel concurrentie op de markt en is er geen gebrek aan ondernemers, die dezelfde producten verkopen als jij. Om concurrentievoordeel te behalen ten opzichte van uw concurrenten, is het daarom noodzakelijk om in te zetten op lokale SEO. Met zoekmachineoptimalisatie op lokaal niveau kunt u niet alleen op het web zichtbaar zijn voor lokale zoekopdrachten, maar krijgt u ook veel klanten terug.

9. Google Mijn Bedrijf voor uw lokale SEO

De belangrijkste lokale SEO tips zijn echter om rekening te houden met de andere zoekmachines dan Google en een goede vermelding in Google Mijn Bedrijf. Dit is namelijk een gratis optie van Google. Daarom heet het eigenlijk Google My Business. In de blog hieronder vertel ik u veel meer over Google Mijn Bedrijf. Een van de belangrijkste dingen is het goed gebruik maken van labels. Dit zijn een soort van trefwoorden, waarmee u goed kan aangeven wat uw organisatie of bedrijf precies doet. Tot slot wil ik ook nog een lans breken voor de andere zoekmachines zoals Bing & Yahoo. Deze zijn wel veel kleiner dan Google, maar hebben toch nog steeds een redelijk marktaandeel. En vergeet in de toekomst ook niet te kijken naar partijen zoals Amazon en Alibaba. Zij gaan zich ook mengen in de strijd om de klant.

Meer informatie over Google Mijn Bedrijf

Hoe maak je SEO content voor je bedrijf.

10. Streef ernaar om snippets te krijgen

Uitgelichte fragmenten krijgen meer zichtbaarheid dan enige andere positie op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Een fragment is zelfs meer prominent dan de bovenste positie en wordt vaak de 0-positie genoemd. U kunt het bewijs hiervan zien in de volgende schermafbeelding.

6 Bewezen SEO Growth Hacking-technieken voor uw kleine onderneming

U moet ernaar streven om aanbevolen fragmenten voor uw content te krijgen als u verzekerd wilt zijn van zichtbaarheid en meer verkeer naar uw site wilt trekken. Hoewel er geen garanties zijn om dit doel te bereiken, zijn er enkele tactieken die u helpen uw kansen op het krijgen van aanbevolen fragmenten te verhogen. 

  1. Het is eenvoudiger om aanbevolen fragmenten te krijgen, als u al op de eerste pagina staat. Dus begin met het focussen van uw inspanningen om uw content te verbeteren waarvoor u al op de eerste pagina staat.
  2. Verbeter uw opmaak, zodat Google gemakkelijker snapt waar uw content over gaat. Vat uw punten samen in lijsten en opsommingen, omdat deze gemakkelijker te begrijpen zijn voor de zoekmachine. Zorg ervoor dat u h3-tags in uw subkoppen gebruikt, omdat Google deze tags soms opnieuw opslaat in opsommings stipjes in aanbevolen fragmenten.
  3. Als u volledig nieuwe content maakt, richt u op vragen, omdat deze meestal meer aanbevolen fragmenten bevatten. U kunt platforms zoals Quaora & Answer the Public gebruiken om veelgestelde vragen over uw target zoekwoorden te ontdekken.

Meer lokale SEO tips lezen

Lokale SEO specialist Den Haag inhuren

De auteur is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert uit Den Haag. Hij is eigenaar van SEO bureau Connect your World: de specialist in SEO & Content Marketing uit Den Haag. We nemen opdrachten aan in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Heeft u nog meer lokale SEO tips? Geef het door en laat een reactie achter. Wilt u mij als lokale SEO specialist inhuren? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij

connectyourworld

Laat je bericht achter