• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Lokale SEO check voor kleine bedrijven

Lokale SEO check voor kleine bedrijven

Den Haag, The Hague, Haagse trots, Lokale SEO check, Lokale SEO voor kleinere bedrijven
Den Haag is de thuisbasis van Connect your World

Hoe gebruik je lokale SEO in Den Haag?

Lokale SEO check voor kleine bedrijven is een bittere noodzaak om de lokale concurrentie voor te blijven. Kun je zelf SEO doen of heb je deskundige hulp nodig? Wat zijn de voordelen van een zoekmachine geoptimaliseerde website en wat betekent dit in zakelijke termen? Dit zijn slechts enkele van de vragen, die ondernemers stellen als het gaat om SEO voor kleine bedrijven. Een kleine lokale ondernemer heeft vaak tijd te kort. Hij of zij moet klanten werven en bedienen en dan wacht aan het eind van de maand ook nog de administratie. Het doel is om eigenaren informatie te geven over een Lokale SEO check voor kleine bedrijven.

Heb je haast? Lees dan deze Lokale SEO checklist.

Lokale SEO, waar begin je?

Ten eerste wil ik verduidelijken waarom kleine lokale bedrijven een SEO check nodig hebben. Zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing worden dagelijks door miljoenen mensen gebruikt om informatie te vinden en nieuwe producten te kopen. Ze zoeken oplossingen voor hun problemen en alles wat u maar kunt bedenken. Al deze dagelijkse zoekopdrachten creëren een enorme markt voor bedrijven, die online concurreren. Als u een website bezit, is het mogelijk om onder bepaalde voorwaarden een deel van deze mensen uw website te laten bezoeken. Met als uiteindelijke doel, ze in potentiële klanten te veranderen door hen uw producten of services te verkopen.

Bovenaan in Google door Lokale SEO

De voorwaarden zijn eenvoudig, uw website moet verschijnen in een van de top 5 posities op de eerste pagina van de resultatenpagina’s van de zoekmachine voor zoekwoorden, die betrekking hebben op uw bedrijf. Volgens studies klikt meer dan 70% van de mensen op één van de top 5 websites, die in de SERPS worden gepresenteerd. Hoe kom je bij de topposities van de zoekresultaten? Het antwoord is via SEO. Zoekmachineoptimalisatie is het proces, dat moet worden gevolgd, zodat uw website wordt weergegeven in één van de topposities op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s). Het liefst natuurlijk wanneer mensen zoeken naar zoekwoorden, die betrekking hebben op uw producten of diensten.

Gebruikerservaring leidend in SEO

Zorg daarom voor een geweldige gebruikerservaring, omdat SEO niet alleen over rankings gaat. Het gaat namelijk ook over het bouwen van websites van hoge kwaliteit. Om uw bedrijfswebsite voor zoekmachines volledig te optimaliseren, moet u een aantal instellingen configureren of optimaliseren. Deze hebben bijvoorbeeld betrekking op uw technische infrastructuur, sitestructuur, inhoud en vele andere factoren.

Bovenaan in Google ook voor u in Den Haag?

Tijdens het rankingproces evalueren algoritmen van zoekmachines vanaf 255 factoren voordat wordt besloten welke websites op de bovenste posities van de resultaten verschijnen. Voor een beter beheer kunnen deze factoren worden georganiseerd in 3 groepen: technische, on-page en off-page SEO-factoren. Technische SEO kan u helpen uw website te optimaliseren voor de crawl- en indexeringsfase. Het is een cruciaal proces, dat ervoor zorgt dat zoekmachines zonder problemen uw inhoud kunnen openen, lezen en indexeren.

On page SEO & Off page SEO

On page SEO is wat er moet gebeuren binnen uw website. De zoekmachines kunnen een beter begrip krijgen, van wat u probeert te promoten in hun index. Met andere woorden, het is het stadium om zoekmachines te vertellen voor welke zoekwoorden of zoektermen u uw website wilt laten verschijnen in de resultaten. Off page SEO gaat over het online promoten van uw bedrijf. Zoekmachines moet je namelijk overtuigen, dat uw website één van de beste plaatsen in hun zoekresultaten verdient. Dit wordt ook Linkbuilding genoemd. Linkbuilding is belangrijk voor een Lokale SEO check voor kleine bedrijven.

Een gebruikersvriendelijke SEO website

Wanneer u besluit SEO te gebruiken om uw bedrijf online te promoten, kunt u bijvoorbeeld de volgende voordelen van een succesvol SEO traject verwachten:

  • Jouw website spreekt de taal van zoekmachines. Dat wil zeggen, dat u een SEO vriendelijke website heeft.
  • Een website die gemakkelijk te gebruiken en gebruiksvriendelijk is.
  • Een snel geladen en mobielvriendelijke website.
  • Hoogwaardige posities wanneer mensen zoeken naar bedrijven in uw regio.
  • Topposities als mensen naar uw bedrijfsnaam zoeken op Google. Hoogwaardige posities wanneer mensen zoeken naar termen die betrekking hebben op uw producten of services.
  • Een constante stroom van gratis organisch verkeer van alle grote zoekmachines. Als u SEO al gebruikt en u krijgt NIET de bovenstaande voordelen, dan betekent dit, dat u terug moet naar de tekentafel en opnieuw moet nadenken over uw SEO strategie.

Is een SEO check nodig voor mijn bedrijf?

SEO is geschikt voor alle bedrijven, ongeacht de grootte, locatie of taal. SEO is zelfs een absolute noodzaak als de concurrentie in uw branche of niche hoog is. U denkt misschien, dat uw grote merkconcurrenten duizenden aan SEO besteden per maand en dit is iets dat u zich niet kunt veroorloven. Dit zou u er niet van moeten weerhouden om met SEO te beginnen. Miljarden mensen over de hele wereld gebruiken namelijk internet om zaken te doen en geen website of niche is te klein om hieraan deel te nemen en hiervan te profiteren. Een Lokale SEO check voor kleine bedrijven is cruciaal voor toekomstig succes.

SEO is een langetermijn investering

Je moet SEO beschouwen als een langetermijninvestering. SEO is iets, dat je bedrijf jarenlang op gang zal houden. Het is waar, dat SEO niet de snelste manier is om verkeer naar uw website te krijgen. Het kost tijd om te werken, maar wanneer dat het geval is, creëert dit een hogere ROI dan enig ander digitaal marketingkanaal.

Wat is Lokale SEO?

Lokale SEO is een andere term, die nauw verbonden is met kleine bedrijven. Eenvoudig gezegd verwijst lokale SEO naar een aantal factoren, die u kunt gebruiken om uw website te optimaliseren voor locatie bewuste zoekopdrachten. Wanneer gebruikers een locatie toevoegen in hun zoekopdracht, geeft Google bedrijven weer die actief zijn in het betreffende gebied boven aan de resultaten. Bovenaan in Google en in Google Maps is een mooie positie, maar besef, dat u dan geen jager meer bent, maar een prooi.

Bij mobiel is lokale SEO belangrijk

Hetzelfde gebeurt wanneer een gebruiker zoekt vanaf mobiel. Google kent de locatie van de gebruiker en past de resultaten aan om bedrijven te tonen die dichter bij de gebruiker staan. Wat betekent dit voor eigenaren van kleine bedrijven? Meer klanten bij u aan de deur. Lokale SEO ranking factoren die uw kleine bedrijf helpen. Als u lokaal aanwezig bent en klanten naar uw fysieke winkel wilt halen, moet u uw website optimaliseren voor lokale SEO. Een Lokale SEO check voor kleine bedrijven kan ook uw bedrijf een boost geven.

Lokale SEO ranking factoren

Google Mijn Bedrijf

Registreer bij Google Mijn Bedrijf ook wel Google My Business genoemd. Als start-up of kleine onderneming is het belangrijkste doel van uw online aanwezigheid om het mensen gemakkelijker te maken u op internet te vinden. Google Mijn Bedrijf doet dit precies. Het registreren van uw website met Google Mijn Bedrijf is gratis en de voordelen zijn groot. Het is gemakkelijk in te stellen. U hebt geen speciale kennis nodig om uw account in te stellen.

Voor Google Mijn Bedrijf heb je zelfs geen website nodig

Google toont uw bedrijf in de zoekresultaten. Gebruikers kunnen achterhalen waar uw bedrijf zich bevindt en hoe ze contact met u kunnen opnemen. Dit kan allemaal zonder dat ze uw website bezoeken. Dit is super gemakkelijk voor iets opzoeken op een mobiel met een veel kleiner scherm. De informatie wordt ook gebruikt door Google Maps. Google Maps is de populairste kaartsoftware op het web en mobiel. Door uw bedrijf toe te voegen aan Google Mijn Bedrijf, is het ook te vinden op Google maps.

Reviews van klanten

Communiceer met uw klanten. Klanten kunnen een beoordeling over uw producten of services toevoegen en als geverifieerde bedrijfseigenaar kunt u hierop reageren.

Consistentie adres- & adresgegevens

Voeg uw adres en contactgegevens toe op al uw webpagina’s. Uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer moeten zichtbaar zijn op alle webpagina’s. Bij voorkeur in uw kop en voet tekst. Dit helpt Google om uw bedrijf te associëren met specifieke locaties. Voeg informatie over Structured Data Markup toe op uw startpagina. Gestructureerde gegevens zijn een manier om meer informatie te geven aan zoekmachines over uw lokale bedrijf. Gestructureerde gegevens worden toegevoegd aan de HTML-code van de pagina of via een script. Structured data is zeer belangrijk voor u, als u bezig bent met een Lokale SEO check voor kleine bedrijven.

SEO linkbuilding met een lokale  insteek

Registreer uw bedrijf op lokale telefoongidsen Als u een vermelding in vertrouwde lokale mappen heeft, kunt u uw positie verbeteren voor lokale zoekopdrachten. Stimuleer beoordelingen en beantwoord ze Het hebben van echte beoordelingen op vertrouwde platforms zoals Google Mijn Bedrijf, Facebook of Yelp, helpt veel als het gaat om lokale SEO. Zorg ervoor dat u uw klanten prikkelt om een ​​beoordeling te schrijven. Reageer op elke beoordeling, zowel goed als slecht!

Kunt u zelf aan SEO doen?

Ja en nee. Ten eerste is er veel kennis gratis beschikbaar onder andere door bloggende SEO specialisten zoals ik. Ten tweede hangt er helemaal vanaf wat uw doelen zijn en hoe groot uw budget is? En hoeveel tijd u beschikbaar heeft. Er zijn namelijk meer dan 200 rankingfactoren en het kost dus veel tijd om bovenaan in Google te komen.

SEO en dat geldt ook bij een Lokale SEO check voor kleine bedrijven is een arbeidsintensieve bezigheid. Niet elk klein bedrijf heeft daar voldoende tijd voor om dit goed te doen.

Bij SEO heeft u te maken met concurrentie

Als uw doel is om bovenaan in Google te komen, moet u er rekening mee houden, dat de concurrentie ook niet stil zit. Deze concurrentie kan ook al jaren bezig zijn met haar website. Dit kan betekenen, dat deze website een hoge autoriteit heeft gekregen van Google. Met andere woorden Google vertrouwt, deze website en is van mening dat u op deze website het antwoord vindt, waar u naar op zoek bent. Voor u betekent dit, dat u extra energie moet steken in het optimaliseren van uw website. Ook bij Lokale SEO voor kleine bedrijven is er winst te behalen met relatief kleine ingrepen. Als u mij wilt inhuren als SEO specialist, vertel ik u er graag meer over.

Lokale SEO specialist inhuren  Den Haag

Als u niet over de beschikbare tijd beschikt om aan SEO te werken. Of als u deze taak wilt toewijzen aan professionals die dit al eerder hebben gedaan, is de beste aanpak om een ​​betrouwbaar SEO bureau in te huren. Probeer in Google te zoeken naar ‘seo pakketten voor kleine bedrijven’ en u krijgt een aantal advertenties en tientallen mogelijke bedrijven waaruit u kunt kiezen.

SEO starts with a plan

Vraag de SEO specialist om hun SEO strategie te schetsen en een actieplan op te stellen voor de komende 3 maanden. Zorg ervoor, dat het duidelijk is hoe ze van plan zijn uw ranglijst en verkeer te verhogen. Hoe zijn ze van plan om de voortgang van hun SEO campagnes bij te houden? Verschaffen ze maandelijks rapporten en wat zijn de verwachtingen in termen van resultaten voor de komende 3 tot 6 maanden? Maken ze beloftes die te mooi zijn om waar te zijn?

Hoeveel kost SEO?

Ondanks wat sommige mensen denken is SEO geen dure dienstverlening. Het hangt er van af wie u inhuurt en wat de huidige staat is van uw website. Ook van belang is hoe groot de concurrentie is en welke soort producten of diensten u verkoopt en een heleboel andere factoren. De meerwaarde van een heel groot SEO bureau inhuren is klein en kost u veel extra budget. Voor een lokaal klein bedrijf moet u bij een lokale SEO specialist zijn.

Lokale SEO tips voor kleine bedrijven

1. Registreer bij Google Search Console en Bing Webmasters

Als u al een website heeft, moet u zich eerst registreren bij de webmaster hulpprogramma’s van Google en Bing en uw sitemap indienen. Waarom? Het is de beste manier om zoekmachines te informeren over uw website en toekomstige content updates. Bovendien is het een uitstekende manier om te achterhalen hoe uw website presteert tijdens het zoeken.

2. Google Analytics registratie

Hoewel Google Search Console u informatie kan geven vanuit de weergave van zoekmachines, kan Google Analytics u meer informatie geven vanuit de weergave van de gebruiker. Het is noodzakelijk om te begrijpen hoe gebruikers omgaan met uw website om de kwaliteit van uw content te verbeteren en hen een betere gebruikerservaring te bieden.

3. Optimaliseer de titel en beschrijving van uw startpagina

Dit is SEO basiskennis, maar het is erg belangrijk om een ​​juiste titel (en beschrijving) op uw startpagina te hebben. De titel van uw startpagina naast uw merknaam moet ook trefwoorden bevatten waarmee gebruikers vertrouwd zijn, verbonden aan het type producten of diensten dat u verkoopt. Uw beschrijving moet uw bedrijf nauwkeurig beschrijven en een inzicht geven om gebruikers te helpen begrijpen wat ze van uw website kunnen verwachten.

4. Controleer de structuur van uw site

Het hebben van een goed geoptimaliseerde sitestructuur is erg belangrijk. Een goede structuur moet het voor zoekmachines gemakkelijk maken om uw inhoud te indexeren en voor gebruikers om uit te zoeken wat ze willen in minder dan drie klikken. Veel eigenaren van kleine bedrijven geven meestal meer voorkeur aan hoe de website eruit ziet, maar een goede structuur hebben is veel belangrijker.

5. Optimaliseer uw interne links

Als startende ondernemer of kleine bedrijfseigenaar moet u waarschijnlijk op Google rangschikken voor zoekwoorden, die betrekking hebben op uw bedrijf. Met andere woorden, in tegenstelling tot een content gestuurde website of grote e-commerce winkel heeft u een kleiner publiek. Een van de manieren om zoekmachines te laten begrijpen voor welke zoekwoorden u wilt rangschikken, is om deze zoekwoorden te gebruiken als ankertekst in uw interne links. 

6. Bepaal het doel van uw website

Bij een Lokale SEO check voor kleine bedrijven is het belangrijk om goede doelen te stellen. Wat zijn uw doelstellingen? Wanneer bezoekers uw website bezoeken, wat wilt u dat ze doen? Meld je aan voor je nieuwsbrief? Vul een bestelformulier in? Volg je Facebook pagina? Een product kopen? Ga naar uw dienstenpagina? Als u de bovenstaande vragen beantwoordt, krijgt u een goed idee over hoe u uw website kunt ontwerpen voor betere conversies. Als het bijvoorbeeld uw doel is om bezoekers naar uw ‘ diensten pagina’s’ te leiden, moet u ervoor zorgen, dat er een duidelijk gelabelde link in uw menu is die altijd zichtbaar is en dat u links op uw startpagina heeft en in de voettekst.

7. Zoek de bedoeling van uw klanten

Vergeet de traditionele marketingtrechter. Concentreer u op hoe u uw potentiële klanten het best van dienst kunt zijn bij elke stap van de trechter. Klanten zijn voortdurend op zoek naar informatie voordat ze een product of service kopen. Je moet daar zijn, waar de potentiële klant aanwezig is. Besteed wat tijd aan het onderzoeken van uw concurrenten. Hulpprogramma’s als Semrush en Google Trends helpen u om te begrijpen wie uw klanten zijn en welke woorden ze gebruiken om een ​​product of service te vinden. Neem die zoekwoorden en analyseer welke stappen ze nemen voor en na het maken van die zoekopdrachten. Zorg ervoor, dat u content van hoge kwaliteit op uw website heeft, die antwoorden biedt op wat zij willen. Dit is de moderne manier om bewustzijn en vertrouwen op te bouwen, die uiteindelijk zullen leiden tot verkoop.

8. Promoot uw merk

Branding is belangrijk voor het succes van een bedrijf en het is ook belangrijk voor SEO. Als veel mensen op Google naar uw merknaam zoeken, is dit een goed SEO signaal. Dit wordt door Google in aanmerking genomen tijdens het ranking proces. Probeer je merk op alle mogelijke manieren te promoten. Maak gebruik van Facebook advertenties, betaalde Instagram campagnes en andere sociale netwerken, die relevant zijn voor uw bedrijf. Houd toezicht op merkvermeldingen op internet en zorg ervoor dat uw reputatie niet wordt beschadigd door valse opmerkingen of ontevreden klanten.

Conclusie Lokale SEO voor  kleine bedrijven

Lokale SEO is een belangrijke tool voor elk klein bedrijf, dat online wil concurreren. Ongeacht de grootte, taal of regio is lokale SEO super belangrijk voor een klein bedrijf. SEO kan u helpen meer klanten te krijgen en uw merk te promoten. Op deze wijze helpt u uw bedrijf sneller te groeien. Local SEO is niet moeilijk, maar het kost tijd om er profijt van te hebben. Je moet dus geduld hebben. U kunt lokale SEO bijvoorbeeld benaderen door een doe-het-zelf SEO-cursus te volgen of door een vertrouwd SEO bedrijf in te huren om SEO voor u af te handelen zonder een fortuin uit te geven. Het is een feit dat SEO, als je het goed doet, de beste investering is die je ooit voor je kleine bedrijf hebt gedaan.

SEO Blogs over Lokale SEO & Afbeeldingen

Lokale SEO op Marketingfacts

In januari 2019 had ik het genoegen om een artikel over Lokale SEO op Marketingfacts te publiceren.

Lokale SEO: Optimaliseer je website voor lokaal zoeken.

Lokale SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Herman is de ideale man om lokale SEO voor kleine bedrijven ook bij u vorm te geven. Connect your World neemt opdrachten aan in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Breda. Is een Lokale SEO voor kleine bedrijven ook iets voor u? Wilt u mij inhuren als een lokale SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

SEO checklist

Wilt u de vindbaarheid van uw website verbeteren? Maak dan gebruik van deze SEO checklist.

connectyourworld

Laat je bericht achter