• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

Lokale SEO: hoe u lokale klanten naar uw thuiszorgbureau trekt

Lokale SEO: hoe u lokale klanten naar uw thuiszorgbureau trekt

Lokale klanten, Lokale SEO, Lokale SEO tips
Lokale klanten, Lokale SEO, Lokale SEO tips

Lokale Klanten door Lokale SEO

Veel Lokale klanten generen, is belangrijker dan ooit. Zeker als thuiszorg bureau zijn lokale klanten, de klanten waar u zich op moet richten. Vrienden en buren binnen uw gemeenschap, die misschien thuiszorg nodig hebben, typen waarschijnlijk ‘thuiszorg bij mij in de buurt’ in bij een zoekopdracht in Google. De vraag is: vinden ze uw thuiszorg bureau, als ze op enter drukken?

Lokale SEO Enquête

Een enquête uit 2018 volgde bijvoorbeeld 1.000 smartphonegebruikers. Er werd ontdekt, dat maar liefst 82% van hen in de loop van vijf dagen een zoekopdracht ‘bij mij in de buurt’ had gebruikt. Daarom is het optimaliseren van uw site voor lokale SEO is de sleutel om ‘dichtbij mij’ zoekopdrachten naar uw website te leiden. Dit is een essentiële online marketingstrategie. Vooral als het uw doel is om verkeer naar meerdere locaties voor uw thuiszorgbureau te leiden.

Lokale SEO optimalisatie

Acroniemen en terminologie voor digitale marketing kunnen vaak een beetje verwarrend zijn. Dus om een ​​lokale SEO marketingcampagne te beginnen, loont het om kennis te maken met de betekenis van een paar digitale marketingtermen. Terwijl u eraan werkt om verkeer naar uw thuiszorgbureau te leiden, is het handig om vertrouwd te raken met de volgende termen.

• NAW of NAP staat bijvoorbeeld voor naam, adres en telefoonnummer.
• Recensies zijn openbare vermeldingen met opmerkingen en sterbeoordelingen over de kwaliteit van uw service. (Google reviews)
Google Mijn Bedrijf is een gratis online tool, die belangrijk is voor lokale SEO en het vinden van lokale klanten.
• Locatiepagina is een speciale bestemmingspagina voor elk van uw facilitaire locaties (Landingspaginas).
Citaten of citations of adresgidsen zijn plaatsen online waar uw naam, adres en telefoonnummer worden vermeld.

lokale klanten, lokale SEO, lokale SEO tips
lokale klanten, lokale SEO, lokale SEO tips

Gebruik Google Mijn Bedrijf om lokale klanten te genereren voor een thuiszorg bureau

Eén van de beste gratis manieren om meer website verkeer naar uw website te genereren, is Google Mijn Bedrijf. Het is namelijk één van de grootste online promotors voor uw lokale bedrijf. Google Mijn Bedrijf is gemakkelijk te implementeren.

Lokale SEO – Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een SEO tool, die speciaal is ontworpen voor lokale bedrijven. Na het invullen van uw Google Mijn Bedrijf vermelding, geeft Google uw lokale bedrijf weer in de zoekresultaten van Google, de lokale zoeker, kaarten en ‘local pack’. Uw vermelding maakt het voor klanten bijvoorbeeld gemakkelijk om uw adres en openingstijden te vinden. Ook foto’s en andere informatie zijn overzichtelijk gerangschikt.

Lokale vindbaarheid verbeteren – Lokale Klanten

Google Mijn Bedrijf is een geweldige plek om voor lokale SEO te optimaliseren. Het geeft uw thuiszorg bureau namelijk een sterke lokale aandacht. Zo ontvangt volgens onderzoek 33% van de bedrijven elke maand 1000 of meer bezoeken van Google Maps vermeldingen. 

Belang van beoordelingen (Google Reviews) voor thuiszorg bureaus

Het beste compliment, dat een klant u kan geven, is een vijf sterren review. Voor mensen in uw gemeenschap, die geïnteresseerd zijn in thuiszorginstellingen, zullen vijf sterren beoordelingen waarschijnlijk hun aandacht trekken. De opmerkingen die huidige klanten achterlaten, kunnen namelijk van grote invloed zijn. Het verzekert uw bezoekers, dat uw zorgverleners vriendelijke, meelevende zorg verlenen. Uw lokale SEO online marketingstrategie moet een plan hebben om beoordelingen te verzamelen. Vergeet niet, dat Google bedrijfsvermeldingen met veel beoordelingen hoger rangschikt.

Creëer en optimaliseer locatiepagina’s voor elk filiaal

Wanneer u uw Google Mijn Bedrijf vermelding voltooit, is de beste strategie om een ​​speciale pagina te maken voor elk van uw fysieke locaties. Dit is belangrijk om een ​​aantal redenen:

1. Google bevordert lokale SEO optimalisatie in lokale gemeenschappen van elke locatie. Deze Online marketingstrategie geeft u online ruimte om een ​​grotere verscheidenheid aan zoekwoorden op te nemen, die betrekking hebben op elk van uw locaties.

2. U kunt bijvoorbeeld vacatures plaatsen om lokaal talent uit elke gemeenschap aan te trekken. Geïnteresseerde leads kunnen de exacte locatie vinden, waarnaar ze op zoek zijn.

Het hebben van meerdere landingspagina’s voor uw verschillende locaties is bijvoorbeeld een effectievere strategie, dan proberen zoveel informatie in één vermelding te krijgen.

Wat betekent NAP in lokale SEO? 

‘NAP’ verwijst naar uw bedrijfsnaam, adresgegevens en telefoon-nummers. Hoewel dat eenvoudig genoeg lijkt, is het gemakkelijk over het hoofd te zien, als u wijzigingen in uw contactgegevens heeft. Het is dan belangrijk om deze NAP gegevens bij te werken op alle plekken en adresgidsen op internet. Zorg ervoor, dat het consistent wordt weergegeven in alle online bedrijfsvermeldingen, citaties en sociale mediaplatforms.

Citaten om lokale aanwezigheid te stimuleren

Deze citaten verwijzen per definitie naar alle online plaatsen waar uw NAP wordt weergegeven. Als u niet zeker weet waar u ze kunt vinden, begin dan bijvoorbeeld met deze:

• Algemene lijstlijsten in de branche.

• De Gouden Gids/online bedrijvengidsen.

• Bedrijfsprofielen op sociale media, zoals Facebook en Yelp.

Mensen bezoeken elke dag veel websites. Uw website moet daarop aanwezig zijn om lokale klanten te trekken. Citaten helpen mensen uw thuiszorgbureau te ontdekken. Online vermeldingen kunnen uw lokale zoekopdrachten een boost geven. Meer bekendheid kan u helpen om meer lokale klanten te werven. 

Host lokale evenementen om nieuwe lokale klanten te werven

Veel lokale evenementen zijn geweldige plekken om met mensen te netwerken. Lokale evenementenkalenders en lokale online nieuwsuitzendingen bieden u bijvoorbeeld online onroerend goed om uw vermeldingen te plaatsen. Elk geeft u meestal de mogelijkheid om terug te linken naar uw website. Google zal alle backlinks opmerken en uw inspanningen belonen met een betere SEO ranking. Zelfs als een evenement niet veel aandacht trekt, kunnen de backlinks nieuwe leads naar uw website leiden. Wat misschien nog beter is, is dat mensen ze ook kunnen delen via hun sociale media accounts. Hierdoor bent u nog meer online aanwezig en verbetert uw lokale vindbaarheid.

De juiste zoekwoorden gebruiken in Lokale SEO

Bij het optimaliseren van uw website moet u bij het zoekwoordenonderzoek al rekening houden met lokale SEO. Het is heel basic om te optimaliseren voor het zoekwoord Thuiszorg Utrecht of Thuiszorg Den Haag. Maar op die manier maakt u niet optimaal gebruik van de diverse mogelijkheden. Deze zoekwoorden hebben een groot zoekvolume, maar de concurrentie is ook groot. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld ‘thuiszorg in Den Haag’ als zoekwoord in Google intikken. Of wat dacht u van ‘thuiszorg dichtbij’ of ‘thuiszorg in de buurt’. Een goede SEO specialist houdt rekening met dit soort opties. Laat daarom altijd een zoekwoordenonderzoek doen door een SEO expert.

SEO Linkbuilding in een lokale context

Linkbuilding is nog steeds voor rond de 30% van invloed op hoe hoog uw website op een bepaald zoekwoord rankt in Google ten opzichte van de websites van uw lokale concurrenten. Daarom is het belangrijk, dat er op andere websites een link staat, die naar uw website verwijst. Dit is namelijk voor Google een belangrijk signaal. Het betekent voor Google, dat de website waar naar verwezen wordt een relevante website is. Hoe relevanter een website is, hoe beter het voor uw SEO rankings is, dat deze website een link naar uw website op hun website plaatst. Bijvoorbeeld websites zoals die van de Consumentenbond of van een grote landelijke krant hebben veel domeinautoriteit.

Lokale SEO – Lokale Linkbuilding

Ook bij een thuiszorg bureau kunt u met linkbuilding uw lokale vindbaarheid verbeteren. Afhankelijk van uw wensen kunt u branche specifieke zoekwoorden combineren met de naam van een stad, dorp of regio. Zorg daarnaast voor voldoende variatie. Laat uw website url plaatsen op websites, die te maken hebben met thuiszorg, gezondheidszorg, brancheverenigingen etc.. Vergeet ook niet de zoekwoorden gecombineerd met ‘in de buurt’ of ‘dichtbij’. Deze combinatie van zoekwoorden kunt u gebruiken in de ankertekst van een backlink.

Het stimuleren van uw lokale SEO strategie en verbeteren van uw lokale vindbaarheid kost u tijd en organisatie. Uw inspanningen kunnen echter grote voordelen opleveren met bijvoorbeeld verhoogde leadgeneratie en conversies.

SEO optimalisatie & Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag inhuren

De eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag is Herman Geertsema. Hij is een ervaren SEO specialist en Content Marketing expert. Connect your World voert SEO projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld diverse SEO projecten met succes afgerond in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk & Delft. Heeft u een vraag over het aantrekken van meer lokale klanten? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Neem dan contact met ons op.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.