• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Linkbuilding: de ultieme gratis checklist met tips

Linkbuilding: de ultieme gratis checklist met tips

SEO Linkbuilding blijft belangrijk voor een hoge ranking in Google.

SEO Linkbuilding
Linkbuilding is essentieel voor een hoge ranking in Google
  • Zorg voor een meerwaarde op uw website.
    De belangrijkste tip is om ervoor te zorgen, dat uw site een waardevolle bron is, waar anderen naar kunnen linken. Bijvoorbeeld deze checklist. Durf te specialiseren en unieke invalshoeken te gebruiken. SEO external Linking voegt namelijk waarde toe.
  • Link aanvraag in een bevestigingsmail
    Bijvoorbeeld na een aanmelding van de nieuwsbrief. U zou de ontvanger kunnen vragen om dit te doen op de trefwoorden, die voor de website belangrijk zijn en deze als link laten plaatsen op de website van de ontvanger. Bijvoorbeeld vanuit de blogpagina van de ontvanger website naar de homepage van de eigen website.
  • Zakelijke relaties
    Vraag uw zakelijke relaties of ze naar uw website willen linken op de beste trefwoorden, die daarvoor zijn uitgezocht. Hierbij moet de link eigenlijk een meerwaarde zijn voor die andere website. Dan heeft u pas een waardevolle SEO linkbuilding strategie.
  • Zoekwoordenonderzoek
    Om een meerwaarde te creëren in uw linkbuilding strategie is een trefwoordenonderzoek cruciaal voor het plaatsen van links. Kijk naar de titel van de webpagina waarop meer linkbuilding moet komen te staan, kijk goed wat de trefwoorden zijn voor die pagina en waarop deze wellicht ook gevonden dient te worden.
  • PPC test
    Test de gekozen trefwoorden op Pay Per Click (PPC) voordat er met een SEO Linkbuilding strategie gestart wordt. Kies altijd voor de beste trefwoorden, waar de mensen op zoeken, als u aan het linkbuilden / earnen bent.
  • Een backlink plaatsen voor het plaatsen van een link werkt niet altijd goed
    Omdat dit mogelijk als een mindere link wordt aangezien, omdat deze dan twee kanten op gaat. A à B =B à A.
  • In SEO telt elke link
    Een backlink komt meestal bij de klant onderaan in de footer te staan of op een aparte pagina, die bijvoorbeeld ‘partnerspagina’ heet.
  • Linkbuilden om het linkbuilden
    Als u aan het linkbuilden bent, alleen omdat je links wil hebben, bent u niet goed bezig. De links moeten een meerwaarde zijn voor het internet. Lees ook deze blog over Link Autoriteit.
  • Klikbare link
    Een klikbare link zorgt uiteindelijk voor meer inkomend webverkeer.
  • Stimuleer links met een goede kwaliteit
    Stimuleer alleen de links met een goede kwaliteit, want die hebben het meeste effect. 
  • Google op uw eigen bedrijfsnaam en schrijf de websites aan die uw bedrijfsnaam noemen, maar vervolgens zijn vergeten een linkje mee te geven. Uw bedrijfsnaam (zonder daaraan een link gekoppeld) wordt vaker genoemd dan u denkt.
  • Heeft u in de bio van Twitter, jouw YouTube kanaal (onder de button ‘Over’)en andere social media (Instagram) de url van uw site achtergelaten? Dit zijn waardevolle sterke backlinks.
  • Maak van uw belangrijkste product / dienst een ‘Cornerstone content pagina, binnen uw site. Deze pagina wordt zo waardevol, dat de kans groot is, dat mensen hier naar toe gaan linken
  • Maak een blog aan op uw website en schrijf over uw business (Content Marketing). Op termijn zult u zien dat blogs gedeeld gaan worden.
  • In de praktijk zien we dat interne linkbuilding nog altijd goed werkt. ‘Link juice’ kan mee worden gegeven naar de belangrijkste pagina’s binnen uw website, door hier (vanaf minder belangrijke pagina’s) naar toe te linken.
  • Actief participeren op weblogs en gebruikersfora door in het blog – of forumartikel een link te plaatsen. Ook het uitwisselen van links met zakelijke relaties is een optie in uw Linkbuilding strategie.
  • Voer een concurrentie analyse uit Altijd goed om op ideeën te komen. Door veel te surfen leert u het meest.
  • Het opsporen en vervangen van broken links. Dit is natuurlijk een basisvoorwaarde, want het wordt door de bezoeker van uw website als zeer storend ervaren als links het niet doen. Dit kan je bijvoorbeeld zelfstandig doen met deze brokenlink checker.
  • Inkopen van links Het kan, maar ik ben geen fan van het inkopen van relevante links. 
  • Maak een expertserie en leer mensen iets in een serie artikelen. Schrijf bijvoorbeeld 5 artikelen over hoe u een contentstrategie opzet en uitrolt.
  • Lijstjes doen het goed, omdat het ‘snackable content’ is. Geeft 10 tips of zelfs 25 tips over een bepaald onderwerp.
  • Kijk wat nu scoort. Tik de zoekwoorden waarop u wilt scoren in Google, en bestudeer de content die hoog scoort. Kennelijk trekt dit soort content veel links aan. Kunt u het misschien uitbreiden naar en gebruiken voor een eigen artikel?
  • Maak een zeer uitgebreide naslagpagina over een bepaald onderwerp. Hoe completer en relevanter, hoe eerder mensen er naar verwijzen.
  • Maak een overzichtspagina van waardevolle weblogs of websites van experts. Stel hen op de hoogte van het feit dat zij in uw lijst staan en als u het aardig vraagt linken ze misschien wel terug. U bouwt een band op en krijgt een mooie link als bonus.
  • Public Relations. Verzin een goede, nieuwswaardige invalshoek voor een persbericht en stuur hem naar zoveel mogelijk relevante partijen. Als u het goed doet en het stuk wordt opgepikt levert het weer een hoop links op.
  • Word zelf expert in een onderwerp, waar veel vraag naar is en schrijf stukken waar mensen graag naar linken. Zorg ook voor duidelijke ‘social media’ knoppen, zodat het delen op Facebook, Twitter en LinkedIn zo makkelijk mogelijk is.
  • Let op spelling en grammatica. Plaats u nieuwe stukken op uw website, haal ze dan even door de spellingcontrole. Een eerste indruk maakt u maar één keer.
  • Creditbility ‘lenen’ werk ook goed: vermeld met welke grote bedrijven u heeft samengewerkt, het liefste met logo’s. Het gaat om geloofwaardigheid en vertrouwen.
  • Schrijf artikelen voor andere websites. In ruil mag u vaak een link plaatsen.
  • Verspreid uw persberichten via geautomatiseerde websites. Stuur ook altijd exemplaren met naam en toenaam naar bloggers en journalisten. Via Twitter kunt u vaak eenvoudig contactgegevens achterhalen.
  • Wissel  interessante artikelen uit met andere webmasters. U vist zo buiten uw vijver, komt met nieuwe lezers in contact en het levert weer relevante links op.
  • Mail klanten en leveranciers als u een nieuw product of een nieuwe dienst heeft en vraag wat ze ervan vinden. Vraag ook of ze ernaar willen verwijzen als ze enthousiast zijn.
  • Zijn bedrijven in het nieuws, schrijf dan een stukje erover op uw website en link naar de website van de betreffende firma. Vaak hebben websites een ons bedrijf in de media sectie, en daarin verwijzen ze dan weer naar jou. Google maar eens op jouw bedrijfstak en ‘in het nieuws’.
  • Doe een onderzoek en stel een vragenlijst op. Zorg dat de vragen echt goed en relevant zijn en benader zoveel mogelijk mensen. De conclusies kunt u weer ineen artikel verwerken en hiermee online publiciteit genereren.
  • Voeg je website toe aan startpagina’s en aanverwanten.
  • Voeg je website toe aan bedrijvengidsen. Dit kost soms geld, maar als het klanten oplevert kunt u het overwegen. Vraag vooraf wel bewijzen van bezoekersaantallen, want die worden vaak aangedikt.
  • Maak een eigen startpagina, al dan niet op uw eigen website. Hierin kun je uiteraard je eigen links verwerken.
  • Heb je een geweldig artikel geschreven, vraag dan aan kennissen en vrienden of ze hem willen toevoegen aan Nujij.nl en willen delen op Facebook. LinkedIn en Twitter. Dat trekt weer nieuwe lezers en mogelijke ‘linkers’ aan.
  • Vraag afnemers en klanten of ze naar u willen linken.
  • Ga samenwerkingen aan met gerelateerde bedrijven die geen concurrent zijn. Versterk elkaar en wissel links uit.
  • Begin een partnerprogramma / affiliateprogramma. Ook al levert het niet veel extra verkopen op. Het zijn wel weer links naar uw website.
  • Beantwoord vragen op goedevraag.nl of op Quora en of op forums. Stop uw link subtiel in het antwoord.
  • Begin een Wikipediapagina. Doe dit wel objectief, want spammen wordt afgestraft
  • Bij de meeste weblogs kunt u reageren met uw naam, e – mail adres en website adres. Deel uw kennis en krijg via de link bovendien extra bezoekers. Dit soort links zijn helaas wel bijna altijd no – follow.
  • Link naar andere weblogs die interessant zijn voor uw lezers. De meeste bloggers merken dit op en zo speelt u zich bij hen in de kijker.
  • Meldt u blog aan bij populaire blog verzamelpagina’s.
  • Probeer links te krijgen in een tekst. Deze zijn het meest logisch en krijgen van zoekmachines de meeste waarde.
  • Word sponsor. Sponsors worden vaak in meerdere media uitingen bedankt, en als daar de url van uw website bijstaat levert dat weer gratis links op.
  • Organiseer een interessante prijsvraag.
  • Geef gratis exemplaren van een product weg in ruil voor een review met een link.
  • Zorg voor een duidelijke Google Places vermelding, met alle contactgegevens en een link naar je site. Doe hetzelfde bij YouTube. Zeker als bezig bent met lokale SEO is deze linkbuilding tip van groot belang.
  • Maak een profiel aan op forums en plaats een link naar uw website.
  • Geef uw bedrijfsprofiel op bij bedrijvensites. Ook hier kun je weer een link plaatsen.
  • Recenseer producten en diensten op uw website en attendeer de fabrikant erop. Meestal linken ze er naar op hun eigen site.
  • Maak een gratis whitepaper of e – book en bied die aan bij overzicht sites, in ruil voor een korte omschrijving en link naar uw site.
  • Attendeer vakjournalisten op uw whitepaper, casestudies of interessante blokartikelen. Cijfers en onderzoeken doen het altijd goed.
  • Geef u op als spreker voor evenementen. In ruil mag u vaak een bio met link op de site van het evenement plaatsen. Door te spreken vergroot u bovendien uw expertstatus en dat levert weer opdrachten op.
  • Presenteer je bij vakmedia en lokale radio – en tv – stations als expert. Ze vinden het altijd prettig als een beschikbare deskundige in hun adresboekje staat.
  • Maak een indrukwekkende infographic. Dit kan zelfs gratis.
  • Heb je een webshop? Geef korting aan bepaalde doelgroepen, zoals studenten. Vaak vermelden ze dit op de website van de Hogeschool of universiteit.
  • Zorg voor een werkende RSS – feed. Dit is standaard het geval bij WordPress en u  kunt er ook een maken via Feedburner. Geef de feed vervolgens op bij RSS – verzamelsites.
Linkbuilding Den Haag

Contact SEO specialist Den 
Haag

Wilt u meer weten over linkbuilding in Den Haag? Of wilt mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Onze Contactpagina en neem contact op. De auteur is eigenaar van SEO bureau Connect your World en een ervaren SEO specialist en Contentmarketing expert uit Den Haag. Wij nemen opdrachten aan in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Kom hier meer te weten over de auteur Herman Geertsema.

SEO Linkbuilding is één onderdeel van onze SEO strategie. Wilt u meer weten over de andere onderdelen van onze SEO strategie? Surf dan naar onze SEO strategie.

SEO Bureau Connect your World uit Den Haag is ook altijd op zoek naar Linkbuilding partners om links uit te wisselen.

Bent u niet bekend met een bepaalde term op deze pagina? Surf dan naar ons woordenboek.

Blogs over bijvoorbeeld Lokale SEO

connectyourworld

Laat je bericht achter


Notice: Undefined index: sfsi_plus_place_item_gutenberg in /var/www/wp83574/1/connectyourworld.nl/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsiocns_OnPosts.php on line 285