• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Instagram volgers in klanten omzetten

Instagram volgers in klanten omzetten

Instagram, social media marketing

Geschatte leestijd: 10 minuten

Sociale Media: Instagram

Platformen zoals Instagram kunnen uw bedrijf veel volgers opleveren. Maar aan volgers heeft u niets, die volgen slechts! De centrale vraag in deze bijdrage is daarom hoe maakt u van deze volgers klanten. Veel bedrijven en organisaties maken werk van hun sociale media platformen. Dat komt vaak omdat als de vraag gesteld wordt, hoe kom ik aan klanten voor mijn bedrijf, het antwoord vaak is, bent u al aanwezig op Sociale Media? Maar om klanten te werven op een platform als Instagram, is vasthoudendheid, consistentie en creativiteit van groot belang om volgers daadwerkelijk in klanten te veranderen.

Instagram, sociale media, social media marketing

Wat kunt u doen op Instagram om volgers te veranderen in klanten?

1. Definieer uw ideale klant

Stel uzelf de volgende vragen:

  • Waar liggen de interesses van uw ideale klant?
  • Wat zijn problemen die ideale klanten ervaren?
  • Wat motiveert en inspireert uw ideale klanten?

Het gaat erom, dat u duidelijk heeft voor wie uw content gaat maken. Op het moment, dat u dat weet, kunt u namelijk gaan nadenken over content types.

2. Een aantal voorbeelden van content

  • Maak tips & trics
  • Deel blog posts van uw website
  • Start een give away
  • Maak een post waarin u meer over uzelf vertelt
  • Deel recensies van tevreden klanten
  • Start een Q & A
  • Maak een post waarin u een nieuw personeelslid in introduceert
  • Deel uw expertise
  • Maak een foto van uw product
  • Deel een leuke motiverende quote
  • Maak een post op een feestdag
  • Deel bepaalde statistieken in uw branche

3. Het creëren van vertrouwen

Deel informatie over uzelf en uw bedrijf met anderen. Uw account wordt daardoor menselijk en makkelijk te benaderen. Dit zorgt voor vertrouwen bij uw volgers. Als uw volgers uw vertrouwen kijken ze sneller bij u naar welke diensten u te bieden heeft dan bij een concurrent.

4. Voeg een herkenbare foto en gebruikersnaam toe

Eén van de ergste fouten die u kunt maken, is om een ​​onherkenbare gebruikersnaam en foto weer te geven. Als u dit onderdeel al hebt, kunt u doorgaan naar stap twee, maar als er de minste kans is dat u een paar wijzigingen wilt aanbrengen, blijf erbij en laat mij u zien hoe het is gedaan.

5. Het claimen van uw bedrijfsnaam

Het claimen van uw bedrijfsnaam op Instagram is misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Met elke dag meer dan 500 miljoen gebruikers op het platform , heeft misschien iemand uw Instagram zakelijke gebruikersnaam al gebruikt. Als uw originele gebruikersnaam weg is, voegt u er gewoon een variatie aan toe, en u bent klaar om te gaan. 

6. Blijf zichtbaar en actueel op Instagram

Als u meer volgers krijgt, blijf dan actief posts van uw volgers liken en van commentaar voorzien. Maak slim gebruik van hashtags en gebruikersnamen die relevant zijn voor de foto’s die u deelt en degene waarvan u weet dat uw volgers er naar zoeken en op klikken. Door dit te doen blijf u relevant voor uw volgers op momenten, dat u ze het meeste nodig hebt.

7. Laat uw volgers zich speciaal voelen

Doe iets speciaals voor uw volgers, bijvoorbeeld een unieke aanbieding die alleen op Instagram geldt. U zult merken, dat een exclusieve ervaring leidt tot meer volgers, die met u willen gaan werken. Onthul geheimen en details die u nergens anders onthult.

8. Voeg links & calls to action toe

Zorg dat elke post een call to action en een link naar uw website bevat. Dit maakt het gemakkelijker voor klanten om te weten wat u wilt als ze uw post hebben gelezen.

9. Deel enkele unieke weetjes van uw bedrijf of organisatie

Post op een regelmatige basis over uw bedrijf, maar ook over u zelf. Dit zorgt voor een goede connectie met uw volgers. U zal zien, dat volgers veel meer loyaal naar u toe worden. Besteed zorg aan uw Instagram account en zorg dat ze graag uw klant willen worden. Zoek de verbinding met plaatsgenoten of mensen in de regio of met andere kleine ondernemers die zich met u kunnen identificeren.

10. Maak goed gebruik van de gratis opties van Instagram

Instagram heeft een optie om een bedrijfsprofiel te maken, ongeveer vergelijkbaar met een bedrijfsprofiel op Facebook. U kunt dit gebruiken als call to action om contact te krijgen met de klant en ervoor zorgen dat ze een bepaalde pagina gaan bezoeken. Instagram heeft ook statistieken zodat u kan zien welke posts goed werken en aan welke posts u moet sleutelen.

11. Liever goed dan teveel

Bombardeer uw volgers niet met teveel posts. Zorg dat u relevant blijft en zichtbaar, maar zend niet om de 5 minuten een bericht. Met de frequentie moet u een beetje experimenteren. Een veel gebruikt moment is vaak de lunch pauze. Dat is vaak een moment dat veel mensen even hun social media kanalen checken. Ook het begin van de avond en het weekend kunnen voor sommige doeleinden een goed moment zijn.

12. Interactie op Instagram

Heb contact met uw volgers. Interactie is super belangrijk en wordt vaak onderschat. Dus reageer op commentaar op uw account. Een leuke is ook om drie vrienden te taggen, die iets aan een bericht hebben. Het laat u volgers zien, dat u er echt voor ze bent.

Betrokkenheid verhoogt uw aanwezigheid op sociale media, bouwt loyaliteit op, stimuleert ROI en trekt nieuwe volgers aan.

13. Vijf manieren om volgers op Instagram aan te spreken

  • Stel hen een vraag over uw producten
  • Beantwoord hun vragen in de reacties
  • Beveel producten aan die ze nodig hebben of willen
  • Praat met hen in het opmerkingengedeelte
  • voor feedback over uw services of producten

14. Instagram Hashtags

Maak een hashtag interactief or creëer een eigen hashtag en vraag klanten die iets kopen of u een foto mag maken met het product en de hashtag.

Hoeveel hashtags u moet gebruiken is een veel gestelde vraag, die veel social media managers bezighoudt. Wat eigenlijk belangrijker is, is de vraag welke hashtags zijn het meest geschikt voor Instagram? Als u met behulp van hashtags gevonden wilt worden op Instagram, dan moet u net als bij locaties uzelf richten op de tab ‘populair’. Deze tab wordt vanzelf geopend, zodra u de hashtag aanklikt. Daarnaast krijgt u een overzicht van de populairste posts binnen die specifieke hashtag.

Hashtags die duizenden of miljoenen keren gebruikt worden, zijn niet direct beter. Het is namelijk bijzonder lastig om op te vallen tussen de talloze Instagram posts. Een post met een helemaal onbekende hashtag levert u helaas ook geen meer bereik en volgers op. Daarom is het aan te raden om te gaan voor een hashtag of hashtags, die hier qua populariteit tussenin zitten. Let goed op welke hashtags trending topic zijn in actualiteit en populariteit. Twitter biedt een overzicht van actuele trending hashtags. Instagram doet dit niet.

Instagram, sociale media, social media marketing

15. Zorg voor creatieve foto’s

Wees creatief en denk out of the box. Dus varieer in het type of soort foto, denk aan verschillende mensen van uw bedrijf of verschillende producten of ook inspelen op een bijzondere dag of feestdag kan ervoor zorgen, dat u een ander soort foto kan plaatsen.

Instagram wordt inmiddels door meer dan 500 mln mensen per dag gebruikt. Veel mensen doen dit prive, maar als u een tastbaar product verkoopt mag een zakelijk Instagram account eigenlijk niet ontbreken. Steeds meer retailers gebruiken platformen als Insta, Pinterest & Flickr als een digitale etalage. Een goede zichtbaarheid op deze platformen gaat daarom zeker bijdragen aan uw bedrijfsresultaat.

16. Beantwoord uw Instagram DM’s

Wanneer uw Instagram voor bedrijven gebruikt, kan het beheren van al uw directe berichten, opmerkingen en antwoorden veel tijd kosten! Soms moet u dezelfde vraag steeds opnieuw (en steeds opnieuw) beantwoorden.

Maar ga zo door! Het beantwoorden van directe berichten en opmerkingen is essentieel als het gaat om het onderhouden van betrokkenheid bij uw nieuwe en huidige volgers. Gelukkig biedt Instagram nu opgeslagen antwoorden in uw directe berichten, zodat u uzelf de moeite van het typen kunt besparen.

17. Hoe snelle antwoorden te gebruiken

  1. Open uw profiel en tik op de knop met drie lijnen in de rechterbovenhoek van het scherm. Dit opent het zijbalkmenu waar u toegang hebt tot je Instagram-instellingen.
  2. Tik vervolgens op de knop Instellingen en scrol omlaag naar Bedrijfsinstellingen. Hier ziet u een optie voor Snelle antwoorden.
  3. Tik op de knop “+” in de rechterbovenhoek om een ​​nieuw snel antwoord te maken.
  4. Als u tevreden bent met uw snelle antwoord, tikt u op de knop ‘Opslaan’ in de rechterbovenhoek (u kunt altijd terugkomen en uw snelle antwoord later bewerken of verwijderen).

18. Vijf beste tools om meer omzet op Instagram te krijgen

  1. LinkTree : Met Linktree kunt u van uw kleine Instagram-websitelink een verkooptrechter voor uw bedrijf maken. Kijk wat er gebeurt als u op Wishpond’s Instagram Linktree URL klikt:
  2. Like2Buy : eigendom van Curalate, Like2Buy was het eerste bedrijf dat merken de kans bood om hun Instagram-berichten om te zetten in shoppable afbeeldingen. Merken als Target en Sephora vertrouwen op Like2Buy om de verkoop voor hun Instagram-marketing te stimuleren.
  3. Instagram-winkelpost: zodra uw bedrijf een product catalogus via Facebook heeft gekoppeld aan uw Instagram-account, is het taggen van producten net zo eenvoudig als het taggen van een persoon in een bericht. Instagram-boodschappen worden gemarkeerd met een pop-up ‘Tik om producten te bekijken’ of een kleine witte cirkel met het pictogram van de boodschappentas.
  4. Instagram- checkout : in maart 2019 liet Instagram de check-outfunctie vallen waarop leveranciers hadden gewacht. Nu kunt u niet alleen op tikken om een ​​product te bekijken, maar u kunt kijkers ook de kans bieden om de knop “Afrekenen op Instagram” op de product pagina te gebruiken, zodat shoppers hun bestelling kunnen betalen zonder Instagram te verlaten. Zodra de eerste bestelling van de koper is voltooid, wordt de informatie veilig opgeslagen voor het gemak van de volgende keer dat ze winkelen.
  5. Instagram-verhalen Shopping-stickers : vergelijkbaar met de reguliere Instagram-shoppable-berichten, kunt u fysieke producten taggen vanuit hun inventaris of e-commerce platform. Wanneer u op een item op Instagram klikt, kunt u de item naam, prijs en beschrijving bekijken. U kunt Instagram Stories-stickers gebruiken voor zowel afbeeldingen als video’s, en er zijn vier verschillende soorten stickers. Het is beperkt tot bepaalde landen , net als een post met een shoppable.

19. Testen, Testen en nog eens testen

Succes op Instagram heeft veel te maken met het testen van uw content. U weet vooraf nooit wat werkt. Daarom is het belangrijk, dat u veel verschillende soorten content uitprobeert. Uiteindelijk herhaalt u wat werkt en vermijdt u wat niet werkt. Maak daarom altijd gebruik van de statistieken van Instagram.

Samenvatting

Hier is een korte samenvatting van het gebruik van Instagram om de verkoop te stimuleren en uw betrokkenheid te vergroten:

  1. Optimaliseer uw zakelijke Instagram-account
  2. Creëer een Instagram-marketingstrategie
  3. Vergroot de betrokkenheid op Instagram en versterk de klantrelaties.
  4. Stimuleer de verkoop met inhoud en functies op Instagram ‘Winkelen’
  5. Versla het algoritme van Instagram en meet uw succes

Of u nu net begint of al een tijdje op Instagram bent geweest, u kunt deze tips gebruiken om u in de goede richting te duwen.

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is een freelance SEO specialist en Online marketing expert uit Den Haag. Tevens is Herman de eigenaar van SEO bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een ervaren SEO consultant & Content Marketing expert. Online marketing bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. In Leiden, Rijswijk, Delft & Zoetermeer hebben wij ook meerdere SEO projecten met een mooi resultaat afgerond. Heeft u een vraag of wilt u ons als een SEO expert inhuren om bovenaan in Google te komen of als Sociale Media specialist? Bel of mail ons. Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere SEO projecten afgerond in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk & Delft. Onze SEO checklists zijn een goed startpunt om uw website te optimaliseren en de posities bovenaan in Google te bereiken. Als u de URL in de bio aanklikt komt u op onze speciale landingspagina voor Instagram.

Social media specialist Den Haag – openingstijden

Maandag8:30 AM - 5:30 PM
Dinsdag8:30 AM - 5:30 PM
Woensdag8:30 AM - 5:30 PM
Donderdag8:30 AM - 5:00 PM
Vrijdag8:30 AM - 5:00 PM
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

SEO checklist

Kan je niet wachten? Pak dan deze SEO checklists erbij en ga aan de slag.

connectyourworld

SEO en Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag is in 2018 door Herman Geertsema opgericht. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG). SMG is een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Wij hebben allerlei online marketing disciplines in huis om onze klanten professioneel te bedienen. Daarnaast hebben de leden van SMG ontzettend veel kennis in huis om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.