• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Google Analytics uitleg voor SEO

Google Analytics uitleg voor SEO

Google Analytics uitleg, Google analytics
Analytics, Google Analytics uitleg, Google analytics

Belangrijkste SEO tool is Google Analytics

Google Analytics is samen met Google Search Console de belangrijkste gratis SEO tools van Google. Met Google Analytics kunnen website eigenaren en SEO specialisten meten en analyseren of het verbeteren van de website ook daadwerkelijk waarde toevoegt in de vorm van meer websitebezoekers en meer conversies. In deze blog krijgt u uitleg over de verschillende rapporten in Google Analytics. U krijgt inzicht in welke statistieken de auteur van deze blog als SEO specialist belangrijk vindt om te vergaren en te analyseren.

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis service van Google om statistieken van een website te verzamelen, gedetailleerd weer te geven & te analyseren. Het doel is om de beheerder van de website een beeld te geven van onder meer bezoekersstromen & pagina weergaves.Google Analytics uitleg, SEO specialist Den Haag

SEO – Google Analytics uitleg

Google Analytics is één van de belangrijkste gratis SEO tools voor een SEO specialist. SEO optimalisatie is voor een klant misschien wel hocus pocus, maar met de data in Google Analytics kunt u als SEO specialist het nodige verduidelijken aan de website eigenaar of gesprekspartner. Het mooie van Online Marketing en SEO is, dat het resultaat van de werkzaamheden van de SEO specialist heel goed meetbaar is. In het meetbaar maken van deze resultaten speelt Google Analytics een belangrijke rol. Genoeg redenen dus in ieder geval voor een goede uitleg van Google Analytics en het een en ander onder de loep te nemen.

1. Google Analytics Dashboard

Als u Google Analytics opent, dan ziet u direct al op het dashboard de nodige relevante data. Onderaan het blok ziet u, dat de tijdsperiode standaard staat op 7 dagen. Dit kunt u aanpassen naar een ander tijdsvlak. Als u bijvoorbeeld het rapport aantal websitebezoekers per pagina opent, dan ziet u rechts bovenaan, dat u de tijd kunt instellen. Hier is het mogelijk om Google Analytics zo in te stellen, dat u de maand september van dit jaar vergelijkt met de maand september van verleden jaar. U kunt de volgende zaken bijvoorbeeld aflezen:

  • Het aantal gebruikers
  • Bounce rate percentage
  • Sessieduur
  • Het aantal sessies

Als SEO specialist kijk ik met name naar de ‘sessie duur’ en het ‘bounce rate percentage’. Het is namelijk belangrijk om websitebezoekers zo lang mogelijk op de website te houden (time on site). We willen ook, dat ze het antwoord zoeken waar ze naar op zoek zijn en niet snel vertrekken van de site.

Sessieduur

De sessieduur in SEO optimalisatie termen ook wel ‘time on site‘ genoemd is een belangrijke SEO ranking factor. Alles draait bij Google om relevantie. Als gebruikers veel tijd doorbrengen op uw website, dan is het u waarschijnlijk gelukt om de aandacht van de websitebezoeker vast te houden en ze te verleiden om een conversie te doen. Een conversie is bijvoorbeeld de aanschaf van een product of dienst. Zo’n conversie kan bijvoorbeeld ook het inschrijven op een nieuwsbrief zijn.

Bounce rate

Een bounce rate percentage is een online marketing term, die wordt gebruikt bij analyse van websiteverkeer. Het vertegenwoordigt het percentage bezoekers, dat de site betreedt en vervolgens weer vertrekt in plaats van andere pagina’s binnen dezelfde site te blijven bekijken. Een slecht of hoog bounce rate percentage zou kunnen betekenen, dat de informatie op de webpagina niet relevant is voor de websitebezoeker. Daar wordt Google niet blij van. Wees echter voorzichtig met deze factor. Het kan namelijk ook zijn, dat de websitebezoeker heel snel heeft gevonden waar hij of zij naar op zoek was.

Mobile SEO

Iedereen weet het, het meeste website verkeer komt tegenwoordig via de mobiel op uw website. In Google Analytics kunt u bijvoorbeeld goed zien, wat het percentage gebruikers is op mobiel, desktop en tablet. Google indexeert de mobiele versie van uw website ook als eerste. Daarom is het belangrijk, dat als u werkzaamheden verricht aan uw website, u altijd controleert, hoe dat er precies uit ziet op uw mobiele telefoon.

2. Google Analytics – Real time

Dit rapport biedt real time gegevens, over wie er op uw site is en wat ze doen. Heeft u een geweldig bericht geplaatst en wilt u zien hoeveel mensen het lezen? Of wilt u weten of gebruikers de video bekijken, die u zojuist heeft geüpload? Om direct toegang te krijgen tot de gegevens, klikt u op “Real-Time” in de linkerzijbalk van uw Google Analytics dashboard. In de meeste gevallen toont ‘real time’ acties, die in de afgelopen vijf minuten op uw site hebben plaatsgevonden. Met enkele ‘real time’ rapporten kunt u de gegevens van bijvoorbeeld de afgelopen 30 minuten bekijken.

De verschillende ‘real-time’ rapporten

Locaties

Wonen ze in een andere tijdzone of spreken ze zelfs een andere taal dan u? In dit rapport ziet u, waar uw huidige gebruikers zich bevinden. U kunt ook zien op welke pagina ze zich bevinden en hoe lang ze daar al zijn.

Verkeersbronnen

Verkeersbronnen vertelt u, hoe gebruikers uw website hebben gevonden. Hebben ze op een link op Facebook geklikt? Typ uw URL direct in? Dit gedeelte kan in ‘real time’ uitermate handig zijn, als u wilt zien, hoeveel verkeer een nieuwe sociale post genereert. Ook voor als u wilt zien, hoe goed een gloednieuwe landingspagina presteert. is dit een handige functie.

Inhoud

Dit gedeelte geeft inzicht in, waar gebruikers op uw website terechtkomen en hoe lang ze daar blijven. U kunt de paginatitel, URL en het percentage actieve gebruikers op een specifieke pagina zien.

Evenementen

Met gebeurtenissen kunt u in ‘real time’ de aanpasbare interacties bijhouden, die gebruikers hebben met uw site. Dit kunnen advertentieklikken, ‘white paper-downloads’ of videoweergaven zijn. U kunt gegevens verder aanpassen door naar “Gebeurtenissen (laatste 30 min)” te kijken om gebeurtenissen van het afgelopen half uur te zien. Tevens kunt u door op een gebeurtenis categorie te klikken de activiteit specifiek voor die categorie te zien.

Conversies

Voor elke strategie, die u implementeert, zal iemand willen weten “Maar heeft het het aantal conversies verhoogd?” Dit rapport geeft u die gegevens in ‘real time’. Bekijk de topdoelen, hoeveel gebruikers, dat doel hebben bereikt en het percentage gebruikers, dat dit doel heeft bereikt. Dit kan allemaal in ‘real time’ of in de afgelopen 30 minuten.

Google analytics uitleg, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google
Google analytics uitleg, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google

2. Google Analytics – Audience

Doelgroep rapporten groeperen gebruikers op basis van ingestelde parameters. Wilt u weten hoeveel mensen een zoekopdracht op de site hebben uitgevoerd? Of hoeveel mensen het afgelopen jaar een aankoop hebben gedaan, maar de afgelopen twee weken niets gekocht? U kunt deze kennis gebruiken om specifieke delen van uw publiek beter te targeten. Er zijn twee cruciale zaken, waarmee u rekening moet houden:

  • U moet de doelgroepen definiëren, die u wilt volgen
  • Google heeft een doelgroep rapport uitgebracht, waarmee u kunt zien hoe uw doelgroepen reageren op remarketing campagnes.

Actieve gebruikers

In dit gedeelte van het doelgroeprapport kunt u gebruikers volgen, die uw site in de afgelopen 1, 7, 14 of 30 dagen hebben bezocht. Met deze informatie kunt u de belangstelling van het publiek meten. Als u bijvoorbeeld een groot aantal 1-daagse actieve gebruikers heeft maar een drastische afname ziet bij 7, 14 en 30, kan dit erop wijzen, dat de verbinding met uw publiek is verbroken.

Levenslange waarde

Vraagt ​​u zich af of de leads, die u via een e-mailcampagne hebt opgedaan, waardevol zijn? Probeert u te beslissen of het de moeite waard is om meer middelen aan sociale media te besteden? Het ‘Life time value rapport’ berekent de lange termijn waarde van gebruikers, die zijn verkregen via verschillende methoden, waaronder bijvoorbeeld sociale, directe, organische en verwijzingen. U kunt vervolgens elk acquisitie doelgroep sorteren en de gemiddelde behaalde doelen, paginaweergaven, inkomsten, enzovoort bekijken.

Cohortanalyse

Een cohort is een groep gebruikers, die gebonden is aan een gedeeld kenmerk, bijvoorbeeld gebruikers die op een specifieke dag zijn verworven. Met dit rapport kunt u een verscheidenheid aan gegevens over cohorten analyseren. U kunt een cohort bijvoorbeeld definiëren, als de dag waarop u een nieuwe cursus startte. U kunt vervolgens gegevens bekijken over gebruikers, die op uw lancering hebben gereageerd, waar ze wonen, of ze een tablet hebben gebruikt, of ze een aankoop hebben gedaan, enzovoort.

Publiek

Met deze sectie kunt u gedetailleerdere doelgroepen maken en deze toepassen op andere secties van uw analyserapport. U kunt maximaal 20 doelgroepen tegelijk maken en toepassen.

Gebruikersverkenner

Dit rapport analyseert het gedrag van specifieke gebruikers, in plaats van een breed overzicht van gebruikersgedrag te geven, zoals u dat bijvoorbeeld doet in de cohortanalyse. Hoe kunt u deze gegevens gebruiken? Geaggregeerde gegevens zijn belangrijk, als u bijvoorbeeld wilt begrijpen, hoe gebruikers in Den Haag op een recent initiatief hebben gereageerd. Gebruikers specifieke gegevens geven inzicht in, wat een specifieke gebruiker ertoe bracht een veel groter dan gemiddelde aankoop te doen of welke acties een gebruiker ondernam, voordat hij zijn winkelwagentje verliet. Bekijk voor elke gebruiker gegevens zoals bijvoorbeeld gemiddelde sessieduur, bounce rate percentage, opbrengst en ‘doel conversiepercentage’.

Demografie

In dit gedeelte kunt u gedetailleerde informatie bekijken over de leeftijd en het geslacht van uw gebruikers. U kunt bijvoorbeeld de gemiddelde sessietijd van mannen in de leeftijd van 20-29 jaar gedurende een bepaalde periode zien. Deze informatie kunt u bijvoorbeeld gebruiken om content, advertenties en andere marketinginspanningen beter af te stemmen. U kunt daarvoor ook segmenten maken op basis van deze categorieën en remarketing doelgroepen maken.

Interesses

Wilt u gebruikers targeten, die van technologie houden? Of wie van Indische gerechten houdt? Dit gedeelte van Google Analytics maakt het mogelijk. Om aan de slag te gaan, moet u remarketing- en advertentie rapportage functies inschakelen. U kunt bijvoorbeeld de gegevens over gebruikers bekijken op basis van:

  • Affiniteitscategorieën: brede levensstijl categorieën, zoals ‘Liefhebbers van eten of vakanties’ of ‘ sterk afgeprijsde koopjes’.
  • In-market-segmenten : product gerelateerde interesses, zoals ‘ hotelaccommodaties’ of boeken of ‘Baby- en kinderproducten’.
  • Andere categorieën : meer specifieke categorieën zoals ‘zwart haar verzorging’ of ‘ honden & poezen’.

Deze informatie is vooral handig voor remarketingcampagnes.

Geo

Het Geo – rapport geeft informatie over de locatie en taal van uw gebruikers. U kunt daarvoor deze informatie gebruiken om nieuwe initiatieven beter te informeren of nieuwe kansen te zoeken.

Gedrag

Dit rapport kan u helpen bepalen of nieuwe gebruikers terugkeren naar uw site om zich met uw content bezig te houden. Bekijk gegevens op basis van drie subcategorieën:

  1. Nieuw versus terugkerend
  2. Frequentie en recentheid
  3. Betrokkenheid

U kunt deze gegevens gebruiken om te rapporteren of bijvoorbeeld een gids voor nieuwe kopers gebruikers aanmoedigt om terug te keren, wat aangeeft dat ze de koopcyclus doorlopen.

Technologie

In dit rapport vindt u meer informatie over hoe gebruikers uw site bekijken, inclusief welke browser en besturingssysteem ze gebruiken en welk netwerk ze gebruiken om verbinding met internet te maken.

Mobiel

Met dit rapport kunt u zien of gebruikers uw site bijvoorbeeld bekijken met een tablet, desktop of mobiel apparaat, en welke specifieke apparaten, zoals een Apple iPad of een Samsung SM-G950. U kunt deze informatie gebruiken om te bepalen of hun website is geoptimaliseerd voor de specifieke apparaten, die de gebruikers gebruiken. Dienovereenkomstig kunt u wijzigingen aanbrengen. Dit is vooral belangrijk, omdat Google het ‘mobiel-eerst indexeren’ belangrijker heeft gemaakt.

Op maat

Met dit gedeelte van Google Analytics kunt u gebruikerssegmenten beter definiëren en vergelijken. Vergelijk bijvoorbeeld het bounce rate percentage van mobiele gebruikers met degenen, die een aankoop doen, of kijk hoeveel van uw organische verkeer nieuwe gebruikers zijn. Sorteer vervolgens gegevens op vrije variabelen of door de gebruiker gedefinieerd. Met deze gegevens kunt u bijvoorbeeld uiterst gedetailleerde, aanpasbare informatie bekijken over hoe uw publiek met uw website omgaat.

Benchmarking

In dit gedeelte kunt u uw gegevens vergelijken met geaggregeerde gegevens van anderen in uw branche. Vergelijk uzelf met de rest van uw branche op basis van subcategorieën, zoals kanalen, locatie en apparaten. U kunt deze gegevens namelijk gebruiken om gemiste kansen te vinden.

Gebruikersstroom

Wat doen uw gebruikers, als ze eenmaal op uw website zijn aangekomen? Dit rapport biedt een visuele weergave van, hoe gebruikers door uw website navigeren en kan worden gesorteerd op gebruikerstype. U kunt bijvoorbeeld zien waar gebruikers uit Leiden of Wassenaar beginnen en waar ze afzetten in uw ‘kopers cyclus’. Deze gedetailleerde gegevens kunnen laten zien, waar specifieke gebruikers uw site verlaten. Als vervolg kunt u aanpassingen maken.

Welke pagina’s bezoeken uw gebruikers?

Als u dit rapport opent, kunt u precies zien, welke pagina’s er veel en niet zoveel bezocht worden. U kunt bijvoorbeeld de volgende zaken aflezen:

  • Paginaweergaven
  • Unieke paginaweergaves
  • Gemiddelde tijd op pagina
  • Instappunten
  • Bounce rate percentage (uitstappunten)
  • Uitstap percentage
  • Waarde van de pagina

Mensen zijn in de regel bang om iets te verwijderen of om weg te gooien. Toch is dat, wat u zou moeten overwegen. Ziet u kansen om van een slecht scorende webpagina een goed scorende pagina te maken? Dan is dat mooi! Een pagina verwijderen is de andere optie.

Google analytics uitleg, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google
Google analytics uitleg, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google

3. Google Analytics – Acquisition

Het acquisitierapport biedt gedetailleerde gegevens over hoe uw publiek uw website vindt, wat ze doen zodra ze daar zijn aangekomen en of ze specifieke acties hebben voltooid. Denk daarbij aan het invullen van een formulier.

Alle verkeer

Het gedeelte ‘Alle verkeer’ laat zien welke websites u het meeste verkeer sturen. U kunt vervolgens gegevens bekijken over de acties, die gebruikers ondernemen, inclusief bijvoorbeeld bounce rate percentage, pagina’s per bezoek, behaalde doelen, enzovoort. De gegevens kunnen worden onderverdeeld in subcategorieën, waaronder kanalen en bron / medium. Als u zich blijft verdiepen in de bron / het medium, vertelt Google Analytics u namelijk ook, hoeveel verkeer u genereert via het zoeken naar afbeeldingen.

Google-advertenties

Als u in Google Ads investeert, zijn deze gegevens essentieel om te begrijpen hoe u presteert. Koppel eerst uw Google Ads & Google Analytics accounts.

Vervolgens kunt u bijvoorbeeld gegevens bekijken over:

  • Campagnes
  • Sleutelwoorden
  • Zoekopdrachten
  • Het uur van de dag
  • Uiteindelijke URL’s

Search Console

Dit rapport is een krachtpatser, als u wilt begrijpen hoe uw website presteert in organisch zoeken. U moet echter eerst Google Search Console verbinden met Google Analytics. Eenmaal verbonden, heeft u toegang tot een heleboel gegevens en de mogelijkheid om te sorteren op basis van subcategorieën zoals landingspagina’s, landen, apparaten en zoekopdrachten. U kunt dit gebruiken, om uw werk verder te prioriteren. Zoek bijvoorbeeld content dat goed scoort, maar een lage klikfrequentie heeft. Met een paar aanpassingen kan die content een hoop verkeer genereren. 

Sociaal

Het tabblad Sociaal laat zien, hoe mensen bijvoorbeeld omgaan met uw content op social media.

Sorteren kan op:

  • Netwerkverwijzingen
  • Bestemmingspagina’s
  • Conversies
  • Plug-ins
  • Gebruikersstroom

Gebruik deze informatie om platforms te identificeren, waarop uw publiek al interactie heeft met uw content. Meet hoe sociaal het gedrag van de website beïnvloedt, en meer.

4. Google Analytics – Acquisitie

Het tabblad acquisitie geeft u ook waardevolle inzichten voor de SEO optimalisatie van uw website. In het overzicht onder acquisitie kunt u bijvoorbeeld het volgende aflezen:

  • Organisch zoekverkeer
  • Direct
  • Social
  • Referral

Als SEO specialist gaat u voor zoveel mogelijk organisch verkeer. Dit zijn de mensen, die in Google een zoekopdracht uitvoeren en vervolgens op uw website uitkomen. Aangezien het meeste van dit verkeer uw kant op komt als u Bovenaan in Google of op de 1e pagina van Google staat, is het verstandig om ook in te zetten op de andere opties. Zeker als u net begonnen bent en uw website nog niet bovenaan bij Google staat, kunt u bijvoorbeeld Social Media Marketing gebruiken om veel websiteverkeer naar uw site te leiden.

Google Analytics uitleg, Google analytics
Google Analytics uitleg, Analyse, Google analytics, Analytics

5. Google Analytics – Campaigns

Het rapport ‘Campagnes’ laat zien, hoe betaalde campagnes presteren en hoe ze zich verhouden tot andere initiatieven.

Sorteer gegevens bijvoorbeeld op:

  • Alle campagnes.
  • Betaalde zoekwoorden.
  • Organische trefwoorden.
  • Kostenanalyse.

U kunt zelfs statistieken voor niet Google campagnes vergelijken, als u de kostengegevens uploadt.

6. Google Analytics – Behavior

De gedragsrapporten bevatten gegevens over de acties, die gebruikers op uw website ondernemen. Dit is inclusief het gebruik van site zoek opdrachten, de content, die ze bekijken, hoe snel pagina’s worden geladen, enzovoort. Deze informatie kan namelijk helpen gebieden te ontdekken, waar uw site niet presteert zoals verwacht.

Gedragsstroom

Dit rapport toont het pad, dat gebruikers op uw website volgen. Hebben mensen, die uw diepgaande bericht over het winterklaar maken van hun tuin hebben gelezen, toen bijvoorbeeld een aankoop gedaan? Om dit rapport te gebruiken, moet u gebeurtenissen instellen en volgen.

Site content

Site content biedt diepgaande gegevens, waaronder of gebruikers mobiel waren, of ze een aankoop hebben gedaan, of het verkeer organisch was, enzovoort. Deze gegevens helpen u te bepalen of bijvoorbeeld een specifiek stuk content goed presteert. Als u een content marketeer bent, is dit Google Analytics rapport van levensbelang. Ik gebruik dit rapport om te ontdekken, welke blogtitels het beste presteren.

Volg deze stappen om de best presterende titels te vinden:

  1. Ga naar Google Analytics> Gedrag> Site-content> Alle pagina’s 
  2. Klik op Paginatitel als uw primaire dimensie
  3. Voila! Je hebt je best presterende paginatitels

Sitesnelheid

Het rapport Sitesnelheid laat zien hoe snel content wordt geladen en kan worden gesorteerd op verkeersbron, bijvoorbeeld of mobiele klanten een hogere laadtijd ervaren.

Site zoeken

Dit rapport laat zien, hoe sitebezoekers de zoekfunctie op uw site gebruiken. Met deze informatie kunt u vervolgens de belangrijkste termen vinden waarvoor u SEO optimalisatie moet overwegen of gaten in uw content vinden. Zonder gegevens is het onmogelijk om aan te tonen welk effect uw SEO strategieën hebben. Door prestaties en voortgang bij te houden, zijn analyses van onschatbare waarde voor marketeers.

Volgens HubSpot zegt 61% van de respondenten, dat het genereren van verkeer en leads hun belangrijkste marketing uitdaging is.

Google analytics uitleg, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google
Google analytics uitleg, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google

7. Google Analytics – Conversions

Dit gedeelte van Google Analytics gaat helemaal over voltooide acties. Hoeveel mensen hebben zich bijvoorbeeld geregistreerd voor uw e-maillijst? Hoeveel gebruikers hebben een aankoop gedaan? De antwoorden op deze vragen bieden veel informatie over de gezondheid van uw bedrijf. Ze brengen het succes van uw SEO inspanningen goed in beeld.

Doelen

Doelen zijn acties, die u wilt bijhouden. Dit rapport geeft gedetailleerde informatie over gebruikersacties op basis van de doelen die u maakt. U kunt zowel micro- als macrodoelen instellen om te begrijpen welke activiteiten bijdragen aan grotere acties. Heeft het lezen van een nieuwsartikel op uw site bijvoorbeeld bijgedragen aan de aanschaf van een nieuwe computer?

Maak eerst een doel en vervolgens kunt u de gegevens bekijken op basis van:

  • De doel-URL
  • Omgekeerd doelpad
  • Trechter visualisatie
  • Doelstroom

E-commerce

Het e-commercerapport sorteert u bijvoorbeeld op:

  • Product.
  • Verkoop.
  • Transactie.
  • Tijden om te kopen.

U moet het e-commerce codefragment aan uw website toevoegen om toegang te krijgen tot deze gegevens.

Multi-channel trechters

Met zoveel manieren om met uw publiek te communiceren, kan het moeilijk zijn om te bepalen, wat er echt werkt. Dit rapport onderzoekt hoe verschillende kanalen uw marketingtrechter binnenkomen. Voeg eerst het e-commerce fragment toe aan uw site. Vervolgens kunt u volgen:

  • Ondersteunde conversies.
  • Topconversiepaden.
  • Pad lengte.

Attributie

Attributie verwijst naar de regels, die worden gebruikt om punten op het conversie pad toe te wijzen. Heeft een koper bijvoorbeeld uw e-mail gelezen, vervolgens een white paper gedownload en vervolgens een aankoop gedaan? Het attributiemodel dat u kiest, bepaalt hoe het krediet voor de conversie wordt verdeeld over de e-mail en de white paper.

Meten van conversies in Google Analytics

Uiteindelijk is het de klant te doen om meer conversies. Uw klant wil meer producten of diensten verkopen. Daarom is conversie optimalisatie zeer belangrijk. Google Analytics kan u helpen om alle conversie mogelijkheden door te meten. U kunt in Analytics conversies of voltooiingspercentages meten voor elk doel, wat u instelt. Deze doelen kunt u vervolgens combineren met trechters om gebruikersacties te analyseren, die tot een doel leiden.

Google Analytics uitleg

Google Analytics is met recht een belangrijke SEO tool, als u bezig bent met de SEO optimalisatie van uw website. Als u nog niet veel ervaring heeft met Google Analytics, laat u dan niet overweldigen door de gigantisch vele mogelijkheden en instellingen, die u kunt instellen in Google Analytics. Hou het klein in het begin. Vraag af en toe uitleg over Google Analytics aan meer ervaren Google Analytics experts. Ga stap voor stap verder. Besteed vervolgens voldoende aandacht aan de interpretatie van de statistische gegevens.

Google Analytics Checklist

  • Onderzoek welke website pagina’s verkeer genereren voor uw website
  • Kijk of er web pagina’s worden bezocht, die niet meer op uw website staan
  • Welke content bekijkt de bezoeker en welke content niet
  • Hoeveel conversies behaalt uw website
  • Hoe converteert uw website op desktop en op mobiel
  • Waar haakt de bezoeker af in het aankoopproces
  • Welke producten presteren goed op uw website en welke niet
  • Via welke zoekopdrachten in Google vinden gebruikers uw website

SEO optimalisatie & Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content marketing bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO consultant & Content Marketing expert. Connect your World is onder andere gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads. Connect your World voert projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld diverse projecten met succes uitgevoerd in Leiden, Voorburg, Delft, Rijswijk & Zoetermeer. Wilt u meer uitleg over Google Analytics? Of wilt mij inhuren als SEO specialist? Bel of mail mij dan.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.