• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Gastbloggen

Blogging voor SEO of gastbloggen is een veel gebruikte methode om de rankings van een website te verbeteren. Maar zoals alles wat Google betreft, is dit deel van het internet extreem snel gegroeid. Inmiddels zijn er 10 blogs per elke wereldbewoner. Daarom is het belangrijk om unieke content te maken. Je profiteert nog meer als je gastblogs kunt plaatsen op andere websites eventueel door middel van Spintax schrijven. Ook SEO bureau Connect your World uit Den Haag biedt de mogelijkheid om een gastblog op deze website te laten zetten. Als wederdienst vraag ik een blog op een website van jou of drie linkjes met een DA van boven de 20.

Wat is gastbloggen?

Gastbloggen is een Content Marketing Strategie waarmee je jezelf, je bedrijf of je merk onder de aandacht brengt van een groter publiek. Met een gastblog kun je laten zien wat je in huis hebt en welke kennis je hebt (thought leadership) en uitleggen wie je bent en wat je doet. Hyperlinks in je gastblog richting jouw website zijn weer goed voor je SEO ranking.gastbloggen, bloggen, blog, SEO, Content Marketing, Den Haag

1. Voordelen van een VPN voor je bedrijf/Gastblog 10 oktober 2019

Met de toename van hackers, cybercriminaliteit en spionerende cookies lijkt het internet steeds onveiliger te worden. Gelukkig is er een systeem ontwikkeld dat tegen dit alles beschermd kan worden. Virtual Private Network oftewel VPN.  Wat betekent VPN dan? VPN is een veilige ‘tunnel’ tussen het device en het internet. Hierdoor is de verbinding volledig privé en kan er niemand meekijken.

Meer veiligheid

Doordat de verbinding versleuteld is wordt onveilige data omgezet in onleesbare codes. Om het simpel uit te leggen wordt er zonder VPN rechtstreeks data verstuurd naar de internetprovider. Met een VPN wordt dezelfde data verstuurd, maar onderweg wordt dit versleuteld. Via een internetprovider gaat dit naar een VPN server.  De VPN stuurt een reactie. Dit wordt omgezet in een code. De code wordt vervolgens teruggestuurd naar het device. Dit wordt omgezet naar leesbare tekens. Hierdoor is de verbinding veilig en kunnen andere partijen niet zien wat er gebeurt op jouw verbinding.

Anoniem surfen op het web

Doordat er een VPN gebruikt wordt is het IP-adres niet zichtbaar. Het enige wat wel zichtbaar is, is het IP-adres van de VPN. De meeste VPN servers houden niet bij wat je online doet. De verbinding blijft hierdoor volledig geheim. Jouw gegevens kunnen op deze manier niet verkocht worden. Dit is ook de belangrijkste reden waarom mensen gebruik maken van een VPN. Ze willen niet in de gaten gehouden worden door bijvoorbeeld de overheid. Ook is de verbinding niet te bereiken voor hackers.

Ook zorgt VPN ervoor dat er geen censuur meer is. Hierdoor is het zakendoen met China toegankelijker, aangezien je niet in China op google kan.

Thuis werken en met netwerk van bedrijf verbinden

Een groot voordeel van VPN is de mogelijkheid om met een netwerk op afstand te verbinden. Dit is ontzettend handig voor bedrijven die veel thuiswerkers hebben. Met een VPN kan er vanaf elke locatie verbinding worden gemaakt met een persoonlijk netwerk.

Conclusie

Kortom, wat betekent een VPN voor jouw bedrijf? Een VPN is een beveiligde verbinding. VPN stuurt versleutelde signalen door dat bijna niet te traceren is. Hierdoor is de verbinding anoniem en veilig. De kans om gehackt te worden is ook kleiner. Thuiswerken met VPN is veilig en eenvoudig . Ook zorgt VPN dat er geen geografische blokkades meer zijn.

2. Onder de aandacht blijven van je doelgroep, hoe doe je dat?/Gastblog 8 oktober 2019

Vandaag de dag is er overal afleiding. Helemaal wanneer het gaat om de mobiele telefoon. Mensen met een abonnement of Sim only prepaid kaart gebruiken hun toestel om te bellen. Daarnaast gaat men er ook mee op het internet. De piepjes, belletjes en meldingen stromen binnen als het internet aangaat. Een nieuwsbericht uit de krant, een tweet die de aandacht verdient en ook een WhatsApp melding.

Het blijft maar doorgaan. We hebben namelijk ook nog Facebook, LinkedIn, Youtube en Instagram op de telefoon staan. Het is niet verwonderlijk dat de aandachtsspanne van een mens net zo groot is als die van een goudvis. Hoe blijf je als bedrijf onder de aandacht van de doelgroep is de hamvraag! Aandacht krijgen is gemakkelijker dan aandacht houden. 

Onder de aandacht komen 

Het start met onder de aandacht komen bij de doelgroep. Het is belangrijk om de zichtbaarheid te verbeteren. Het kan op veel manieren. Het is afhankelijk van het budget. Voor iedere ondernemer is het echter mogelijk om online te gaan adverteren. Het online adverteren start met bijvoorbeeld zoekmachine advertenties, zoekmachine marketing, goede artikelen schrijven en deze promoten op Facebook of LinkedIn. Het is essentieel om gevonden te worden en een goede website te hebben. Het is het platform om de vleugels uit te slaan. Hier kunnen mensen hun gegevens ook achterlaten, waaronder hun mailadres. Hiermee is het mogelijk om onder de aandacht te blijven. 

E-mail berichten 

Een goede manier om onder de aandacht te blijven bij de doelgroep is door hun wekelijks of maandelijks een bericht te sturen. Kies ervoor om ze een bericht te sturen met de laatste nieuwtjes uit de branche. Daarnaast is het ook goed om ze een mail te sturen over nieuwe aanbiedingen. Het is zo mogelijk om mensen aan te sporen om wat te kopen. De omzet zal zeker stijgen bij het regelmatig mailen van de doelgroep. 

Retargeting

Een nieuw fenomeen (het is er al een paar jaar) is het targeten van de mensen die de website bezocht hebben of een advertentie hebben gezien. De mensen die de site bezoeken krijgen een gepaste aanbieding te zien. Het is handig om hier gebruik van te maken bij Facebook en ook bij Google Adwords. In het laatste geval gaat het om de display advertenties. De technieken zijn vandaag zo geavanceerd met de hulp van de bekende cookies om mensen passende advertenties te tonen op basis van hun online gedrag. 

Ouderwets: een kaartje

Wanneer alle contactgegevens aanwezig zijn is het ook mogelijk om een kaartje te versturen. Informeer mensen over een nieuwtje, stuur ze een kaartje met hun verjaardag en pak eens lekker uit. Doordat steeds minder bedrijven offline post versturen is het een buitenkans geworden. Het is nu namelijk mogelijk om op te vallen. Het is een authentieke manier om oprecht interesse te geven aan jouw doelgroep. Het zal de doelgroep zeker waarderen wanneer je hiervoor de moeite neemt. Het is wat duurder. Het kan echter ook veel meer opleveren. Wanneer iedere online doet en een ander offline zijn de kansen groot dat het effect heeft. 

3. Zo help je een bedrijf op weg naar meer omzet / Gastblog, 8 oktober 2019

Heb je pas geleden aandelen gekocht? Dan wil je uiteraard genoeg dividend krijgen uit je investering. Daarom is het altijd slim om tijdens de aandeelhoudersvergadering tips te geven die uiteindelijk leiden tot meer omzet. Hieronder staan tips die het bedrijf meer omzet opleveren, waardoor jouw ‘return on investment’ omhoog gaat.

Investeer in SEO

Zoekmachineoptimalisatie, oftewel SEO, zorgt er voor dat je website beter vindbaar is in Google. Allereerst is het belangrijk om grondige keywordonderzoek uit te voeren. Zo weet je na het onderzoek of er veel op wordt gezocht en of de concurrentie hier al vaak op adverteert. Investeer in relevante artikelen op je website en regel referenties (oftewel SEO Linkbuilding). Door website klantgericht te maken, door bijvoorbeeld de pagina’s snel te laten laden en mobielvriendelijk te maken, zal je zien dat de bezoekers langer op je website blijven en vaker op linkjes klikken. Dit ziet Google graag, waardoor de zoekmachine je beloont met een hoge ranking.

Kies voor een chatbot

Veel beslissingen worden onbewust genomen, wat ertoe leidt dat men achteraf twijfels en vragen krijgt. Een klantenservice is haast altijd wel nodig, maar heb je wel eens een chatbot overwogen? Een chatbot is een geautomatiseerde klantenservice, waarbij de functie zelf het antwoord geeft op een vraag. Een chatbot met kunstmatige intelligentie is in staat om steeds meer informatie te onthouden en daardoor betere antwoorden te geven. Dit doet hij door in een database te kijken wat het beste antwoord is. Klanten krijgen op deze manier direct een antwoord, waardoor ze niet door een klantenservice in de wacht te worden gezet.

Zo verhoog je het bestelbedrag

Het is fijn dat een klant wat van je koopt, maar is de klant niet bereid om meer uit te geven. Hieronder staan enkele tips waardoor je (online) winkel meer omzet genereert:

  • Bij duurdere producten is het verstandig om goede reviews toe te voegen. Uiteraard moeten deze wel betrouwbaar zijn! Bij duurdere producten koopt men meer bewust en vergelijkt men online voor de beste deal. Je krijgt reviews door na afloop te vragen om de mening van de klant. Ook kan je vragen naar een onafhankelijke beoordelaar.
  • Biedt korting aan voor grotere orders. Om klanten te stimuleren grotere orders te doen is het slim om de kortingen te verhogen nadat de hoeveelheid toeneemt. Wat je ook kunt doen is om iets weg te geven als het orderbedrag boven een bepaald gedrag is. Nederlanders zijn hier wel gevoelig voor!

Wat is je waardepropositie?

Voordat je aandelen hebt gekocht moet je de waardepropositie van het bedrijf achterhalen. Volgens marketeers Treacy & Wiersema zijn er grofweg drie proposities te onderscheiden:

  • Operational excellence: Bij deze propositie draait het om de kosten zo laag mogelijk te houden. Hierbij staat effiëntie centraal. Door bedrijfsprocessen zo optimaal mogelijk uit te voeren bespaar je in de kosten.
  • Product leadership: Hierbij draait het om de beste product. De consument moet hier meestal wat extra’s voor betalen, maar dan heb je ook (een van de) beste producten.
  • Customer Intimacy: Bedrijven met deze waardepropositie stellen de klant echt centraal. Bedrijven hebben bij deze propositie een goede klantenservice en goede algemene voorwaardes.