• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Benut context hints in lokale SEO

Benut context hints in lokale SEO

Lokle vindbaarheid Google, Den Haag, Lokale SEO, Local online marketing

Voor elk bedrijf, dat wil groeien in een specifiek geografisch gebied is lokale SEO om de lokale vindbaarheid in Google te verbeteren een krachtige local online marketing tactiek. 

Geschatte leestijd: 7 minuten

Volgen Backlinko resulteert 28% van de lokale zoekopdrachten in Google tot een aankoop.

Met name bij mobiel is het een indrukwekkende 78% van de consumenten, die een aankoop doen in de winkel na een mobiele zoekopdracht met lokale bedoelingen. Mensen, die lokale zoekopdrachten uitvoeren, zijn actief op zoek om iets te kopen. Daardoor zijn zij een ideale doelgroep voor u om te targeten.

De praktijk van lokale SEO kan zowel zoekmachines als zoekers helpen uw bedrijf als relevant resultaat te identificeren. Uw klanten kunnen snel, gemakkelijk en nauwkeurige informatie krijgen over uw service, product of branche met een lokale context. Indien goed geïmplementeerd, kan lokale SEO de reden zijn, dat uw merk de eerste keuze van een shopper in de buurt wordt. Maar zonder dat, is er een kans, dat uw bedrijf onopgemerkt blijft op internet.

In deze blog gaan we in op vijf manieren, waarop u virtuele ‘context hints’ kunt geven, die gebruikers van zoekmachines kunnen helpen uw lokale bedrijf te vinden. Of u nu een fysiek bedrijf bezit of een bedrijf met een speciaal servicegebied, deze tips kunnen u helpen uw local online marketing naar een hoger niveau te tillen en meer omzet te draaien.

Lokle vindbaarheid Google, Den Haag, Lokale SEO, Local online marketing

1. Beantwoord locatie gebaseerde vragen

Als u lokale SEO al in de praktijk brengt, is de kans groot, dat u al locatie gebaseerde zoekwoorden in uw SEO content invoegt. Het is een elementaire lokale SEO tactiek, die uw website effectief kan helpen hoger te scoren op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). Maar als u echt wilt opvallen bij lokale zoekers, is het begrijpen en direct beantwoorden van de vragen van uw doelgroep de volgende stap om de lokale vindbaarheid in Google sterk te verbeteren.

Door op locatie gebaseerde vragen te beantwoorden (bijvoorbeeld ‘waar worden sinasappels uit Spanje verbouwd’) kan de online zichtbaarheid op drie belangrijke manieren worden vergroot:

  1. Hoog scoren (zelfs als eerste) voor longtail keywords met weinig SEO content
  2. Win lokale featured snippets, die boven de zoekresultaten van zoekmachines verschijnen
  3. Verschijn in uitvouwbare ‘Mensen vragen ook’-vakken voor gerelateerde zoekopdrachten

Tip van een SEO expert : Gesproken zoekopdrachten ofwel ‘Voice search’ vormen nu een op de vijf Googlezoekopdrachten, dus het beantwoorden van lokale vragen kan van cruciaal belang zijn, wanneer zoekers slimme luidsprekers en andere spraakassistenten gebruiken.

2. Lokaliseer uw taal

De noodzaak om plaats- en staatsnamen op te nemen in lokale SEO content is redelijk bekend. Maar zelfs de beste SEO specialisten vergeten vaak het belang van het lokaliseren van uw taal of de manier waarop u schrijft. Waar we wonen heeft invloed op hoe we spreken en schrijven. Natuurlijk heeft onze aangeleerde taal invloed op de manier waarop we zoeken.

Door zeer gelokaliseerde taal te gebruiken, kunt u exact overeenkomen met de zoektermen van uw doelgroep. En als u dat doet, zullen zoekmachines kennis nemen van de verhoogde relevantie van uw website. Lokale taal zal ook de aandacht trekken van zoekers zelf. Zij helpen u vertrouwen op te bouwen bij de mensen, die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf.

Tip van een SEO optimalisatie expert: Mensen zoeken letterlijk zoals ze spreken, dus meng zowel de lokale taal als de omgangstaal.

Naarmate meer informele termen hun weg vinden naar zoekopdrachten, zullen de algoritmen van zoekmachines zich aanpassen door webpagina’s te zoeken, die overeenkomende context aanwijzingen bieden.

3. Breid uw online aanwezigheid uit

Het hebben van uw naam, adres en telefoonnummer (NAW) op uw site is al een goed begin om uw lokale vindbaarheid in Google te verbeteren.  Zoekmachines weten echter, dat niet alle bedrijven op de hoogte blijven van website-updates. Om er zeker van te zijn dat u echt een lokaal bedrijf bent, scannen zoekmachines zoals Google externe bronnen voor bevestiging. Om te verschijnen voor meer lokale zoekopdrachten, moet uw NAW gegevens consistent blijven in al deze bronnen.

Een manier waarop u uw lokale SEO kunt verbeteren, is door uw bedrijfsvermeldingen te claimen op platforms zoals bijvoorbeeld:

  • Google Mijn Bedrijf
  • Yelp
  • Bing Places voor bedrijven
  • Branchespecifieke beoordelingssites

Door uw vermelding te claimen, kunt u uw bedrijfsvermeldingen persoonlijk bijwerken. In plaats van te vertrouwen op uw huidige klanten om eventuele wijzigingen te melden, kunt u uw NAW gegevens proactief op alle platforms afstemmen. U kunt niet alleen op sites voor bedrijfsrecensies en directory’s uw gegevens plaatsen, maar u kunt ook sociale media pagina’s voor uw bedrijf maken. Met platforms zoals Facebook en LinkedIn kunt u uw NAW gegevens op uw bedrijfspagina’s invoeren. Daarmee geeft u zoekers en algoritmen van zoekmachines extra contextuele aanwijzingen.

Tip van een SEO consultant : als u ooit een gastpost voor een blog schrijft of uw merk in een online publicatie laat verschijnen, kijk dan of u uw adres en telefoonnummer naast uw bedrijfsnaam kunt krijgen.

Zelfs als u dat niet kunt, kunnen dit nog steeds kansen zijn voor uw bedrijfsnaam om met bredere lokale termen op een externe site te verschijnen.

4. Gebruik visuele communicatie

Visuele communicatie, inclusief uw visuele branding of afbeeldingen van uw bewegwijzering of gebouw, kan gebruikers veel vertellen over wie u bedient. Als uw logo bijvoorbeeld een staatsvlag bevat, zullen lokale shoppers onmiddellijk contact maken met uw merk. Volgens onderzoek kan het menselijk brein afbeeldingen in slechts 13 milliseconden verwerken. Dit is natuurlijk fenomenaal vergeleken met de 114 seconden, die nodig zijn om geluiden in echte woorden om te zetten.

Gebruik afbeeldingen – mensen leren visueel

Uit recent onderzoek blijkt ook, dat 65% van de mensen visueel leren. Het toevoegen van afbeeldingen die verwijzen naar uw plaats aan uw website, Google Mijn Bedrijf-pagina en andere platforms, verhoogt niet automatisch uw positie in de zoekmachine. Ze bieden echter contextuele aanwijzingen die kopers van hoge kwaliteit aantrekken. Alleen al geweldige afbeeldingen zorgen ervoor, dat 60% van de consumenten klikt en een beslissing neemt. Stel u nu eens voor, dat die beelden een lokale context bieden. Als shoppers door Google Maps scrollen en een bord zien, dat ze herkennen, of als ze door Google Afbeeldingen scrollen en een bekend gebouw zien, kunnen ze aangetrokken worden door uw merk.

Naarmate uw visuals uw organische verkeer, verblijftijd, conversieratio’s en andere belangrijke SEO-statistieken voor lokale zoekopdrachten verbeteren, kan dit ook uw lokale zoekresultatenpositie verbeteren. Visuele communicatie zal alleen maar belangrijker worden naarmate Google Maps AR groeit. Hierbij worden ‘real-world visuals’ gecombineerd met zoeken en content.

5. Stel een chatbot in

Live chat oplossingen zijn zeer effectieve contactplatforms. Hiermee kunnen de vragen van klanten op elk moment beantwoord worden, inclusief die over uw locatie of servicegebied. En aan de andere kant kunnen ze uw bedrijf ook helpen informatie te verkrijgen over de locaties van klanten. Met een chatbot kunt u zelfs uw informatieverzameling automatiseren.

De gegevens, die u kunt verzamelen, zijn waardevol voor lokale SEO. U krijgt inzicht in, waar uw shoppers zich bevinden en waar ze hulp bij nodig hebben. Zo kut u continu vorm geven aan uw lokale SEO strategie. Als uw website ook dynamische content gebruikt, kunnen gegevens, die door chatbots worden verzameld, u helpen uw personalisatie te verbeteren.

Verbeter de context in uw lokale content om de lokale vindbaarheid in Google te verbeteren.

Het toevoegen van lokale context aan uw online content is cruciaal voor het bereiken en converteren van zoekers in de buurt. Het kan zowel zoekers als algoritmen van zoekmachines vertrouwen geven in uw relevantie. Als gevolg hiervan kunt u hoger scoren in Google voor lokale zoekopdrachten. Hiermee trekt u meer lokale klanten aan en verbeteren uw bedrijfsresultaten.

Lokale SEO

Voor een beter begrip van lokale SEO gebruikt u deze Lokale SEO woordenlijst. Ook deze checklist om uw lokale vindbaarheid te verbeteren, kan nuttig zijn.

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is een ervaren freelance SEO specialist en content marketing expert uit Den Haag. Tevens is Herman de eigenaar van SEO bureau Connect your World. Online marketing bureau Connect your World voert projecten en opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Connect your World heeft bijvoorbeeld al opdrachten uitgevoerd in Leiden, Zoetermeer, Delft en Rijswijk. Heeft u een vraag of wilt u als MKB Bedrijf uw lokale vindbaarheid in Google verder verbeteren? Neem dan contact met ons op.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.