• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Content Marketing voor Restaurants

Content Marketing voor Restaurants

Content Marketing voor Restaurants

Vijf manieren om voor een restaurant de website te verbeteren met goede content.

Het inzetten van Content Marketing voor restaurants kan het aantal bezoekers voor uw restaurant aanzienlijk vergroten. Het restaurantbedrijf is meestal afhankelijk van de kwaliteit van de on site service, maar het moet ook de nieuwste trends volgen en digitale content creëren om meer gasten aan te trekken.

Heb je een eigen restaurant? Lees dan ook SEO voor restaurants.

Hoe trek je meer gasten door Content  Marketing?

Welnu, het lijkt erop dat de overgrote meerderheid van gebruikers voor het bezoek online naar winkels zoekt. Volgens diverse rapporten lezen consumenten meer aan restaurants gerelateerde content en recensies dan gebruikerscommentaren in een andere branche.

Wat betekent het voor restauranteigenaars en beheerders?

Eenvoudig gezegd betekent dit, dat ze content van hoge kwaliteit moeten maken om hun concurrenten bij te houden. Hier zijn vijf praktische manieren om met een betere strategie voor Content Marketing voor Restaurants te komen.

Hoe u uw restaurantbedrijf kunt laten groeien met Content Marketing?

Content Marketing is een van de veelgebruikte modekreten van onze tijd geworden, maar om de goede reden. Het is niet alleen een trend, maar eerder een geloofwaardig bedrijfsconcept met praktische voordelen, zoals:

  1. Kost efficiëntie
  2. Verbeterde online zichtbaarheid en websiteverkeer
  3. Meer sociale betrokkenheid en navolging
  4. Een groeiend aantal restaurantgasten
  5. Betere merkreputatie
  6. Verbeterde klantenrelaties

Dit zijn allemaal extreem belangrijke voordelen van Content Marketing voor restaurants, maar u kunt ze niet bereiken zonder een solide strategie. Er zijn tientallen interessante ideeën voor Content Marketing voor Restaurants om in deze niche te testen, maar we raden u aan om te beginnen met deze vijf tips:

1. Deel recepten en ingrediënten

De eerste tip is de essentie van Content Marketing voor restaurants. Als voedselbedrijf moet u nieuws over uw recepten en ingrediënten delen. Laat de wereld weten hoe u de kenmerkende gerechten maakt en wat ze op het menu kunnen verwachten.

Content Marketing voor Restaurants

Seizoensaanbiedingen

Daarnaast kunt u seizoensaanbiedingen en andere maaltijden bespreken die speciale doeleinden dienen. Denk bijvoorbeeld aan glutenvrije recepten of gerechten zonder vlees voor vegatariers. Dit geeft aan dat u niet strikt gericht bent op uw gewone menu, maar ook de neiging hebt om dingen te mixen en meer waarde toe te voegen aan uw verkooppunt. Er zijn bijvoorbeeld ook veel mensen die allergisch zijn voor het een en ander. Door te laten zien, dat u daar rekening mee houdt, kunt u misschien nieuwe klanten voor uw restaurant aantrekken.

Door gebruikers gegeneerde content  promoten

Tegelijkertijd kunt u door gebruikers gegenereerde content promoten. Nodig sociale volgers uit om hun ideeën met u te delen en de beste voorstellen te erkennen. Het is de gemakkelijkste manier om gebruikersbetrokkenheid te inspireren en onderweg vele nieuwe volgers te verdienen.

Creëer ‘Behind the Scenes’ Content

Het publiceren van uw beste recepten en het bespreken van trends in de gastronomie is altijd goed, maar het zorgt met name voor het bewustwordingsproces bij uw klanten. Als u de marketingstrategie van restaurant content echt wilt verbeteren, laat u de volgers zien, hoe uw achter het gordijn functioneert. Plaats niet alleen de foto’s van een glimlachende ober. Neem een ​​sprong voorwaarts door uw chef kok en zijn assistenten in de keuken te laten zien. Hun baan is erg opwindend en dynamisch. Dus gebruikers houden ervan om een ​​kijkje te nemen en te ontdekken hoe het voelt om lid te zijn van de keukenploeg. Het is een geweldige kans om uw bedrijf te humaniseren en aan te tonen, dat u een team van tevreden werknemers heeft die hun best doen ten behoeve van hun klanten.

Presenteer uw vaste klanten

Praten over de menselijke kant van uw bedrijf, het presenteren van vaste klanten is nog een andere manier om uw restaurant er warmer en comfortabeler te maken. Het is een uitstekende tactiek om sociaal bewijs aan uw content toe te voegen zonder, dat het te opdringerig of kunstmatig lijkt. Natuurlijk wilt u geen reguliere bezoekers lastigvallen of uitbuiten. Integendeel, u kunt ze een gratis rondje drankjes of een gratis aperitief sturen en dan vriendelijk om een ​​foto vragen. Het is een win-win situatie voor beide partijen. Waarschijnlijk vinden ze het daarom niet erg om een ​​foto te maken voor uw website of social media accounts. Houd er echter rekening mee, dat elke foto een leuk vervolgverhaal nodig heeft. Zorg daarom voor een warme en persoonlijke uitspraak over uw vaste klanten.

Doe mee aan community-evenementen

Content Marketing is een geweldige aanvulling op het promoten van community-evenementen. Het uiteindelijke doel van uw marketingstrategie is om meer consumenten naar het restaurant te trekken, dus u moet offline en online activiteiten combineren om uw doelen te bereiken.

U kunt deelnemen aan community-evenementen of zelfs een aantal lokale activiteiten hosten, terwijl dit u op zijn beurt nieuwe ideeën voor het maken van content biedt. Dit zal niet alleen een breder publiek inspireren, maar ook mensen uit de buurt overtuigen om uw restaurant ooit eens te proberen. Met een beetje geluk (en lekker eten!) Kunt u ze net zo goed omzetten in vaste klanten.

Planning & analyse 

De laatste suggestie op onze lijst is om berichten vooruit te plannen en de resultaten van uw content marketing activiteiten te meten. Analytics is erg belangrijk als u wilt weten wat goed werkt en wat moet worden verbeterd of uit uw strategie moet worden verwijderd. Besteed daarom wat tijd aan het bijhouden van resultaten en u kunt uw marketingcommunicatie voor restaurants op lange termijn aanpassen en verbeteren.

Het runnen van een succesvol restaurant is niet mogelijk als u uitsluitend focust op activiteiten op locatie. U moet ook gebruik maken van de kracht van internet en sociale media om het bewustzijn te vergroten en meer gasten naar uw locatie te trekken. Hoewel het zeker veel meer werk kost om uw restaurant te vestigen als een van de beste verkooppunten in de buurt, zorgen deze vijf tactieken voor Content Marketing voor restaurants voor een goed begin.

Meer lezen over Content Marketing

Content Marketing specialist  Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Heeft u een vraag of wilt u mij inhuren als Content Marketing specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

Please follow and like us:
connectyourworld

Laat je bericht achter