• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Content Marketing Strategie onmisbaar

Content Marketing Strategie
Een Content Marketing Strategie is belangrijk als je een SEO strategie wilt volgen op basis van thought leadership

Content Marketing cruciaal voor SEO succes.

Contentmarketing strategie Connect your World

Een Content Marketing Strategie is zeer belangrijk om hoger te scoren in Google. Zonder relevante geoptimaliseerde content is er geen goede website en zal u niet op bovenaan in Google komen. Een Content Marketing Strategie is voor mij dan ook een wezenlijk onderdeel van de SEO strategie.

Content Marketing Strategie
Connect your World uit Den Haag heeft veel kennis over SEO & Content marketing

Content Marketing Strategie: een grondige voorbereiding gewenst

Elke organisatie heeft uniek DNA, dat bepaalde klanten aanspreekt en aantrekt. Omdat DNA te bepalen, is er onderzoek nodig. Het DNA gaat om beleving, een identiteit en een imago. Waarbij de directie inzicht geeft in het gewenste imago. Zij bepalen het beleid en geven daar handen en voeten aan. Het werkelijke imago zit in de organisatie zelf (bij de medewerkers) en wordt ook wel cultuur genoemd. De klant ervaart het werkelijke imago en kan u inzichten geven over hun informatiebehoefte. 

Om het DNA van een organisatie te achterhalen, spreekt u dus met de directie, de medewerkers en de klanten. Alleen zo kunt u een goed plan van aanpak maken voor uw Content Marketing Strategie. Het geeft u informatie om een ‘buyer- of customer journey’ te maken en de ‘persona’s’ te creëren.   

Content Marketing Strategie doelstellingen

Alles begint met Waarom?, volgens de ‘Golden Circle theorie’ van Simon Sinek. Het hele idee achter het beginnen met ‘Waarom’ is, dat de emotionele band die u opbouwt met uw klanten veel sterker en betekenisvoller is dan een relatie, die gebaseerd is op eigenschappen en voordelen. 

Golden Circle Simon Sinek

Het delen van emotionele waarden zorgt voor een sterkere emotionele verbinding, dan alleen feitelijk delen wat uw product of dienst inhoudt. Rationele verkooppraatjes leveren in het gunstigste geval een paar herhalingsaankopen op. Een pitch die raakt, biedt meer kans op loyaliteit en duurzame relaties.

Een Contentstrategie is keuzes maken

Met alleen het ‘Waarom’ is de cirkel nog niet rond. Met het ‘Hoe’ geeft u uw kracht aan en onderscheidt u zich van de concurrentie. Hier maakt u de keuzes en zoekt u de balans tussen ‘tijd en geld’ en ‘relevantie en belang’. Moet u uw content verspreiden op alle social media netwerken van belang? Ik denk van niet, omdat niet elk netwerk past bij de doelstellingen die geformuleerd zijn. Ook door middel van een goed zoekwoorden onderzoek kunt u keuzes maken en tot een goed afgebakende contentstrategie komen.

Het B-Model: boeien en binden

Het B-model vind ik het meest interessante Content Marketing Strategie model. Het op een rij zetten van de ‘B’s’ zegt al voldoende. 

  • Boeien
  • Binden
  • Beleving
  • Betrokkenheid
  • Bepalen & Beslissen
  • Bestellen

We leven in een wereld van ‘information overload’.  Het boeien van de website bezoeker is dan ook extreem moeilijk, maar niet onmogelijk. Zoals eerder gezegd, is een grondig onderzoek daarvoor bijzonder belangrijk. Het boeien van de bezoekers is één van de voorwaarden om een bezoeker te binden. Dit is ook best lastig. Klanten stappen in vergelijking met vroeger steeds sneller over naar een andere leverancier of aanbieder.

Content Marketing bureau Connect your World zal nieuwe & bestaande klanten veel aandacht geven. Het begint met net een stapje harder lopen voor een klant. Iets doen wat hij of zij niet verwacht en de verwachtingen managen, is essentieel voor de klantbeleving en betrokkenheid. En als alles bij elkaar komt en klopt, gaat de bezoeker tot actie over. 

Lees bijvoorbeeld deze blog:

Er is al veel geschreven over Contentmarketing en er zijn diverse andere Content Marketing Strategie modellen. Ook hierbij geldt weer, maak keuzes en maak gebruik van de elementen van een strategie, die passen bij uw organisatie en uw werkwijze.

Bedrijfscultuur en Bewustwording: belangrijke voorwaarden voor succes

Dat staat niet in mijn taakomschrijving. Daar is geen budget voor. Wie moet die content dan gaan schrijven? Allemaal redenen, die je vaker hoort, als je je bezig houdt met Content Marketing. Vaak beseffen beleidsbepalers niet hoeveel bezoekers de website van hun bedrijf of hun organisatie maandelijks trekt. Een middelgrote organisatie zit al snel op 10.000 bezoekers per maand. Grote organisaties en ondernemingen gaan geregeld over de 100.000 bezoekers per maand heen. 

Dus 100.000 bezoekers maken in een maand tijd kennis met uw organisatie of onderneming. 100.000 mogelijke klanten! Wat voor kansen laat u liggen, als u deze bezoekers niet optimaal bedient via de website? U hebt alle mogelijkheden tot uw beschikking om een klant te binden en te boeien en te zorgen voor een grotere beleving en betrokkenheid voor uw product of dienst. Bij een conversie van 1% hebben we het al over 1000 klanten.

SEO

Content Marketing Strategie stappenplan

Het opzetten en uitrollen van een goede Content Marketing Strategie is geen makkelijke klus. Afhankelijk van de bedrijfscultuur en het bewustwordingsproces zijn de stappen om tot een goede strategie te komen verschillend van aard en van lengte. Normaal gesproken vinden de volgende stappen plaats:

  • Onderzoek van het DNA van uw organisatie of onderneming.
  • Bewustwordingsproces in gang zetten.
  • Huidige situatie (0 meting) en gewenste situatie in kaart brengen.
  • Keuzes maken (wat, hoe, kanalen, wanneer, frequentie, wie etc..) en strategie opstellen.
  • Uitrollen strategie, inclusief monitoren.

Investeren in een Content Marketing Strategie kan veel waarde toevoegen voor uw organisatie. Daarnaast heeft het veel impact op de SEO van uw website. U zal nog beter gevonden worden en zichtbaar zijn, met als resultaat meer bezoekers en klanten voor uw onderneming of organisatie.

Wilt u weten wat een bepaalde term betekent? Kijk in het SEO & Content Marketing Woordenboek.

Meer lezen over Content Marketing

Lees ook ons verhaal over onze SEO strategie.

Wil je meer weten over Google Ads? Surf dan naar deze pagina over SEA.

De eigenaar van SEO bureau Connect your World is een ervaren SEO specialist uit Den Haag en heeft ook vele jaren ervaring in Contentmarketing. Kijk ook eens op mijn LinkedIn of mijn Facebook pagina.

SEO specialist Den Haag inhuren

Wilt u mij inhuren als Content Marketing specialist of als SEO specialist? Bel mij op tel 06-41226543 of e-mail deze Content Marketing specialist. 
Ook voor Link Exchange kunt u contact met mij opnemen.