• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Bovenaan in Google door Lokale SEO, wat kost dat?

Bovenaan in Google door Lokale SEO, wat kost dat?

Bovenaan in Google door Lokale SEO

Bovenaan in Google door Lokale SEO: kosten gaan voor de baat uit

Bovenaan in Google door Lokale SEO, wie wil dat nu niet? Maar er is een algemene misvatting, dat zoekmachine verkeer ook bekend als SEO verkeer gratis is. Dat komt vooral door de logische vergelijking met zoekmachine advertenties. Deze advertenties zijn uiteraard niet gratis. Bij zoekmachine advertenties betaalt u voor elke klik op uw advertentie. Met organisch SEO verkeer zijn er geen kosten verbonden aan klikken naar uw website. Vandaar de conclusie, dat SEO verkeer gratis is.

Een website moet mooi zijn en vindbaar

Maar is het echt gratis? Is het mogelijk om nul tijd en geld te investeren en toch verkeer van SEO te genereren? Natuurlijk niet. Alleen al omdat je een prachtige website hebt gebouwd, wil nog niet zeggen dat je hoog genoeg in Google gaat rangschikken om zinvol verkeer te genereren. Je hebt namelijk een relevante webpagina en een toonaangevend domein nodig om hoog te scoren in Google. U vraagt ​​zich misschien af, hoe relevant en hoe gezaghebbend moet uw website echt zijn? Die vraag leidt ons naar de belangrijkste factor die bepaalt hoeveel lokale SEO zal kosten.

Bovenaan in Google door Lokale SEO, maar dat wil u concurrent ook

De belangrijkste factor is uw concurrentie. Als u namelijk in een competitieve branche werkzaam bent, moet u helaas meer investeren in uw SEO. U moet harder werken om een ​​relevantere webpagina te maken door bijvoorbeeld betere content te maken. Daarnaast moet u harder werken om uw domeinautoriteit op te bouwen door bijvoorbeeld meer links te genereren, dan een bedrijf in een minder concurrerende sector. Met andere woorden, om hoog te scoren hoef je alleen maar je “vrienden” te ontlopen.

Beoordeel uw concurrenten

De eerste stap is om de websites te beoordelen, die hoog scoren in Google voor je kern zoekwoorden. Ga vervolgens naar een Link Explorer en kopieer en plak uw concurrent domeinen in de tool. U ziet op deze wijze meteen de score van hun domeinautoriteit en hun totale aantal backlinks. Hoe hoger namelijk de score van de autoriteit en hoe meer backlinks uw concurrenten hebben, hoe meer u zult moeten investeren in SEO om hen te overtreffen.

Meerdere kantoorlocaties

Heeft u meerdere kantoorlocaties? Om bovenaan in Google door Lokale SEO te komen, speelt het aantal kantoorlocaties ook een rol bij het bepalen van hoeveel u moet investeren. Dit is redelijk rechttoe rechtaan. Voor het classificeren van lokale vermeldingen voor elke locatie (Google Mijn Bedrijf, Bing Places, Yahoo Local) zijn meer bronnen vereist dan één rang. Voor elke extra locatie moet u minimaal extra citaten maken.

Citaten

Citaten zijn vermeldingen van uw naam, adres en telefoonnummer op een andere website. Zoekmachines moeten bevestigen dat uw bedrijfsinformatie juist en up-to-date is en doen dit door alle citaten op verschillende websites te bekijken. Als al uw informatie uit checkt, hebt u een betere kans om te rangschikken op de eerste pagina. Het maken van citaten voor één locatie kan vervelend genoeg zijn. Elke extra locatie vermenigvuldigt de werkbelasting.

De hoeveelheid producten en of  diensten

Heeft u meerdere producten of diensten? De derde overweging is hoeveel producten of services u probeert te promoten via SEO. Nogmaals, dit is ongecompliceerd. Terwijl u uw bereik probeert uit te breiden door steeds meer zoekwoorden voor producten of diensten te targeten, moet u meer investeren in uw SEO. U wilt minimaal afzonderlijke webpagina’s maken voor elk van de producten of diensten die u promoot. Vergeet niet dat elk extra product of elke extra dienst of service wordt geleverd met een nieuwe reeks concurrenten die al hoog scoren in Google.

Geen enkel SEO traject is het zelfde

Ik hoop dat op dit moment duidelijk is, dat er geen one-size-fits-all oplossing is voor SEO. Voor bedrijven in minder competitieve bedrijfstakken, met slechts één locatie, die zich richten op slechts één product of service, kan de investering EUR 500 of EUR 1.000 per maand zijn. Voor bedrijven in meer concurrerende sectoren, die zich richten op meerdere locaties en meerdere producten en services, kan de investering EUR 2.000 of meer per maand bedragen. Het hangt gewoon af van uw unieke situatie.

Bovenaan in Google door Lokale SEO

Bovenaan in Google door Lokale SEO is mogelijk, maar kost dus geld. Bespreek van te voren goed door wat het beoogde budget is en waar de SEO specialist zich op moet richten. Zeker bij veel concurrentie is het van groot belang om goed te bepalen waar jij op wilt scoren. SEO kan arbeidsintensief zijn. Heb je daarnaast een kleine beurs? Dan kun je een SEO specialist een stevige basis laten leggen. Met behulp van de adviezen van de SEO specialist pak je vervolgens zelf wat werk op.

Kwaliteit & Prijs

Heb je advies nodig? Connect your World heeft voor verschillende budgetten verschillende dienstverlening. U kunt bijvoorbeeld pakketten afnemen van meerdere dagen. Bij grote websites krijgt u een offerte op aanvraag. Connect your World gaat voor het realistische verhaal. Er zijn namelijk geen garanties, alleen dat bovenaan in Google komen de nodige tijd kost, afhankelijk van concurrentie, de hoeveelheid producten en locaties en hoe intensief concurrenten aan Linkbuilding doen..

Meer lezen over Lokale SEO

Lokale SEO Specialist inhuren Den  Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Heeft u een vraag? Of wilt u mij inhuren als een SEO specialist of Content Marketing expert om bovenaan in Google te komen? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

Please follow and like us:
connectyourworld

Laat je bericht achter