• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Bovenaan Google – diverse SEO strategie

Bovenaan Google – diverse SEO strategie

Last Updated on 31 maart 2024 by connectyourworld

Bovenaan in Google, SEO strategie

Hoe kom ik hoger in Google? – Inleiding

Tegenwoordig is het bereiken van de top van Google een grotere uitdaging dan ooit tevoren. SEO ondergaat voortdurende veranderingen en evoluties, waardoor het cruciaal is om diversiteit te omarmen en niet al uw optimalisatie-inspanningen op één paard te wedden. Het risico bestaat dat met een enkele algoritmische update al uw harde werk teniet wordt gedaan. Het is gevaarlijk om te vertrouwen op een enkele strategie, omdat deze snel verouderd kan raken. Bovendien kan het ook riskant zijn vanwege het gevaar van ‘over optimalisatie’, waarbij uw inspanningen om de top van Google te bereiken, vruchteloos blijken te zijn. Deze blogpost biedt een scala aan tips om uw positie in Google te verbeteren.

Geschatte leestijd: 9 minuten

Hoe kom ik bovenaan aan in Google?

Het is nu crucialer dan ooit om bovenaan Google te staan, aangezien de nummer 1 positie bijna 40% van al het internetverkeer op relevante SEO-zoekwoorden genereert. Een plaats op de tweede pagina levert slechts sporadische klikken op. De vijf belangrijkste SEO-rankingfactoren voor het bereiken van de top in Google zijn: 1. Het bieden van relevante, actuele en unieke content; 2. Effectieve linkbuilding; 3. Gebruik van schema markup; 4. Opbouw van Experience, Expertise, Authority en Trust (E-E-A-T); en 5. Optimalisatie voor visuele en spraak-gestuurde zoekopdrachten.

Over-optimalisatie ligt op de loer

Over-optimalisatie van een specifieke SEO tactiek kan manipulatie aan zoekmachines veroorzaken. Dit kan bijvoorbeeld zorgen voor slechtere posities op de voor u relevante zoekwoorden in Google of zelfs handmatige boetes. Overmatig gebruik van een specifieke link ankertekst is een goed voorbeeld van hoe u in de problemen kunt komen met oververzadiging; een natuurlijke ankertekst distributie biedt een breed scala aan ankerteksten. Het belang van diversificatie binnen SEO gaat echter veel verder dan ankertekst. Hier zijn bijvoorbeeld enkele manieren waarop u uw SEO inspanningen kunt diversifiëren om zichtbaarheid en organisch verkeer te verdienen en bovenaan in Google te komen op voor u relevante SEO zoekwoorden.

Content Marketing Strategie – Diversificatie

SEO Content speelt een grote rol in uw succes, en het is ook een gebied waar diversificatie het meest nodig is. Diversiteit binnen content begint bij uw publiek. U moet bijvoorbeeld uw SEO content diversifiëren om al uw publiek te bereiken. Als u zich alleen concentreert op de mensen, die overtuigd zijn om iets van u te kopen of een dienst af te nemen, dan mist u een aanzienlijk deel van uw publiek.

Bovenaan in Google door unieke content

Daarom adviseren wij om relevante, actuele en unieke content te maken, die alle stadia van uw marketing-trechter bedienen. Deze content dient natuurlijk geschreven te zijn, maar er moet ook SEO optimalisatie worden toegepast. Uw publiek heeft verschillende intenties in verschillende fasen en uw content moet overeenkomen met die specifieke bedoeling om in relevante zoekresultaten te verschijnen. Enkele van de verschillende typen content, die u moet maken om uw hele trechter aan te pakken, zijn bijvoorbeeld:

Top van de trechter

Midden van de trechter

Onderkant van de trechter

  • Case studies
  • Testimonials en reviews
  • Leveranciersvergelijkingen
  • Productdemo’s
  • Veelgestelde vragen

Dit zijn enkele voorbeelden van soorten SEO content, die u kunt maken voor elk deel van uw trechter en al aan uw doelgroep te adresseren. Om elke fase van uw marketingtrechter aan te pakken, moet u daarom een verscheidenheid aan content typen maken. Dit is echter niet de enige reden om het content format te diversifiëren. 

Bovenaan in Google door goede content opmaak

Content opmaak kan bijvoorbeeld een grote rol spelen in de zichtbaarheid en rangschikking van zoekresultaten. Bovenaan bij Google komen is nog niet zo makkelijk en kost de nodige inspanning. Wanneer we denken aan ‘content’, denken we meestal aan blogposts of aan geschreven tekst. Afhankelijk van de bedoeling van een bepaalde vraag, kan tekst content echter niet goed in de bijbehorende zoekresultaten worden gerangschikt. Bekijk bijvoorbeeld de SERP’s van alle zoekwoorden of thema’s, die u target, om beter te begrijpen welke typen pagina’s Google uw content wil rangschikken en diversifiëren – met video, afbeeldingen, audio, enz. – om overeen te komen met de huidige content indelingen.

Content types

Door één pagina om te zetten naar verschillende indelingen, vergroot je de kans om hoog te scoren voor diverse zoekopdrachten en geef je lezers de kans om de informatie op verschillende manieren te absorberen. Het aanbieden van diverse formats versterkt niet alleen de zoekresultaten, maar verbetert ook de gebruikerservaring. Tot slot is het diversifiëren van contentthema’s essentieel om de autoriteit van je website verder uit te breiden.

Bovenaan in Google, SEO content

Door u op één onderwerp te laten concentreren, maakt u een sterke verbinding tussen uw website en dat onderwerp. Dit kan ook inhouden, dat u andere potentiële lucratieve kansen misloopt. Het zal namelijk tijd kosten om actuele autoriteit te verwerven voor bredere onderwerpen. Misschien zou een meer diverse onderwerpsstrategie ons vooruit helpen.

Diversificatie binnen uw content zorgt er bijvoorbeeld voor dat u:

  • Elke fase van uw marketingtrechter kan aanspreken.
  • Uw pagina’s succesvolle posities behalen.
  • Het uitbreiden van uw website en de actuele autoriteit van het merk in de ogen van zowel zoekmachines als bezoekers.

Content en backlinks zijn echter de drijvende krachten in zoekresultaten. Daarom is diversificatie op beide gebieden van groot belang voor het succes van uw SEO zoekmachineoptimalisatie.


Backlinks, SEO linkbuilding

Linkbuilding – Diversificatie

Diversificatie binnen SEO linkbuilding is net zo belangrijk voor het diversifiëren van content strategieën. Het is met name belangrijk om uw tactieken voor het koppelen van links te diversifiëren, omdat het te snel leunen op een enkele tactiek snel manipulatie kan benaderen. In wezen kan elke SEO linkbuilding – techniek op een correcte manier worden gebruikt of op een spammy manier worden gebruikt. Dus u wilt uw aanpak diversifiëren om te voorkomen, dat u te veel nadruk legt op een singuliere SEO strategie.

Blog opmerkingen

Neem bijvoorbeeld blogopmerkingen. Er zijn nog steeds bepaalde instellingen waarbij koppelen aan uw website in een blogcommentaar aangewezen en zelfs waardevol is (voornamelijk door potentiële doorklikmogelijkheden, omdat de meeste links in blogcommentaar rel = nofollow zijn). Gewoon elke blog opblazen met een commentaarsectie met uw irrelevante, commerciële link is niet waardevol en zeker geen duurzame linkbuilding strategie. Er is waarschijnlijk enige kans voor u om gebruik te maken van blog reacties binnen uw SEO linkbuilding strategie. 

Maak uw linkbuilding strategie divers

Maar om effectief te zijn, moet u deze SEO backlinks bestrooien binnen een grotere, meer diverse Linkbuilding strategie waarbij meerdere tactieken worden toegepast, zoals:

  • Resource link bouwen
  • Linkterugvordering 
  • Niet gelinkte vermeldingen
  • Image linkbuilding

Ontdek uw niche voor een goed Linkbuilding profiel

Een diverse Linkbuilding strategie is daarom duurzamer en toekomstbestendiger. U moet bijvoorbeeld ook de soorten link – prospects die u target, diversifiëren. U wilt relevante websites targeten binnen uw niche, maar dit betekent bijvoorbeeld niet, dat u zich op slechts één specifiek type site moet richten. Er moet nog steeds een breed scala aan websites zijn om te targeten, die ook relevant zijn voor uw merk of product of service. Een bedrijf voor kinderverzorgingsproducten zou bijvoorbeeld relevant zijn voor veel mama blogs, maar er zouden hypothetisch mogelijkheden zijn om andere soorten sites te targeten, zoals:

  • Ouderschap producten.
  • Niche-specifieke mappen.
  • Lokale communitypagina’s.
  • Sites over medische en gezondheidsinformatie.
  • Websites voor ontwikkeling van kinderen en kinderopvang.

Natuurlijk Linkbuilding profiel

SEO Backlinks van een groot aantal websites verkrijgen, geven een natuurlijk en gezaghebbend backlink profiel aan Google. Ten slotte moet u een diverse reeks pagina’s op uw website targeten voor koppelingen. Niet elke pagina op uw website zal linkwaardig zijn. U bent dus gedwongen om in zekere mate te diversifiëren. Dat gezegd hebbende, moet u ervoor zorgen, dat u backlinks naar een groot aantal pagina’s op uw site beveiligt om ervoor te zorgen, dat u zoveel mogelijk van uw beschikbare zoekmogelijkheid vastlegt. Door SEO backlinks naar een diverse groep pagina’s op uw site te verdienen, krijgt u een natuurlijk linkprofiel en vergroot u de autoriteit en het vertrouwen van uw domein. Neemt u voor meer linkbuilding strategieën contact met ons op.

Bovenaan in Google: Samenvatting

Diversificatie speelt een grote rol bij het succes van SEO. SEO optimalisatie verandert en evolueert snel. Bovenaan Google komt u dus door een diverse SEO strategie.

Een goed afgeronde, diverse SEO strategie om bovenaan bij Google te komen, omvat:

  • Diverse content en webpagina’s.
    • Breed scala aan onderwerpen.
    • Diverse content types, waaronder meerdere indelingen op dezelfde pagina.
    • Meerdere doelgroepen die cumulatief uw gehele marketingtrechter vormen.
  • Diverse strategieën voor het acquireren van links.
    • Diverse linkbuilding tactieken.
    • Variërende soorten link vooruitzichten.
    • Meerdere landingspagina’s met interne links om potentiële hiaten te dekken.

Marketing strategie diversifiëren om bovenaan in Google te komen

Verder zou u moeten werken om de hele marketingstrategie te diversifiëren buiten SEO. Vertrouwen op één kanaal kan u namelijk snel in een uitzichtloze situatie brengen. In termen van SEO kan dit een rangorde pagina zijn, die plotseling de zichtbaarheid verliest door een algoritmische update. Maar dit probleem strekt zich vaak ook uit tot andere marketingkanalen.

SEO en Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World, een Content marketing en SEO bureau in Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer. U kunt vanzelfsprekend uw linkbuilding uitbesteden bij ons.

SEO consultant inhuren

U kunt bij SEO bureau Connect your World ook een content marketeer of SEO specialist inhuren in de volgende regio’s:

Heeft u een vraag? Wilt u ook bovenaan in Google staan met uw website? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren om hoger in Google te komen? Bel of mail ons.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

Bovenaan in Google met deze SEO checklist

Met deze SEO checklist krijg je een beter vindbare website met meer bezoekers.

Free SEO tools

Ook vindt u op deze website een lijst veelal gratis SEO tools. U kunt hiermee al vast een start maken met de SEO optimalisatie van uw website. Uw SEO laten doen, is natuurlijk ook een optie.

connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.