• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Bovenaan in Google met gevarieerde strategie

Bovenaan in Google met gevarieerde strategie

Bovenaan in Google, SEO strategie
Bovenaan in Google, SEO strategie

Hoe kom ik hoger in Google?

Bovenaan in Google staan is tegenwoordig uitdagender dan ooit. SEO verandert en evolueert namelijk snel. Daarom is het belangrijk om te diversifiëren en niet al uw SEO optimalisatie acties in één mand te houden. De kans is dan groot, dat met één algoritmische update uw inspanningen teniet worden gedaan. Vertrouwen op een singuliere strategie is gevaarlijk, omdat die strategie snel achterhaald kan raken. Daarnaast is het ook een beetje riskant omdat u het risico loopt op ‘over optimalisatie’.

Geschatte leestijd: 8 minuten

Hoe kom ik bovenaan aan in Google?

Bovenaan in Google staan is belangrijker dan ooit. De nr 1 positie geeft u namelijk bijna 40% van al het internetverkeer op de voor u relevante zoekwoorden. Uw website op de tweede pagina levert u alleen nog toevalstreffers op. De vijf SEO ranking factoren om bovenaan in Google te komen zijn: 1. Relevante, actuele & unieke content 2. Linkbuilding 3. Schema 4. Expertise, Authority & Trust 5. Visual & Voice Search.

Over-optimalisatie ligt op de loer

Over-optimalisatie van een specifieke SEO tactiek kan manipulatie aan zoekmachines veroorzaken. Dit kan bijvoorbeeld zorgen voor slechtere posities op de voor u relevante zoekwoorden in Google of zelfs handmatige boetes. Overmatig gebruik van een specifieke link ankertekst is een goed voorbeeld van hoe u in de problemen kunt komen met oververzadiging; een natuurlijke ankertekst distributie biedt een breed scala aan ankerteksten. Het belang van diversificatie binnen SEO gaat echter veel verder dan ankertekst. Hier zijn bijvoorbeeld enkele manieren waarop u uw SEO inspanningen kunt diversifiëren om zichtbaarheid en organisch verkeer te verdienen.

Diversificatie van uw Content Marketing Strategie

Content speelt een grote rol in SEO succes, en het is ook een gebied waar diversificatie het meest nodig is. Diversiteit binnen content begint bij uw publiek. U moet bijvoorbeeld uw content diversifiëren om al uw publiek te bereiken. Als u zich alleen concentreert op de mensen, die overtuigd zijn om iets van u te kopen of een dienst af te nemen, dan mist u een aanzienlijk deel van uw publiek. Daarom adviseren wij om relevante, actuele & unieke content te maken, die alle stadia van uw marketing-trechter bedienen. Deze content dient natuurlijk geschreven te zijn, maar er moet ook SEO optimalisatie worden toegepast. Uw publiek heeft verschillende intenties in verschillende fasen en uw content moet overeenkomen met die specifieke bedoeling om in relevante zoekresultaten te verschijnen. Enkele van de verschillende typen content, die u moet maken om uw hele trechter aan te pakken, zijn bijvoorbeeld:

Top van de trechter

Midden van de trechter

Onderkant van de trechter

  • Case studies
  • Testimonials en reviews
  • Leveranciersvergelijkingen
  • Productdemo’s
  • Veelgestelde vragen

Dit zijn enkele voorbeelden van soorten SEO content, die u kunt maken voor elk deel van uw trechter en al aan uw doelgroep te adresseren. Om elke fase van uw marketingtrechter aan te pakken, moet u daarom een verscheidenheid aan content typen maken. Dit is echter niet de enige reden om het content format te diversifiëren. 

Bovenaan in Google door goede content opmaak

Content opmaak kan bijvoorbeeld een grote rol spelen in de zichtbaarheid en rangschikking van zoekresultaten. Bovenaan in Google komen is nog niet zo makkelijk en kost de nodige inspanning. Wanneer we denken aan ‘content’, denken we meestal aan blogposts of aan geschreven tekst. Afhankelijk van de bedoeling van een bepaalde vraag, kan tekst content echter niet goed in de bijbehorende zoekresultaten worden gerangschikt. Bekijk bijvoorbeeld de SERP’s van alle zoekwoorden of thema’s, die u target, om beter te begrijpen welke typen pagina’s Google uw content wil rangschikken en diversifiëren – met video, afbeeldingen, audio, enz. – om overeen te komen met de huidige content indelingen.

Content types

Het diversifiëren van een enkele pagina naar meerdere indelingen geeft u de beste kans om te rangschikken voor verschillende vragen, terwijl u de lezer ook de mogelijkheid geeft om de informatie te verteren. Het aanbieden van verschillende formats versterkt een pagina in termen van zoek- en gebruikerservaring. Ten slotte moet u content thema’s diversifiëren om de actuele autoriteit van uw website uit te breiden.

Bovenaan in Google
Bovenaan in Google

Door u op één onderwerp te laten concentreren, maakt u een sterke verbinding tussen uw website en dat onderwerp. Dit kan ook inhouden, dat u andere potentiële lucratieve kansen misloopt. Het zal namelijk tijd kosten om actuele autoriteit te verwerven voor bredere onderwerpen. Misschien zou een meer diverse onderwerpsstrategie ons vooruit helpen.

Diversificatie binnen uw content zorgt er bijvoorbeeld voor dat u:

  • Elke fase van uw marketingtrechter kan aanspreken.
  • Uw pagina’s succesvolle posities behalen.
  • Het uitbreiden van uw website en de actuele autoriteit van het merk in de ogen van zowel zoekmachines als bezoekers.

Content en backlinks zijn echter de drijvende krachten in zoekresultaten. Daarom is diversificatie op beide gebieden van groot belang voor het succes van uw SEO zoekmachineoptimalisatie.

Diversificatie bij Linkbuilding

SEO Linkbuilding, bovenaan in Google
SEO Linkbuilding, bovenaan in Google

Diversificatie binnen linkbuilding is net zo belangrijk voor het diversifiëren van content strategieën. Het is met name belangrijk om uw tactieken voor het koppelen van links te diversifiëren, omdat het te snel leunen op een enkele tactiek snel manipulatie kan benaderen. In wezen kan elke SEO linkbuilding – techniek op een correcte manier worden gebruikt of op een spammy manier worden gebruikt. Dus u wilt uw aanpak diversifiëren om te voorkomen, dat u te veel nadruk legt op een singuliere SEO strategie.

Blog opmerkingen

Neem bijvoorbeeld blogopmerkingen. Er zijn nog steeds bepaalde instellingen waarbij koppelen aan uw website in een blogcommentaar aangewezen en zelfs waardevol is (voornamelijk door potentiële doorklikmogelijkheden, omdat de meeste links in blogcommentaar rel = nofollow zijn). Gewoon elke blog opblazen met een commentaarsectie met uw irrelevante, commerciële link is niet waardevol en zeker geen duurzame linkbuilding strategie. Er is waarschijnlijk enige kans voor u om gebruik te maken van blog reacties binnen uw link building strategie. 

Maak uw Linkbuilding strategie divers

Maar om effectief te zijn, moet u deze links bestrooien binnen een grotere, meer diverse Linkbuilding strategie waarbij meerdere tactieken worden toegepast, zoals:

  • Resource link bouwen
  • Linkterugvordering 
  • Niet gelinkte vermeldingen
  • Image linkbuilding

Ontdek uw niche voor een goed Linkbuilding profiel

Een diverse Linkbuilding strategie is daarom duurzamer en toekomstbestendiger. U moet bijvoorbeeld ook de soorten link – prospects die u target, diversifiëren. U wilt relevante websites targeten binnen uw niche, maar dit betekent bijvoorbeeld niet dat u zich op slechts één specifiek type site moet richten. Er moet nog steeds een breed scala aan websites zijn om te targeten die ook relevant zijn voor uw merk of product of service. Een bedrijf voor kinderverzorgingsproducten zou bijvoorbeeld relevant zijn voor veel mama blogs, maar er zouden hypothetisch mogelijkheden zijn om andere soorten sites te targeten, zoals:

  • Ouderschap producten.
  • Niche-specifieke mappen.
  • Lokale communitypagina’s.
  • Sites over medische en gezondheidsinformatie.
  • Websites voor ontwikkeling van kinderen en kinderopvang.

Natuurlijk Linkbuilding profiel

Backlinks van een groot aantal websites geven een natuurlijk en gezaghebbend backlink profiel aan Google. Ten slotte moet u een diverse reeks pagina’s op uw website targeten voor koppelingen. Niet elke pagina op uw website zal linkwaardig zijn. U bent dus gedwongen om in zekere mate te diversifiëren. Dat gezegd hebbende, moet u ervoor zorgen, dat u backlinks naar een groot aantal pagina’s op uw site beveiligt om ervoor te zorgen, dat u zoveel mogelijk van uw beschikbare zoekmogelijkheid vastlegt. Door backlinks naar een diverse groep pagina’s op uw site te verdienen, krijgt u een natuurlijk linkprofiel en vergroot u de autoriteit en het vertrouwen van uw domein.

Bovenaan in Google: Samenvatting

Diversificatie speelt een grote rol bij het succes van SEO. SEO verandert en evolueert snel. Bovenaan in Google komt u dus door een diverse SEO strategie.

Een goed afgeronde, diverse SEO strategie om bovenaan in Google te komen, omvat:

  • Diverse content en webpagina’s.
    • Breed scala aan onderwerpen.
    • Diverse content types, waaronder meerdere indelingen op dezelfde pagina.
    • Meerdere doelgroepen die cumulatief uw gehele marketingtrechter vormen.
  • Diverse strategieën voor het acquireren van links.
    • Diverse linkbuilding tactieken.
    • Variërende soorten link vooruitzichten.
    • Meerdere landingspagina’s met interne links om potentiële hiaten te dekken.

Marketing strategie diversifiëren

Verder zou u moeten werken om de hele marketingstrategie te diversifiëren buiten SEO. Vertrouwen op één kanaal kan u namelijk snel in een uitzichtloze situatie brengen. In termen van SEO kan dit een rangorde pagina zijn, die plotseling de zichtbaarheid verliest door een algoritmische update. Maar dit probleem strekt zich vaak ook uit tot andere marketingkanalen.

SEO & Content Marketing Blogs

SEO specialist in Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World neemt opdrachten aan in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben meerdere SEO & Content Marketing projecten succesvol afgerond in Leiden, Rijswijk, Zoetermeer en in Delft. Kijk voor meer informatie over SEO & Content Marketing ook eens op ons Facebook of Instagram account. Heeft u een vraag? Wilt u ook bovenaan in Google staan met uw website? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Bel of mail mij.

SEO checklist

Met deze SEO checklist krijg je een beter vindbare website met meer bezoekers.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.