• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

De beste 24 SEO tips om uw WordPress website te verbeteren

De beste 24 SEO tips om uw WordPress website te verbeteren

SEO bureau Den Haag
De eigenaar van SEO bureau Connect your World woont vlakbij het Vredespaleis in Den Haag en geniet regelmatig van dit prachtige gebouw. SEO specialist Den Haag, SEO specialist Delft, SEO specialist Leiden

SEO WordPress: Inleiding

Uw WordPress website optimaliseren voor SEO is een must om Bovenaan in Google te komen. WordPress beschouwt men tegenwoordig als het meest populaire online, ‘open source’ tool voor het maken van websites. Het gebruik van WordPress helpt u om een ​​constructieve en informatieve website te maken, die u kan helpen uw bedrijf te promoten. Een SEO strategie blijft in 2020 een belangrijke voorwaarde om goed te scoren.

SEO for WordPress strategie

Ook bij een WordPress website moet u rekening houden met een aantal andere aspecten, aangezien een WordPress website niet individueel kan helpen bij het behalen van meer winst. Er zijn een aantal strategieën zoals een SEO strategie, die u moet invoeren om positieve resultaten te behalen. Afhankelijk van de SEO optimalisatie op uw website, varieert het aantal bezoekers en de SEO rankings van uw website of een specifieke pagina. Als u uw website optimaal benut, dan is de kans maximaal, dat uw site bovenaan in Google staat op de SERP ook wel zoekpagina. Voordat u begint, hebt u een strategisch plan nodig om uw website succesvoller te maken.

De beste SEO WordPress tips

Wordpress SEO
WordPress

1. Bouw een responsive website  

Tegenwoordig tonen mensen meer interesse om te zoeken of te browsen naar een bepaald product of item op een mobiel apparaat zoals een telefoon of een tablet. Geregeld zie ik in Google Analytics, dat het mobiele zoeken rond de 60 tot 70% en soms wel op meer dan 80% ligt van het totaal aantal zoekopdrachten. Responsive websites passen zich makkelijk aan op kleine schermen zoals een smartphone of tablet. Een website die rekening houdt met mobiel heeft hogere bezoekcijfers. Daarom is het van groot belang om responsive websites te maken, zodat er maximale kansen zijn om een ​​breed publiek te bereiken, ongeacht welk apparaat ze gebruiken.

2. Zoek naar de beste webhost  

Als u op zoek bent naar een webhost, doe dan goed onderzoek. Anders zal dit veel negatieve gevolgen hebben voor de website die u heeft gemaakt. Een goede research paper helpt je waarschijnlijk om dichter bij de beste webhost te komen. Bij een goede webhost gaat het om snelheid, ruimte, betaalbaarheid en service.     

3. SEO WordPress – Permalinks gedefinieerd  

Mensen die uw website bezoeken, kijken vaak naar de permalinks, die u op uw website hebt gebruikt. In plaats van een duidelijke link trekt u bezoekers heel gemakkelijk aan, als u een aantrekkelijke beschrijving toevoegt aan uw permalinks.. Bovendien houdt de zoekmachine ook rekening met de permalinks, die u hebt toegevoegd. Zorg ervoor, dat u tijdens het maken van permalinks in WordPress niet meer dan vijf woorden gebruikt. Verder kunt u ook enkele zoekwoorden toevoegen aan permalinks.   

SEO WordPress, SEO tips voor WordPress, SEO for WordPress

4. Heading tags maken  

De content die u op uw website gebruikt, speelt een zeer belangrijke rol. Daarom is het essentieel om informatieve en aantrekkelijke content te maken. Dit helpt u bij het vergroten van het aantal bezoekers van uw website. Daarnaast helpt aantrekkelijke en nuttige informatie u bij het verbeteren van de SEO Zoekmachineoptimalisatie van uw website. Het is essentieel om extra voorzichtig te zijn bij het samenstellen van de content met aandacht voor de juiste koppen en opmaak. U kunt zoveel kopjes gebruiken als u kunt, zodat het voor de lezer gemakkelijk is om het te doorlopen en ook een positieve impact op SEO heeft.

5. XML sitemap bouwen

U hebt te maken met WordPress, daarom is er geen noodzaak om u te concentreren op plug-ins. Een van de voordelen van WordPress is, dat het de volledige verantwoordelijkheid van plug-ins neemt. Bovendien zouden de plug-ins de grootste troeven zijn die helpen bij het verbeteren van de SEO optimalisatie van een website.

Yoast SEO WordPress

Yoast SEO, SEO WordPress, SEO tips voor WordPress, SEO specialist Den Haag

Als u bijvoorbeeld Google XML-Sitemaps overweegt, bouwen deze automatisch exclusieve XML-sitemaps die automatisch kunnen crawlen en door de hele website kunnen bladeren. Ook de Yoast SEO Plugin is een veel gebruikte plugin, die u kan gebruiken voor het automatisch aanmaken en doorvoeren van een xml-sitemap. In Google Search Console kunt u vervolgens bekijken of Google uw website goed geïndexeerd heeft. Om helemaal compleet te zijn, kunt u uw website ook aanbieden bij Bing en Yahoo. Er is ook wel eens kritiek op Yoast SEO. Of dat wel of niet terecht is, ga ik niet op in. Een alternatief voor Yoast SEO is bijvoorbeeld All in One SEO Pack.

6. Gebruik altijd een focus keyword of hoofd zoekwoord bij SEO for WordPress

Als het gaat om WordPress SEO, is het belangrijk, dat je je bedenkt dat Google nog altijd een computeralgoritme is. Daarom zijn sleutel zoekwoorden ook in 2020 nog altijd belangrijk. Volg daarom de aanbevelingen van Google op over hoe je voor je bezoekers schrijft, maar doe dit wel slim. Je kunt heel goed voor je doelgroep schrijven en tegelijkertijd je SEO optimaliseren. En bedenk ook dat andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo soms nog vertrouwen op wat sommige mensen achterhaalde SEO praktijken noemen.

Kern SEO Zoekwoorden

Als je een blog of specifieke pagina schrijft moet je altijd een sleutel- of kern zoekwoord in je hoofd hebben. In het Engels heet dit ook wel het focus keyword, maar voor het gemak noemen wij dit in de rest van het artikel het sleutelwoord of belangrijkste sleutelwoord. Voor de duidelijkheid: dit sleutelwoord kan uit meerdere woorden bestaan. Publiceer niet een artikel alleen maar om meer content te hebben. We zullen sleutelwoorden hieronder in meer detail bespreken.

SEO Yoast plugin

Door de Yoast SEO plugin te gebruiken kun je eenvoudig het belangrijkste sleutelwoord instellen waarover je wil schrijven. In dit artikel bijvoorbeeld gebruiken we als belangrijkste sleutelwoord “WordPress SEO”. Je kunt zien dat de Yoast-plugin de dichtheid van sleutelwoorden analyseert en meldt dat het aan de lage kant is. Je zou ongeveer 0,5% of meer als een goede richtlijn kunnen beschouwen. het is belangrijk om een manier bedenken om ons sleutelwoord vaker te gebruiken. Dit moet wel op natuurlijke wijze binnen onze content passen.

7. Het belangrijkste sleutelwoord in de eerste paragraaf

Google leest je content van boven naar beneden. Daarom is het belangrijk om het belangrijkste sleutel- of zoekwoord aan je eerste paragraaf van je artikelen en pagina’s toe te voegen. Het wordt altijd aanbevolen om je belangrijkste sleutelwoord op te nemen in je eerste paragraaf, als dat ook maar enigszins mogelijk is. De SEO Yoast plugin heeft een check om ervoor te zorgen dat je dit inderdaad altijd doet.

8. Het verbeteren van de click through ratios door boeiende meta descriptions

Meta descriptions hebben geen effect op je WordPress SEO als het gaat om rankings. Maar meta – omschrijvingen beïnvloeden wel je CTR. Een betere meta – omschrijving kan een gebruiker er toe verleiden om op jouw artikel of pagina te klikken, in plaats van die erboven of eronder. Zoals eerder gezegd, hoe hoger je CTR, hoe relevanter en actueler je content lijkt voor Google, en hoe hoger de ranking van je website of specifieke pagina dus is. Indirect beïnvloeden meta – decriptions wel degelijk je SEO rankings. Je kunt je meta-omschrijvingen handmatig aanpassen in de SEO Yoast plugin.

Een meta beschrijving heeft tegenwoordig een karakterlimiet van 150-170 tekens. Alles daarboven is niet zichtbaar binnen de SERP’s. Het is daarnaast verstandig om je belangrijkste zoekwoord te gebruiken in je meta -omschrijving omdat Google de zoekterm zal markeren. 

9. Optimaliseer de afbeeldingen: Alt tekst

Het loont om afbeeldingen op uw website te gebruiken. Een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Wist u dat er in Nederland 250.000 mensen zijn met een visueel handicap. Door het Alt attribuut in te vullen, weten deze mensen wat er precies op de afbeelding staat. Hoewel Google steeds slimmer wordt, is het goed om te beseffen, dat Google nog steeds een machine is. Door de Alt tekst weet Google beter wat er precies op de afbeelding staat. Zo is Google beter in staat om de afbeelding te herkennen en de afbeelding mee te nemen in de indexering.

Maar wees voorzichtig tijdens het toevoegen van de afbeeldingen, aangezien alle formaten mogelijk niet door de website worden geaccepteerd. Soms is het ook noodzakelijk om een afbeelding te verkleinen, waardoor deze gecomprimeerd en aangepast wordt aan uw website. Dit zorgt er voor, dat de laadtijd drastisch vermindert en dit helpt u bij het verbeteren van de algehele prestaties van uw website. Besteed zorg aan het toevoegen van afbeeldingen.

10. Kies het juiste WordPress thema

Gebruikmaken van thema’s is essentieel bij het samenstellen van een website in WordPress. Het hele uiterlijk van de website hangt af van het thema, dat u gebruikt.  Het thema speelt een cruciale rol in het SEO-proces dat moet worden geselecteerd rekening houdend met de laadsnelheid, functionaliteit, aantrekkingskracht en SEO functies. Dus doe een grondig onderzoek, voordat je een thema uploadt.  Het aantal reviews kan je ook een indicatie geven over hoe het thema bevalt bij andere WordPress gebruikers.

11. Ga verstandig om met het gebruik van WordPress plugins

Elke WordPress website maakt gebruik van plugins.Het is echter verstandig om niet teveel plugins te uploaden. Teveel plug-ins kan namelijk van invloed zijn op de algehele snelheid van uw website. Kijk daarom altijd naar plugins waarin meerdere functionaliteiten worden aangeboden..

12. Sociale media marketing implementeren  

Sociale media maken het mogelijk om de aandacht van een groot aantal doelgroepen te trekken. Het aantal ‘likes en delen’ zorgt voor een populaire website en dat helpt om uw website bovenaan te zetten.  

Dus als u geïnteresseerd bent om een​​ significante impact te hebben in de digitale wereld, zorg er dan voor dat u de sociale media op de juiste manier gebruikt. Maak keuzes en schakel een expert in. Sommige sociale mediaplatformen zoals Facebook, Instagram, Twitter & YouTube spelen ook een zeer belangrijke rol en helpen u om op een meer geavanceerde manier verbinding te maken met de digitale wereld. Om uw SEO in 2020 te verbeteren, is het raadzaam om te investeren in beeld. Een aardig detail om te melden is, dat You Tube inmiddels al een tijdje van Google is.

13. Gebruik content van hoge kwaliteit  

Voor SEO Zoekmachineoptimalisatie is content de grootste troef voor uw website. Zorg er altijd voor, dat de content die u gebruikt, informatief, goed geconstrueerd, fris en origineel is met het juiste formaat.  Bij deze een basislijstje waar u op moet letten bij het aanmaken van content:

  • Plaats de belangrijkste content nog steeds boven de fold. Start met aan te geven wat er bereikt is en ga vervolgens meer in detail bij de uitleg hoe u daar gekomen bent.
  • Wissel lange en korte zinnen af. Plaats niet meer dan 2 gebeurtenissen in 1 zin.
  • Schrijf in de actieve vorm. Dat leest prettiger.
  • Maak gebruik van alinea’s met goede informatieve headings. Zo kan de bezoeker uw tekst makkelijker scannen.
  • Laat uw zoekwoord (keyword) genoeg terugkomen in de tekst. Wel op een manier, dat het niet vervelend wordt.
  • Optimaliseer uw foto’s en zorg voor een tekst met genoeg woorden.
  • Markeer de belangrijkste content als ‘cornerstone content’
  • Zorg voor een goede linkbuilding structuur met ingaande en uitgaande links’’ & backlinks.
  • Neem een abonnement op Yoast premium voor meer opties aangaande SEO in 2020

14. Cornerstone content updaten

Sommige pagina’s op uw site zijn belangrijker dan andere. De meest waardevolle content van uw site wordt ook wel cornerstone content genoemd. Kortom, deze berichten of pagina’s:

  • bevatten essentiële informatie voor uw publiek;
  • zijn volledig, actueel en goed geschreven;
  • tonen autoriteit;
  • krijgen de meeste backlinks van gerelateerde berichten op uw eigen site;
  • scoren hoger dan uw andere artikelen over hetzelfde onderwerp;
  • zorgen voor het meeste organische verkeer naar uw site.

Geef altijd prioriteit aan het updaten van uw ‘cornerstone content’. Uw bedrijf vertrouwt op hen en ze mogen nooit oud worden!

Yoast SEO zorgt ervoor dat er geen verouderde cornerstone content op uw website staat

Yoast SEO maakt het een beetje eenvoudiger om de relevante engaging content te allen tijde actueel te houden. Als u Yoast SEO op uw site gebruikt, kunt u een bericht markeren als een ‘cornerstone’ artikel. Hierdoor zullen deze artikelen een zeer grondige SEO analyse ondergaan. Bovendien verschijnen ze in een afzonderlijke lijst in je berichtenoverzicht, waardoor je er gemakkelijk doorheen kunt bladeren en kunt controleren of ze nog steeds actueel zijn. Bij het gebruik van Yoast SEO premium, is het nog simpeler om ze bij te houden. Het filter toont alleen uw ‘cornerstone’ artikelen, die de afgelopen 6 maanden niet zijn bijgewerkt. Je vindt dit filter in je berichtenoverzicht. 

15. Alle content per kwartaal, per half jaar of per jaar updaten

Google houdt van content. Daarom vindt Google het belangrijk, dat iemand die een zoekopdracht intikt in Google een correct antwoord krijgt. Die kans schat Google hoger in als een site of pagina regelmatig wordt bijgewerkt. In deze blog leest u alle ins & outs bij het updaten van oude content.

16. Duplicated content vermijden

Wat is duplicated content?

Duplicated content ontstaat ​​wanneer zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo meerdere URL’s tegenkomen met dezelfde of zeer vergelijkbare content. Als gevolg hiervan weten zoekmachines niet welke van deze URL’s hoger moeten scoren. Dit zorgt voor lagere SEO rankings voor allemaal.  

Sommige CMS systemen voegen bijvoorbeeld sessie-ID’s of parameters voor tracking toe aan URL’s. Ook is er misschien sprake van dat u www- en niet-www-versies van een bepaalde pagina heeft geïndexeerd. Dit kan als gevolg hebben, dat u meerdere URL’s met exact dezelfde content heeft. Naast technische redenen kunnen uw artikelen en of blogs door andere partijen worden overgenomen. Let als je WordPress gebruikt ook op bij het toekennen van tags en categorieën. WordPress maakt nieuwe pagina’s aan en zet alle posts met dezelfde tag of categorie op 1 pagina. Pas de instellingen zo aan, dat dit soort pagina’s niet worden meegenomen bij de indexering.

SEO WordPress, SEO specialist Den Haag, SEO specialist Rotterdam
SEO WordPress, SEO specialist Den Haag, SEO specialist Rotterdam

Duplicated content check

Gebruik deze duplicated content check om te kijken of u te maken heeft met duplicated content. 

Duplicated Content oplossen

Hoe u uw probleem met duplicated content moet oplossen, is afhankelijk van de oorzaak van het probleem. Over het algemeen zijn er drie manieren om dit aan te pakken:

  • Vermijd zoveel mogelijk duplicated content. Als uw systeem sessie-ID’s in de URL aanmaakt, probeer deze dan bijvoorbeeld uit te schakelen.
  • Kun je niet voorkomen dat je ze maakt? 301 leidt die URL’s om naar de oorspronkelijke versie.
  • Wilt u echt een dubbel artikel bewaren? Zorg ervoor dat u een canonieke link naar de originele versie toevoegt in de <head>sectie van het dubbele artikel. Het laat zoekmachines zien wat de originele versie van het artikel is, zodat ze de link juice kunnen doorgeven aan de originele versie. 

17. Captcha plugin gebruiken  

Zorg er tijdens het maken van uw blog voor dat u een aantal creatieve en pakkende plugins toevoegt. Daarmee bedoelen we plugins, die direct helpen bij het verbeteren van de prestaties van de website. Ze hebben namelijk de capaciteit om de snelheid van de website te verhogen en ook te helpen bij het minimaliseren van de belasting van de webserver. Wanneer u WordPress gebruikt, vindt u W3 Total Cache vaak een perfecte keuze. Een betaalbare andere optie is bijvoorbeeld WP Rocket.

WordPress SEO plugins

Daarnaast zijn er nog enkele andere SEO optimalisatie plug-ins, die WordPress levert. Deze kunnen op verschillende manieren worden gebruikt. Sommige van dergelijke plug-ins omvatten browser-caching, database-caching, object-caching, enzovoort. Het algemene voordeel van catchy plug-ins is, dat ze zeker helpen bij het minimaliseren van de laadtijd van de pagina, wat uiteindelijk zal helpen bij het verbeteren van de kijkervaring van de kijker. Afhankelijk van de browser ervaring neemt het aantal kansen om uw website te bezoeken toe, wat geleidelijk het organische verkeer verbetert.

18. Gebruik de SEO zoekwoorden uit uw zoekwoordenonderzoek slim

Als u zoekwoorden op de juiste manier gebruikt, is de kans groter, dat u veel verkeer ontvangt. Hiervoor moet u verstandig zijn en alleen zoekwoorden op de vereiste posities plaatsen. ‘Rank brain’ wordt vaak door Google gebruikt om de spam-sleutelwoorden in de gaten te houden. Het misbruik maken van zoekwoorden raad ik u sterk af. Dit kan ook een negatief effect hebben op uw website. Ik raad u wel aan om gebruik te maken van Longtail keywords. Het zoekvolume is in de meeste gevallen een stuk lager. Daar staat tegenover, dat het aantal conversies vaak wel hoger ligt. Met andere woorden er zijn meer mensen die uw product of dienst van u afnemen.

19. Het belang van Dofollow en NoFollow links

Er zijn twee hoofdtypen links als het gaat om WordPress SEO, en dat zijn dofollow links en nofollow links. De voornaamste verschillen:

Dofollow Links

Elke link is standaard op WordPress een dofollow link. Google crawlt websites en wanneer ze dofollow links vinden, dan linken ze de twee websites aan elkaar. Op deze manier bouwt je site autoriteit op, wat je SEO rankings bij Google weer verbetert. Je hebt vast mensen horen zeggen dat je meer backlinks moet hebben. Ze bedoelen dan meestal dofollow links vanaf websites met een hogere autoriteit dan de jouwe. Over het algemeen is meer dofollow links beter. In deze blog lees je trouwens meer over hoe je van slechte backlinks afkomt.

Nofollow Links

Nofollow links zijn links die een rel-attribuut ‘nofollow’ bevatten, zoals hieronder te zien:

<a href="https://connectyourworld.nl" rel="nofollow">my link</a>

Nofollow links zeggen Google, dat ze deze links niet te hoeven volgen en gewoon genegeerd kunnen worden. Dat betekent niet, dat nofollow links onbelangrijk zijn. Nofollow links kunnen nog steeds verkeer opleveren, zelfs als Google ze niet volgt. De link op je Twitterprofiel is bijvoorbeeld nofollow. Maar deze link kan nog steeds een hoop verkeer opleveren.

20. Interne links toevoegen

Interne links zijn links, die linken tussen de ene pagina en de andere pagina binnen dezelfde WordPress website. Dit gebruik je meestal wanneer je naar andere content verwijst of als je naar je landingspagina verwijst. De SEO specialist van SEO bureau Connect your World schreef eerder een blog over het belang van interne links voor de SEO van je website. Interne links zijn belangrijk omdat:

  • Ze helpen mensen bij het vinden van hun weg op je website, en zorgt ervoor dat ze meer tijd op je website doorbrengen. ‘Time on site’ is een SEO ranking factor.
  • Ze zijn ook nuttig voor het structureren van je informatie.
  • Interne links zijn ook dofollow, dus ze helpen Google hun weg te vinden op je website.

21. Schema Markup

Je hebt vast wel eens de vreemde term “schema markup” of “gestructureerde markup” horen vallen op het internet. Schema markup is eigenlijk extra code die zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google helpt om meer en betere content & data aan hun bezoekers te bieden. Wel eens zo’n ster gezien naast een review in de SERP’s? Die sterren komen er door schema markup. Schema markup betekent dat je bijzondere plekken op de SERP’s kunt krijgen met als resultaat een forse toename van je click through ratio (CTR).

Google reviews

Welk voordeel behaal je nu precies met die sterren in de SERP’s? Het CXL Institute deed onderzoek hiernaar. Bedrijven die sterren gebruikten voor hun reviews kregen een aanzienlijke hogere Click Through Ratio voor organische SERP’s – tot wel een stijging van 35% of hoger. De conclusie was dan ook dat hiermee je resultaten verbeteren.

Schema in WordPress thema’s

Veel WordPress thema’s hebben schema markup al ingebouwd, maar er zijn ook thema’s die dat niet hebben. Een website of blogartikel testen kun je testen met de Google Structured Data Testing tool.

22. SEO for WordPress in verschillende talen

Door verschillende talen aan je website toe te voegen kun je flinke winst halen qua WordPress SEO en verkeer. Als je dit inderdaad wilt implementeren op je WordPress website, zal Google je niet straffen voor het hebben van duplicated content. Zolang je de juiste hreflang en canonische tags hebt geïnstalleerd is er niets aan de hand.

23. Uw categorieën en tags beheren

WordPress heeft twee standaardmanieren om uw content te structureren, namelijk: categorieën en tags. Categorieën voegen hiërarchie toe aan uw content en groepsonderwerpen in grote lijnen. Tags zijn niet hiërarchisch en kunnen worden gebruikt om uw artikel gedetailleerder te beschrijven. 
Kies bij het opzetten van uw sitestructuur een aantal hoofdcategorieën. Ze toevoegen aan je menu kan een goed idee zijn, vooral als je alleen een blog hebt. 

Als u een blog en verschillende producten heeft, is een andere configuratie wellicht logischer. Zorg ervoor, dat uw categorieën ongeveer even groot zijn. Als uw categorieën te groot worden, maakt u sub-categorieën. Uw categoriepagina’s kunnen geweldige bestemmingspagina’s zijn , vooral voor e-commerce-sites. Tags zijn handig voor gebruikers die onderwerpen verkennen, maar ze worden vaak verkeerd toegepast. Het is belangrijk om niet te veel tags te gebruiken en ze meer dan een of twee keer te gebruiken. Vergeet niet dat u uw content wilt groeperen en niet alleen een beschrijving wilt geven. Als u uw content anders wilt structureren, kunt u met WordPress ook aangepaste taxonomieën maken. Overweeg altijd zorgvuldig of uw aangepaste taxonomie content groepeert op een manier die logisch is en uw bezoekers helpt.

24. Paginering WordPress website

Als u veel berichten op uw WordPress site heeft, wilt u misschien nadenken over hoe uw paginering eruit ziet en werkt. Anders zou u kunnen ontdekken, dat uw beste content diep in uw site ‘begraven’ is en dat gebruikers en zoekmachines er moeite mee kunnen hebben om het te vinden.

Er zijn met name twee dingen waar u aan moet denken:

  • U moet controleren of uw thema rel = “next” en rel = “prev” ondersteunt voor gepagineerde archieven . Als dat een beetje ingewikkeld klinkt, maak je geen zorgen – de Yoast SEO WordPress-plug-in zorgt automatisch voor je.
  • Overweeg om aan te passen hoe uw paginering eruit ziet en werkt zodat het een beetje nuttiger is voor gebruikers en zoekmachines. We raden echt aan om de plug-in WP-PageNavi te bekijken!

SEO & Content Marketing blogs

  1. Wat moet een start – up weten over SEO? 
  2. Is de website snelheid de belangrijkste SEO factor?
  3. Google Mijn Bedrijf: de belangrijkste SEO factor.
  4. Social Media Checklist: gratis tips.
  5. Met een lokale SEO check verslaat u de concurrentie.

SEO checklist WordPress

Met deze WordPress SEO checklist verbetert u de SEO rankings van uw WordPress sterk.

SEO specialist Den Haag inhuren

Heeft u over SEO WordPress vragen? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en neem contact op. Hier komt u meer te weten over de auteur Herman Geertsema. Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World: specialist in SEO & Content Marketing uit Den Haag. We nemen opdrachten aan in regio Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Amsterdam en Breda. Wij hebben ook diverse projecten uitgevoerd voor opdrachtgevers in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk en Delft.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.